اشکودا از قلب چک تا بازارهای جهانی / روایت یک سفر125 ساله

۵ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۵
اشکودا

شاید برای بعضی ها اشکودا یک برند خودرویی مانند بسیاری از برندهای دیگر باشد اما اشکودا تنها یک برند نیست ، روایت یک سفر125 ساله است.سفری که اشکودا از قلب چک آغاز کرده و به بازارهای جهانی رسیده است.

به گزارش  مثبت خودرو ، اشکودا پس از سال های با محصولات متنوع به بازار خودروی ایران بازگشته است. بازگشت دوباره این برند با توجه به سبد گسترده محصولات و دامنه قیمتی ها می تواند رقابت را بیشترو فرصت استفاده از این برند اصیل را برای بخش بیشتری از مردم فراهم کند.
اشکودا (Škoda Auto) اکنون یکی از پایه‌های کلیدی گروه فولکس‌واگن آلمان محسوب می‌شود و جایگاهی ویژه در بازارهای جهانی یافته است.

اشکودا
اشکودا در سال ۱۸۹۵ توسط «لورین و کلمنت» در شهر ملادا بولسلاو، بوهمیای کشور چک تاسیس و فعالیت خود را با تولید دوچرخه‌ آغاز کرد. با توجه به گسترش فعالیت های و پیشرفت های تکنولوژی تولید موتور سیکلت را شروع کردند و سپس خود را به عنوان یک خودروساز مطرح کردند.
فعالیت اشکودا ادامه داشت و یکی از ارکان صنعتی چک به شمار می آمد و بعد از تغییر و تحولات سیاست جهانی وناشی از فروپاشی کمونسیم ، از اوایل دهه 90 میلادی به فولکس پیوشت و بعد از مدتی این شرکت آلمانی مالکیت اشکودا را دراختیار گرفت.
در اوایل این تصمیم، از سوی برخی تحلیل‌گران با تردید نگریسته شد، اما به‌سرعت مشخص شد که گروه فولکس‌واگن قصد ندارد اشکودا را به برندی درجه‌دو تقلیل دهد، بلکه هدف آن، توسعه برند در بازارهای جهانی بود. هدفی که محقق شد.
به نحوی که اشکودا در سال‌های اخیر توانسته به بازارهایی فراتر از اروپا نفوذ کند. بازار خودروی چک ، آلمان ، ایتالیا، هند ،روسیه، چین و برخی کشورهای آسیای جنوب‌شرقی، بخشی از بازاراین برند را تشکیل می دهند.
اشکودا با استفاده از زبان مهندسی و طراحی خاص خود با تحقق شعار «Simply Clever» یا «هوشمندانه ساده» توانسته است ، محصولاتی را تولید کند که هر کدام از آنها دربازارهای جهانی با اسقبال خوبی مواجه شده و همچنین توانسته اند فروش خوبی را هم رقم بزنند.
این برند با عرضه خودروهایی مانند«اکتاویا» و «ساپرب»، «کاروک» و «کودیاک» به خوبی از پس رقابت با رقبای قدرتمند برآمده است.
اشکودا در این سال های با تکیه بر اصالت طراحی و مهندسی اش ، موفق به تولید خودروهایی شده است که از یک سو با قیمتی اقتصادی و رقابتی عرضه می شوند و از سوی دیگر با توجه به کیفیت فنی با ارزش خرید همراه شده اند.
اشکودا همچنین موفق شده است تکنولوژی روز را با طراحی هوشمند و افزایش کیفیت ، ایمنی و نوآوری ترکیب کند و از دل آن محصولاتی را عرضه کرده است که رانندگان موفق به تجربه رانندگی راحت ، ایمن بر اساس استانداردهای شوند.
درواقع اشکودا توانسته است اصالت و نوآوری را با قیمت رقابتی ترکیب کرده و با ارائه محصولاتی به روز و هوشمند جایگاه خود در بازارهای جهانی را بیش از پیش تثبیت کند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟