تست و بررسی لوکانو L8 در پیست آیلند

۱۰ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۹
لوکانو

به گزارش نثبت خودرو،شرکت لوکانو یکی از زیرمجموعه های گروه ماموت طی برگزاری مراسمی در پیست آیلند امکان تست درایو خودروی لوکانو L8 را برای خبرنگاران و فعالان حوزه خودرو فراهم کرد. این پیست با وجود داشتن پیچ های تند و وسعت زیاد بسیار مناسب تست و بررسی یک خودروی تازه وارد می باشد. بنابراین […]

به گزارش نثبت خودرو،شرکت لوکانو یکی از زیرمجموعه های گروه ماموت طی برگزاری مراسمی در پیست آیلند امکان تست درایو خودروی لوکانو L8 را برای خبرنگاران و فعالان حوزه خودرو فراهم کرد.

این پیست با وجود داشتن پیچ های تند و وسعت زیاد بسیار مناسب تست و بررسی یک خودروی تازه وارد می باشد.

بنابراین تیم مثبت خودرو تصمیم گرفت تا بیشترین فشار و تا حد امکان تست های لازم را به خوبی بر روی این خودرو مثل ترمز ها، سرعت اولیه و ثانویه، عملکرد موتور و گیربکس و هندلینگ را انجام دهد.

لوکانو

موتور و گیربکس:

طی تست های انجام شده با توجه به اینکه این خودرو مجهز به یک موتور ۲ لیتری توربو GDI می باشد و بیش از ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند، در پیست کاملا این قدرت حس می شد و هماهنگ بودن موتور با یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر بسیار به عملکرد بهتر کمک می کرد.

تست سرعت:

تست سرعت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در کاتالوگ ۹ ثانیه اعلام شده اما در تست های انجام شده در پیست خودرو در زمان لانچ با تاخیر بسیار کوچکی در دریچه گاز برقی مواجه بود و همین دلیل باعث شد تا زمان شتاب گیری به ۱۰ ثانیه افزایش یابد. اما پس از لانچ در سرعتگیری ثانویه کاملا اشتباهات قبلی جبران می شد.

هندلینگ:

یکی از بهترین عملکرد لوکانو L8 در زمان تست هندلینگ و کنترل پایداری خودرو نمایان شد. این خودرو در سرعت بین ۶۵ تا ۷۳ کیلومتر بر ساعت در پیچ های تند کامل کنترل پایداری خود را حفظ می کرد و تا حد امکان سعی بر حفظ پایداری خودرو داشت.

ترمز:

هنگامی که پدال گاز تا آخرین جای ممکن قرار گرفته است و سرعت خودرو در حال افزایش می باشد هیچ احساس خطری را حس نمی کنید چون ترمز های این خودرو کاملا توان مقابله با وزن و شتاب این خودرو را داشتند و می توانستند در کمترین زمان و مسافت ممکن شتاب خودرو را کاهش دهند و سرعت را به صفر برسانند.

لوکانو

نتیجه گیری:

با توجه به اینکه این خودرو یک SUV لوکس به حساب می آید اما می توان به خاطر دو دیفرانسیل آن در آفرود های سبک و طبیعت گردی روی آن حساب کرد، علاوه بر اینکه ۷ مود رانندگی از جمله گل و لای و سنگلاخ را دارا است.
بسیار خودروی ایمنی است و می تواند در شرایط اضطراری نجات دهنده جان سرنشینان خود باشد.
اگر قیمت گذاری منصفانه ای داشته باشد، می تواند انتخاب خوبی باشد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟