نقش خدمات پس از فروش در تجربه مشتری خودروهای اکستریم
به گزارش مثبت خودرو، در بازار رقابتی و پویای صنعت خودروسازی، تنها تولید محصول باکیفیت کافی نیست؛ بلکه تداوم رابطهی سازنده با مشتریان از طریق خدمات پس از فروش، به یکی از ارکان اصلی موفقیت برندها تبدیل شده است. برند لوکس اکستریم بهعنوان یکی از برندهای تازهنفس اما در عین حال لاکچری در بازار ایران، طی یک سال اخیر با تمرکز بر رضایت مشتری، توسعهی شبکهی خدماتی، و ارائهی کمپینهای فصلی، تلاش کرده جایگاه خود را در ذهن مصرفکننده تثبیت کند.
کمپین نوروزی XTRIM در فروردین 1404و همینطور کمپین آنلاین آگاهی از امکانات خودروهای لوکس اکستریم تحت عنوان #XTRIMHOWTO، از نمونههای موفق در این زمینه بهشمار میآیند؛ برند XTRIM در یک سال اخیر تلاش کرده است تا خدمات پس از فروش خود را به یکی از نقاط قوت برند تبدیل کند. این تلاشها در قالب کمپینهای فصلی، افزایش دسترسی به خدمات، و بهکارگیری فناوریهای دیجیتال در ارائه خدمات نمایان است. کمپین نوروزی خدمات پس از فروش این برند، یکی از نمونههای شاخص در این زمینه بهشمار میآید.
بررسی تحولات اخیر خدمات پس از فروشXTRIM
در یک سال گذشته، برند XTRIM با اجرای مجموعهای از برنامههای عملیاتی در سطح ملی، از جمله کمپینهای فصلی، بهروزرسانی زیرساختهای دیجیتال، و توسعه ابزارهای ارتباطی با مشتریان، توانسته است تحولات قابلتوجهی در کیفیت و دامنه خدمات پس از فروش خود ایجاد کند. هرچند در این مقاله به صورت مستقیم به این اقدامات پرداخته نمیشود، اما نتایج بهدستآمده از آنها زمینهساز تمرکز استراتژیک بر مراکز خدمات پس از فروش برند اکستریم شده است. |
این نوع برنامهریزی، نه تنها باعث افزایش مراجعه مشتریان در بازهی نوروزی شد، بلکه منجر به شکلگیری تصویر مثبتی از تعهد برند نسبت به مشتریانش شد. موضوعی که در بسیاری از مصاحبههای انجامشده با دارندگان خودروهای XTRIM نیز به آن اشاره شده است افزایش فعالیت های این برند در زمینه خدمات پس از فروش در سوشیال مدیا بازدههای بالایی از طرف مشتریان نیز داشته که به افزایش رضایتمندی مشتری ها نیز انجامیده است.
نکتهی قابل توجه در اجرای این کمپین، استفادهی گسترده از ابزارهای ارتباطی دیجیتال برای اطلاعرسانی و دریافت بازخورد بود. وب سایت های خبر رسانی در زمینه خودرو و سایر زمینه ها، نقش مهمی در هماهنگی و دسترسی مشتریان به خدمات ایفا کردند.
نظر شما چیست؟