به گزارش مثبت خودرو، چندین تأمینکننده مواد باتری لیتیومی چینی اخیراً به دلیل افزایش هزینههای مواد اولیه بالادستی اطلاعیههای افزایش قیمت را صادر کردهاند. برای مصرفکنندگان، این بدان معناست که قیمت خودروهای انرژی نو نیز ممکن است در سال 2026 بالاتر باشد. شرکت هونان یوننگ نیو انرژی، یکی از تأمینکنندگان اصلی مواد باتری لیتیوم-یون که […]
به گزارش مثبت خودرو، چندین تأمینکننده مواد باتری لیتیومی چینی اخیراً به دلیل افزایش هزینههای مواد اولیه بالادستی اطلاعیههای افزایش قیمت را صادر کردهاند. برای مصرفکنندگان، این بدان معناست که قیمت خودروهای انرژی نو نیز ممکن است در سال 2026 بالاتر باشد.
شرکت هونان یوننگ نیو انرژی، یکی از تأمینکنندگان اصلی مواد باتری لیتیوم-یون که مشتریان آن شامل CATL و BYD میشود، اعلام کرد که از اول ژانویه 2026، هزینه پردازش کل طیف محصولات لیتیوم آهن فسفات آن، بدون احتساب مالیات، 3000 یوان در هر تن (425 دلار آمریکا) افزایش خواهد یافت. و اگر نوسانات قابل توجهی در بازار یا قیمت مواد اولیه رخ دهد، قیمت محصولات دوباره مذاکره خواهد شد.
یکی دیگر از تولیدکنندگان باتری لیتیومی، دجیا انرژی، اعلام کرد که از 16 دسامبر 2025، قیمت فروش محصولات باتری بر اساس قیمت کاتالوگ فعلی به دلیل افزایش قابل توجه هزینه مواد اولیه، 15 درصد افزایش خواهد یافت.
در حال حاضر، باتریهای لیتیوم آهن فسفات ۸۱.۵ درصد از ظرفیت باتری ها را در بازار چین تشکیل میدهند. طبق گزارشهای عمومی، به دلیل تداوم عرضه و تقاضای محدود برای باتریهای برقی، برخی از خودروسازان برای تأمین منابع، به تولیدکنندگان باتری روی آوردهاند تا بر مشکلات تأمین باتری غلبه کرده و حداقل تأثیر را بر تولید خودروهای خود داشته باشند.
هی شیائوپنگ، رئیس Xpeng Motors، علناً اظهار داشت که “با همه روسای تولیدکنندگان باتری ملاقات کرده است”.

نظر شما چیست؟