در روزهایی که تولید کننده گان و وارد کنندگان چشم انتظار تخصیص ارز هستند چرا باید ارز کشور فدای نامگذاری تولید خودروی برقی (اسکای ول) با یک ستاره ایمنی شود .
به گزارش مثبت خودرو، این روزها تولید کنندگان و واردکنندگان خودروی کشور در گیر تخصیص ارز هستند و از سوی دیگر دولت پزشکیان در تلاش است تا کشور را از مشکلات ارزی فارغ کند اما تصمیمات دور قبل وزارت صمت و اسرار برای تولید خودروی برقی این روزها ارز کشور را فدای ناایمن ترین خودروی برقی دنیا (اسکای ول ET5) میکند.
درست است این خودروی ناایمن اسکای ول ET5 است خودرویی که توسط شرکت نوین ماهان با حداقل مونتاژ در ایران مونتاژ میشود و به تازگی نسخه هایبرید آن نیز وارد کشور شده است،اما در واقع چه کسی مسئول انتخاب این خودروی ناایمن و هزینه چند صد میلیاردی راه اندازی خط تولید و شبکه آن است آیا وزیر اسبق صمت فقط بخاطر یک رویا پردازی به دنبال عنوان تولید خودروی برقی در کشور بود؟ چه میزان هزینه برای تولید ناایمن ترین خودروی جهان شده است ؟آیا ارز خرج شده در مسیر تولید این خودرو نمیتوانست در مسیر تولید محصولات برقی با کیفیت چون کیلومتر ام سی جی7 پلاس برقی و یا محصولات باکیفیت و استاندارد دیگر تولید کنندگان خودرو شود؟
سازمان استاندارد کجای این ماجراست آیا این سازمان توجه ای به گزارشات ارائه شده C-NCAPنداشته ؟اگر داشته بر مبنای کدام استاندارد دستور تولید این خودروی نا ایمنی را صادر کره است؟
در حال حاضر گزارشی از ارز اختصاص داده شده برای تولید این خودرو در دسترس نیست اما این میزان ارز هر چقدر که بوده میتوانست در اختیار شرکتهای خودروساز بزرگی دولتی و خصوصی کشور قرار بگیرد تا مشکل کمبود قطعه ویا واردات محصولات باکیفیت حل شود .
گزارش C-NCAP:
آزمون تصادف C-NCAP؛ بررسی عملکرد اسکای ول ET5
آزمون ایمنی C-NCAP، که از سال ۲۰۰۶ توسط مرکز تحقیقات خودروی چین (CATARC) اجرا میشود، شباهت زیادی به استانداردهای Euro NCAP دارد. این آزمون شامل بررسی ایمنی سرنشینان، عابران پیاده و عملکرد سیستمهای کمکی خودرو است. نتایج به صورت درصد و سپس به صورت ستاره (۰ تا ۵ ستاره) اعلام میشوند.
برای این آزمون، نسخه ۵۲۰ هوشمند (۵۲۰ Smart) اسکای ول ET۵ با قیمت ۲۱۳,۸۰۰ یوان (۳۱,۵۶۰ دلار) انتخاب شد که به فناوریهای خودران مجهز است. نتایج این آزمون نشان میدهد که این خودرو از نظر ایمنی عملکرد بسیار ضعیفی دارد.
ایمنی سرنشینان
در آزمون ایمنی سرنشینان، اسکای ول ET۵ تنها ۳۸.۵ درصد امتیاز کسب کرد.
برخورد با مانع ثابت (تمام عرض):
این خودرو ۱۳ امتیاز از ۲۴ ممکن را کسب کرد.
برخورد با مانع تغییرشکلپذیر:
این آزمون ۱۶ امتیاز از ۲۴ ممکن به دست آمد. اگرچه ستونهای A خودرو تغییر شکل ندادند، اما سرنشینان دچار آسیبهای متعددی شدند.
برخورد جانبی:
این بخش از آزمون برای اسکای ول ET۵ فاجعهبار بود. ستون B بهشدت به داخل کابین نفوذ کرد و خودرو هیچ امتیازی از ۱۶ دریافت نکرد.
ایمنی عابران پیاده
در آزمون ایمنی عابران پیاده، این خودرو عملکرد بهتری داشت و ۶۱.۵ درصد امتیاز کسب کرد.
نظر شما چیست؟