به گزارش مثبت خودرو، هوندا سیویک تایپ R از پر هیجان ترین و پرطرفدارترین خودروهای اسپرت حال حاضر بازار کشور های مختلف محسوب می شود. شرکت آذریوردسال عرضه کننده محصولات هوندا در ایران واردات این محصول جذاب را به عهده دارد و تا کنون تعدادی از آن را تحویل مشتریان خود داده است. این شرکت […]
به گزارش مثبت خودرو، هوندا سیویک تایپ R از پر هیجان ترین و پرطرفدارترین خودروهای اسپرت حال حاضر بازار کشور های مختلف محسوب می شود.
شرکت آذریوردسال عرضه کننده محصولات هوندا در ایران واردات این محصول جذاب را به عهده دارد و تا کنون تعدادی از آن را تحویل مشتریان خود داده است.
این شرکت با خوش قولی و تحویل به موقع موفق به کسب رضایت مشتریان خود شده است.
اما بحث امروز ما در مورد عملکرد فوق العاده هوندا سیویک تایپ R در پیست نوربرگ رینگ معروف به جهنم سبز است که بسیاری از خودروهای اسپرت و سوپراسپرت از برند های مختلف در آن تست می شوند و با یک دیگر رقابت می کنند.
عملکرد هوندا سیویک تایپ R در پیست نوربرگرینگ
هوندا سیویک تایپ R در نسل جدید خود توانسته یکی از مهمترین رکوردهای پیست نوربرگرینگ آلمان را دوباره به نام خود ثبت کند. این پیست که با طول ۲۰.۸ کیلومتر و بیش از ۱۷۰ پیچ یکی از چالشبرانگیزترین مسیرهای دنیا محسوب میشود، عملاً محل سنجش واقعی مهندسی یک خودرو است. تایپ R در سال ۲۰۲۳ با زمان ۷:۴۴.۸۸۱ دقیقه موفق شد عنوان سریعترین خودروی تولیدی محرک جلو (FWD) را دوباره به دست بیاورد.
پیشرانه و مشخصات فنی
در قلب تایپ R یک موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر قرار دارد که ۳۲۹ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. انتقال نیرو از طریق جعبهدنده دستی ۶ سرعته انجام میشود؛ گیربکسی که به خاطر دقت بالا، کورس کوتاه و حس مکانیکیاش میان طرفداران رانندگی اسپرت محبوب است.
سیستم تعلیق عقب چندبازویی (Multi-link) بهطور کامل بازطراحی شده تا چسبندگی تایرها در پیچها افزایش پیدا کند. در جلو هم سیستم Dual-Axis Strut مخصوص هوندا استفاده شده که هدف اصلیاش مهار گشتاور پیچشی (Torque Steer) است؛ مشکلی که معمولاً خودروهای محرک جلو در قدرتهای بالا با آن روبهرو میشوند.
ترمزهای بزرگتر و مقاومتر، همراه با کانالکشی بهتر برای خنککاری، باعث شده تایپ R در چندین دور متوالیِ پیست دچار افت قدرت ترمزگیری نشود.
آیرودینامیک و چسبندگی
آیرودینامیک تایپ R یکی از کلیدیترین عواملی است که رکوردش را در نوربرگرینگ ممکن کرد. بال عقب بزرگ با زاویه تنظیمشده، دیفیوزر موثرتر و زیرسپر های اصلاحشده باعث افزایش Downforce شدهاند؛ یعنی پایداری بیشتر در سرعتهای بالای 200 کیلومتر بر ساعت.
در تست رکورد، از لاستیکهای Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect استفاده شد. این تایرها با ساختار نیمهمسابقهای خود، چسبندگی جانبی فوقالعادهای تولید میکنند و به تایپ R کمک کردند در بخشهای سریعی مثل Flugplatz و Kesselchen سرعتهای بالاتری نسبت به نسل قبلی حفظ کند.



نظر شما چیست؟