بررسی تویوتا C-HR+ جدید

۲۶ آذر ۱۴۰۴ - ۱۱:۵۲
تویوتا

به گزارش مثبت خودرو، امسال برای تویوتا سال شلوغی بوده است، جدا از سوپراسپرت دیوانه‌وار GR GT، مدل‌های جدید خانوادگی زیادی مانند Urban Cruiser، bZ4X به‌روزرسانی‌شده و C-HR+ تمام الکتریکی وارد بازار شده‌اند. قیمت این خودرو به تازگی اعلام شده است. تویوتا C-HR+ جدید که از ۶ ژانویه به فروش می‌رسد، تقریباً هیچ وجه اشتراکی […]

به گزارش مثبت خودرو، امسال برای تویوتا سال شلوغی بوده است، جدا از سوپراسپرت دیوانه‌وار GR GT، مدل‌های جدید خانوادگی زیادی مانند Urban Cruiser، bZ4X به‌روزرسانی‌شده و C-HR+ تمام الکتریکی وارد بازار شده‌اند. قیمت این خودرو به تازگی اعلام شده است.

تویوتا

تویوتا C-HR+ جدید که از ۶ ژانویه به فروش می‌رسد، تقریباً هیچ وجه اشتراکی با C-HR هیبریدی و پلاگین هیبریدی ندارد. این خودرو به تویوتا جایگاهی در بازار شاسی‌بلندهای برقی کلاس C در برابر اشکودا الروک، کیا EV3 و رنو سنیک می‌دهد.

قیمت تیپ Icon از ۳۴,۴۹۵ پوند شروع می‌شود که با باتری ۵۷.۷ کیلووات ساعتی و حداکثر برد ۴۶۰ کیلومتر عرضه می‌شود.

تویوتا
تیپ بعدی Design با قیمت ۳۶,۹۹۵ پوند است که از باتری بزرگ‌تر ۷۷ کیلووات ساعتی با برد ۶۰۰ کیلومتر استفاده می‌کند.
تیپ Excel از باتری و برد مشابه Design بهره می‌برد، اما قیمت پایه آن با ۴۰,۹۹۵ پوند و تجهیزات بیشتر به صورت استاندارد شروع می‌شود.

تویوتا C-HR+: تریم و مشخصات
در مدل Icon، C-HR+ با رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، شارژر داخلی ۱۱ کیلوواتی و ترکیبی از یک کلاستر دیجیتال راننده ۷ اینچی و یک صفحه لمسی ۱۴ اینچی عرضه می‌شود، که هر دو را در bZ4X جدید نیز الهام گرفته است.
در داخل، روکش پارچه‌ای و چرم مصنوعی و فرمان گرم‌شونده به همراه دو شارژر بی‌سیم تلفن همراه وجود دارد.

تویوتا

مدل C-HR+ Design، باتری بزرگ‌تر و همچنین درب صندوق عقب برقی، شیشه‌های دودی و گزینه رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی را اضافه می‌کند.
تیپ EXCEL، با شارژر داخلی ۲۲ کیلوواتی، تنظیم برقی صندلی راننده، روکش جیر مصنوعی و چرم، دوربین پارک بیرونی و همچنین فناوری ایمنی اضافی از جمله هشدار ترافیک جلو و کمک تغییر خط عرضه می‌شود. گزینه‌های بیشتری نیز برای اکسل وجود دارد که شامل «بسته پریمیوم» با سیستم صوتی JBL و سانروف پانوراما می‌شود.

تویوتا C-HR+: پیشرانه‌ها و جزئیات فنی

این کراس اوور در بین مدل‌های جدید Urban Cruiser و bZ4X در طیف خودروهای برقی تویوتا قرار می‌گیرد، هرچند که از پلتفرم e-TNGA مدل دوم بهره می‌برد.

با طول ۴۵۲۰ میلی‌متر، C-HR+ چهل میلی‌متر بیشتر از اشکودا Elroq کشیده شده است، اگرچه اشکودا به لطف خط سقف کوپه‌مانند تویوتا، صندوق عقب بسیار بزرگ‌تری (۴۷۰ لیتر) در مقایسه با C-HR+ (۴۱۲ لیتر) دارد. با وجود ۱۵۰ میلی‌متر طول بیشتر نسبت به C-HR هیبریدی، خیلی فضای بیشتر آن به چشم نمی آید به‌خصوص در مقایسه با امثال اشکودا Elroq.

این خودرو یک موتور الکتریکی ۱۶۵ اسب بخاری با باتری کوچک در جلو دارد، در حالی که مدل باتری بزرگ‌تر گزینه سیستم محرک جلو ۲۲۱ اسب بخاری یا سیستم دو موتوره ۳۸۸ اسب بخاری را دارد، همان سیستمی که در قوی‌ترین bZ4X یافت می‌شود.

تویوتا

در مدل کم‌قدرت‌تر C-HR+، شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۸.۴ ثانیه و در مدل دیفرانسیل جلو ۷.۳ ثانیه است.
هیچ داده‌ای از عملکرد C-HR+ دو موتوره وجود ندارد، اما با توجه به اینکه شتاب bZ4X با همین تنظیمات ۵.۱ ثانیه طول می‌کشد، انتظار می‌رود این مدل کوچک‌تر و سبک‌تر، زمان صفر تا صد کیلومتر در ساعت زیر پنج ثانیه داشته باشد.

مانند bZ4X، تویوتا پیش‌تنظیم باتری را برای بهبود سرعت شارژ معرفی کرده است. سرعت شارژ معقول است، با ۱۵۰ کیلووات قدرت شارژ، ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ در ۲۸ دقیقه انجام می‌شود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟