به گزارش مثبت خودرو، درواقع ما از آخرین نسخه R35 افسانه ای لذت خواهیم برد. مدل MY25 T-Spec به دلیل تعادل عالیاش، بهترین نیسان GT-R مدل R35 است که تا به حال تولید شده است. اما هر R35 GT-R یک تجربه شگفتانگیز است. ابتدا نگاهی به تاریخچه بیندازیم. GT-R زندگی خود را به عنوان یک […]
به گزارش مثبت خودرو، درواقع ما از آخرین نسخه R35 افسانه ای لذت خواهیم برد.
مدل MY25 T-Spec به دلیل تعادل عالیاش، بهترین نیسان GT-R مدل R35 است که تا به حال تولید شده است. اما هر R35 GT-R یک تجربه شگفتانگیز است.
ابتدا نگاهی به تاریخچه بیندازیم. GT-R زندگی خود را به عنوان یک نسخه با مشخصات بالا از خودروی خانوادگی Skyline آغاز کرد و در اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد نسلهای مختلفی را پشت سر گذاشت. اما تا سال ۱۹۸۹، نسخهای مبتنی بر R32، الگویی برای ساختار فنی این غول قاتل تعیین نکرد و لقب «گودزیلا» را در این فرآیند ایجاد کرد.
این زمانی بود که برندهای ژاپنی بر سر محدودیت قدرت ۲۷۶ اسب بخار توافق کرده بودند، اما موتور بنزینی ۲.۶ لیتری شش سیلندر خطی با دو توربو، قدرت بسیار بیشتری تولید میکرد.
این نیرو به یک سیستم چهار چرخ محرک با تمرکز بر محور عقب منتقل شد و این کار را در یک بدنه دو در با فضای کافی برای چهار نفر، انجام داد.
همانطور که هوندا NSX ثابت کرد که سوپراسپرتها میتوانند قابل اعتماد و مناسب رانندگی روزانه باشند، GT-R یک علامت هشدار برای خودروهایی مانند پورشه 911 توربو بود.
در سال ۲۰۰۷، نسخه R35 متولد شد – تقریباً همزمان با عرضه نسل ۹۹۷ پورشه ۹۱۱ توربو. اکنون ریسکها بسیار بالاتر بود، بنابراین نیسان میدانست که یک ماشین خانوادگی دیگر پایه مناسبی برای GT-R نیست.
بنابراین این شرکت دست به کاری جسورانه زد. مهندسان با قطع کامل ارتباط با اسکایلاین، بسته اصلی پیشرانه را برداشتند و دست به کار شدند. شاسی، بدنه، فضای داخلی، موتور، گیربکس و حتی کارخانه مونتاژ آن، همگی باهم دوباره از نو ساخته شدند.
موتور هنوز در جلو نصب شده بود، حالا یک موتور V6 3.5 لیتری 473 اسب بخاری، که به یکی از پیچیدهترین طرحبندیهای شاسی که دنیای خودرو به خود دیده بود، متصل بود.
برای حفظ توزیع وزن مطلوب، نیسان یک گیربکس دو کلاچه ترانس اکسل نصب کرد، اما از آنجایی که این خودرو چهار چرخ محرک بود، به راهی برای بازگرداندن قدرت به چرخهای جلو نیاز داشت. این کار را از طریق یک میل گاردان دوم که به صورت مارپیچی در زیر خودرو قرار داشت، انجام میداد.
نیسان برخی از بهروزرسانیهای فنی نیسمو را در زیر کاپوت GT-R جدید، مثل مجموعهای از رینگهای فورجشده RAYS و ترمزهای کربن-سرامیکی با تنظیم سیستم تعلیق «راحتتر» ترکیب کرده است.
درست مانند مدلهای قبلی خود، R35 در ابتدا به خاطر کمی بیطرفی یا بیتحرکی شهرت داشت. اما این کاملاً دور از واقعیت است. با گذاشتن پا روی پدال گاز، بیشتر شبیه یک لامبورگینی آونتادور میشود تا یک فولکس واگن گلف GTI. این ماشین دوست ندارد آهسته حرکت کند.
مدل جدید از همین حجم موتور با همین تعداد سیلندر عرضه می شود. منتها با دو توربوی اضافه که قدرت بیشتری تولید می کند.
حال قدرت این گودزیلا به ۵۶۲ اسب بخار و ۶۳۳ نیوتن متر گشتاور رسیده که از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه به چهارچرخ آن منتقل می شود.
این ماشین افسانه ای تنها ۳.۶ ثانیه زمان لازم دارد تا سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.
نیسان قیمت این خودرو را ۲۲.۸۹۱.۰۰۰.۰۰۰ ین یا ۱۱۰.۸۱۵ پوند در نظر گرفته است.
در واقع تنها یک چیز وجود دارد که برندهای اصلی را از رقبای جدیدترشان جدا میکند و آن میراث است. یک GT-R جدید نه تنها خوراک خوبی برای معدود افرادی است که به خودروهایی مانند این احترام میگذارند، بلکه توانایی مهندسی باورنکردنی نیسان را نیز نشان می دهد.
رانندگی با R35 برای آخرین بار نه تنها به ما یادآوری کرد که چرا GT-R مهم است، بلکه به ما یادآوری کرد که چرا نیسان مهم است.




نظر شما چیست؟