شرکت BYD در فروش خودروهای برقی 2024 ژاپن از تویوتا پیشی گرفت

۲۴ دی ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
BYD

به گزارش مثبت خودرو، BYD در سال گذشته برای اولین بار در فروش خودروهای تمام الکتریکی خود از تویوتا پیشی گرفت. 59736 دستگاه خودروی تمام الکتریکی در سال 2024 در ژاپن فروخته شد که 33 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت که اولین کاهش در چهار سال گذشته است. BYD در سال 2024، 2223 […]

به گزارش مثبت خودرو، BYD در سال گذشته برای اولین بار در فروش خودروهای تمام الکتریکی خود از تویوتا پیشی گرفت. 59736 دستگاه خودروی تمام الکتریکی در سال 2024 در ژاپن فروخته شد که 33 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت که اولین کاهش در چهار سال گذشته است.

BYD در سال 2024، 2223 دستگاه خودروی برقی فروخت که نسبت به سال قبل 54 درصد رشد داشت. طبق اعلام انجمن فروشندگان خودرو ژاپن، فروش خودروهای برقی تویوتا 30 درصد کاهش یافت و به 2038 دستگاه رسید.

BYD در سال 2023 با کراس اوور آتو 3 و هاچ بک دلفین وارد بازار داخلی تویوتا شد. Atto 3 نام بین المللی یوان پلاس است. بعداً سدان BYD Seal EV نیز به آن پیوست. در سال 2025، این خودروساز مستقر در شنژن چهارمین خودروی خود را با نام BYD Sealion 07 EV در ژاپن عرضه خواهد کرد. قیمت BYD Dolphin از 2.99 میلیون ین (19000 دلار) شروع می شود. تمام مدل های BYD که در ژاپن به فروش می رسد، تمام برقی هستند.

سهم خودروهای برقی در سال 2024 به زیر 2 درصد رسید که کمترین میزان در میان بازارهای توسعه یافته است. در حالی که فروش خودروهای برقی سایر بازارها کندتر رشد می کند، بی میلی ژاپن به پذیرش خودروهای برقی آشکار می شود.

اولین خودروی برقی تویوتا، کراس اوور BZ4X، در سال 2024 با 10 درصد افزایش به 1012 خودرو رسید. قیمت این خودرو در ژاپن از 5.5 میلیون ین (34800 دلار) شروع می شود.

نیسان، موتور پیشروی بازار ژاپن است و حدود 50 درصد از بازار خودروهای برقی را در اختیار دارد. با این حال، فروش نیسان لیف 44 درصد کاهش یافت و به 30749 دستگاه رسید که پایین‌ترین رقم از سال 2021 است. فروش ساکورا، یک خودروی برقی کی‌ای که مظهر مینی‌کارهای سبک وزن نمادین ژاپن است، به شدت با 38 درصد کاهش به 22926 دستگاه رسید. در همین حال، فروش Leaf شاهد کاهش شدیدتر 48 درصدی بود.

در میان برندهای وارداتی خودروهای برقی، تسلا یک رهبر آشکار بازار است و BYD حدود 40 درصد از فروش آن در ژاپن را به خود اختصاص داده است. این شرکت قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال 2025، 100 فروشگاه در ژاپن افتتاح کند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟