مدیرعامل گروه آرین پارس موتور در مراسم رونمایی از برند جدیدشان “لاماکو” و معرفی اولین محصول این برند” لاماری فلو” هم به تشریح برنامه های آینده این شرکت پرداخت و هم نسبت به بعضی از سیاست گذاری ها در بازار خودرو انتقاد کرد.
به گزارش مثبت خودرو ، محمد رضا سیفی در حاشیه مراسم معرفی از برند جدید لاماکو که با هدف عرضه محصولات اقتصادی به وجود آمده است با بیان اینکه از ابتدا برند لاماری با هدف ایجاد تمایز با خودروهای لوکس بازار ایجاد شد.
او ادامه داد : البته همانطور که می دانید شرکت پیش از ورود به عرصه تولید ، محصولات وارداتی میتسوبیشی ژاپن را عرضه می کرد. این موضوع باعث شد که در شروع کار تلاش کنیم که اول نسبت به شرایط و زیر و بم تولید مسلط شویم و بعد از آن توسعه را در دستور کار قراربدهیم.
مدیرعامل آرین پارس موتور اظهار کرد: پیرو این مبحث ، ایجاد برندی اقتصادی در دستور کار قرار گرفت و لاماکو به همین منظور شکل گرفت . محصولات برند لاماکو با توجه به بازه قیمتی از یک سو بیشتر در دسترس جامعه خواهد بود و از سوی دیگر تیراژ بالاتری در مقایسه با لاماری خواهد داشت.
سیفی با اشاره به اینکه لاماکو فلو ، اولین خودرو از برند جدید شرکت است تصریح کرد : براساس برنامه ریزی ها طی 2 تا 3 ماه آینده محصول دیگری از لاماری که یک سدان در کلاس سی به شمار می آید عرضه می شود. این خودرو در نمایشگاه خودرو تهران که در بهمن ماه سال 1403 برگزار شد ، معرفی و رونمایی شد. ضمن اینکه برای توسعه سبد محصول لاماری 2 محصول دیگر را نیز برنامه ریزی کرده ایم.
وی همچنین با بیان شراکت با یک شکمن چین به عنوان یک شریک خارجی خوب تصریح کرد : در این حوزه به زودی محصولات حاصل این شراکت با برند لاماری تراک عرضه خواهد شد. در نظر داریم کشنده کشنده لوکس X600 را ارائه کنیم.این محصول در بازارهای اروپا معرفی شده و به زودی درآ مریکای شمالی نیز عرضه می شود.
مدیرعامل آرین موتور اضافه کرد : معرفی و عرضه کشنده X3000 نیز در برنامه های شرکت قراردارد.همچنین درصدد عرضه کامیونت 3.8 تن هستیم که بر اساس نیاز حمل و نقل شهری در نظر گرفته شده است و می توان سهم مناسبی از بازار را در اختیار بگیرد.
سیفی اظهارکرد : برای عرضه یک کامیونت 18 تن هدف گذاری شده است که در واقع با این محصول زنجیره ای کاملی از کامیونت های سبک و نیمه سنگین را در اختیار مشتریان خواهیم گذاشت.
او در ادامه با اشاره به فعالیت های شرکت در خصوص خودروهای وارداتی به ایجاد برند آرینا درایو اشاره کرد و گفت : این برند جدا از ادامه عرضه محصولات میتسوبیشی ژاپن ، در نظر دارد که محصولاتی از نیسان و هوندا را نیز به مشتریان ارائه کند. ضمن اینکه درنظر داریم که با ارائه خدمات پس از فروش مناسب تمایز ایجاد کنیم.
مدیر عامل آرین پارس موتور در ادامه ادامه مراسم به اخباری مبنی بر قصد دولت از آزادسازی قیمت گذاری خودرو اشاره و تصریح کرد: گویا دولت قصد دارد قیمت گذاری خودرو را کنار بگذارد. بر این اساس ظاهرا خودروسازان باید ارز مورد نیاز خود را از تالار دوم معاملات ارزی تهیه کنند .
سیفی با بیان اینکه نرخ ارز در این تالاربر مبنای بازار آزاد خواهد بو ، اضافه کرد: به نظرم این اتفاق در بلندمدت به نفع بازار خودرو خواهد بود . موضوعی که از یک سو بازار را به سمت مصرف محور بود تغییر داده و از سوی دیگر تیراژ خود نیز واقعی خواهد شد.
درهمین شرایط او ضمن انتقاد به بعضی از سیاست گذاری ها بیان کرد: در سال های اخیر علاوه بر قیمت گذاری دستوری ، خودروسازان با عرضه دستوری نیز مواجه بودند. این مساله موجب عدم جذابیت در ورود سرمایه های جدید و عدم ثبات در سرمایه گذاری های پایدار شده است.
سیفی در بخش دیگری از صحبت هایش همچنین با اشاره به فضای سیاسی کشور توضیح داد : دراین شرایط 2 سناریو می توان متصور بود. سناریوی اول دستیابی به توافق است که منجر به کاهش انتظارات تورمی و ثبات نسبی در بازار خودرو خواهد شد.سناریوی دوم عدم دستیابی به توافق است که رقابت را به درون مرزهای محدود و فرصت توسعه در مقیاس جهانی را از بین خواهد بود.
وی تاکید کرد: با این حال آرین پارس موتور با درک فضای پیرامونی کشور و محیط کسب و کار برای هر دو سناریو استراژی های منعطف و عملگرا منطبق با بازارخودرو تعریف کرده است.
نظر شما چیست؟