به گزارش مثبت خودرو، کالیفرنیا کوروت، دومین مدل از سری کانسپتهای آیندهنگر کوروت را که توسط استودیوی طراحی پیشرفته جنرال موتورز کالیفرنیا ساخته شده است را رونمایی کرد. این کانسپت به عنوان نسل C10 تصور میشود و یک پیشرانه الکتریکی را در زیر بدنه ظریف خود پنهان میکند. بدنه دارای مجموعهای از تونلها و پرهها […]
به گزارش مثبت خودرو، کالیفرنیا کوروت، دومین مدل از سری کانسپتهای آیندهنگر کوروت را که توسط استودیوی طراحی پیشرفته جنرال موتورز کالیفرنیا ساخته شده است را رونمایی کرد.
این کانسپت به عنوان نسل C10 تصور میشود و یک پیشرانه الکتریکی را در زیر بدنه ظریف خود پنهان میکند.
بدنه دارای مجموعهای از تونلها و پرهها است تا هوا را از همین طریق به دیفیوزر عقب هدایت کند تا بدون نیاز به باله عقب، نیروی G را ایجاد کند.
جنرال موتورز از استودیوهای طراحی خود دعوت کرد تا تصور کنند که یک کوروت آینده چگونه میتواند باشد و تأسیسات جدید این خودروساز در بریتانیا اولین کانسپت را در اواخر فروردین ماه رونمایی کرد. اکنون نوبت استودیوی طراحی پیشرفته جنرال موتورز است که کانسپت شیک کالیفرنیا کوروت را طراحی کند .
نسل C10 برقی میشود
در حالی که جنرال موتورز به روشنی اعلام کرده است که قصد تولید مستقیم این کانسپت را ندارد، یک نشان جذاب «C10» روی گلگیر جلو قرار دارد که به کدهای نامگذاری نسلهای مختلف کوروت اشاره دارد. با توجه به اینکه انتظار میرود کوروت C8 فعلی تا پایان این دهه در بازار باقی بماند، این بدان معناست که کانسپت کوروت کالیفرنیا احتمالاً تا سال 2040 عرضه نخواهد شد.
جزئیات فنی زیادی وجود ندارد، اما جنرال موتورز میگوید کوروت کالیفرنیا دارای یک باتری منشوری T شکل است که امکان قرار گرفتن در موقعیت پایینتر صندلی را فراهم میکند.
آیرودینامیک نقش کلیدی در طراحی کالیفرنیا کوروت ایفا میکند و منجر به بدنهی انعطافپذیر و قدرتمندی شده که به نظر میرسد توسط باد شکل گرفته است. باتری T شکل به طراحان اجازه داده است تا کانالهایی را در بدنه ایجاد کنند و هوا را از زیر دماغه و از طریق تونلها به دیفیوزر عظیم عقب هدایت کنند تا بدون نیاز به باله عقب نیروی درگ و نیروی رو به پایین G ایجاد شود.
با این حال، یک اسپویلر عقب فعال وجود دارد که میتواند بالا بیاید و خود را به سمت جلو زاویه دهد تا مانند هواپیما یک ترمز هوایی ایجاد کند. جنرال موتورز اعلام کرد که تمرکز بر نیروی رو به پایین از خودروهای مسابقهای فرمول ۱ الهام گرفته شده است.
این کانسپت فوقالعاده کم ارتفاع است، رینگ های با طراحی پلکانی، چرخ هایی که در جلو ۲۱ اینچ و در عقب ۲۲ اینچ هستند، به آن ظاهری عضلانی میدهند. این کانسپت از دماغه تا دم 4635 میلی متر امتداد دارد و فاصلهی بین دو محور آن 2768 میلی متر است که تقریباً هم اندازه نسل فعلی کوروت است، اما تقریبا بیش از 170 میلی متر پایینتر و 254 میلی متر عریضتر است.
این طراحی نشاندهنده مهارت استودیوی جدید جنرال موتورز در پاسادنا است و به چگونگی تکامل کوروت در آینده اشاره دارد. یک کوروت الکتریکی مطمئناً باعث جنجال از سوی طرفداران کوروت خواهد شد، اما حداقل میتوانیم با این ایده که کوروت تا چند دهه آینده به بدنههای اسپرت و چشمگیر خود ادامه خواهد داد، آسوده خاطر باشیم. منتظر سومین و آخرین کانسپت کوروت در اواخر امسال باشید تا در کنار مدلهای کالیفرنیا و بریتانیا قرار گیرد.
نظر شما چیست؟