به گزارش مثبت خودرو، مقایسهی ارزش خرید شاهین و تارا بستگی به نیازها و اولویتهای شما دارد. شاهین قیمت پایینتری نسبت به تارا دارد و در دسته خودروهای اقتصادیتر سایپا قرار میگیرد. هزینه نگهداری و قطعات یدکی آن نیز معمولاً کمتر است. در مقابل، تارا گرانتر است و به عنوان محصولی از ایرانخودرو، در دستهی […]
به گزارش مثبت خودرو، مقایسهی ارزش خرید شاهین و تارا بستگی به نیازها و اولویتهای شما دارد. شاهین قیمت پایینتری نسبت به تارا دارد و در دسته خودروهای اقتصادیتر سایپا قرار میگیرد. هزینه نگهداری و قطعات یدکی آن نیز معمولاً کمتر است. در مقابل، تارا گرانتر است و به عنوان محصولی از ایرانخودرو، در دستهی خودروهای نیمهلوکس داخلی قرار دارد. از نظر طراحی، شاهین ظاهری مدرن و تهاجمیتر دارد، اما داخل کابین سادهتر و پلاستیکی است، در حالی که تارا طراحی خارجی شیکتر و بهروزتری دارد و کیفیت داخل کابین آن بالاتر است.
هر دو خودرو از متریال پلاستیکی در کابین استفاده میکنند، اما داشبورد تارا کیفیت بالاتری را به نمایش میگذارد. در طراحی داخلی، هر دو خودرو محافظهکارانه عمل کردهاند و تفاوتهای قابل توجهی ندارند. فضای کابین نیز به دلیل ابعاد مشابه، تقریباً برابر است
شاهین مجهز به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ (۸ سوپاپ) است که ۱۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکند، اما کشش موتور زیر فشار زیاد گاهی ضعیف عمل میکند. تارا از موتور ۱.۶ لیتری TU5 پلاس (۱۶ سوپاپ) بهره میبرد که حدود ۱۱۳ اسب بخار قدرت دارد و کیفیت موتور و هماهنگی با گیربکس آن بهتر است. شاهین در نسخههای فول امکاناتی مثل سنسور پارک، کروز کنترل، و نمایشگر لمسی دارد، اما سیستمهای رفاهی و ایمنی آن محدودتر است. در مقابل، تارا در نسخهی اتوماتیک امکانات بیشتری مثل ESP، سنسور نور، و تهویه اتوماتیک دارد.
در هر حال در روز ۱۶ آذر ۱۴۰۳، قیمت تارای اتوماتیک صفر، حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و قیمت شاهین اتوماتیک صفر، حدود یک میلیارد است.
نظر شما چیست؟