فولکس واگن ID.3 جدید با باتری LFP و صفحه نمایش بزرگتر در چین عرضه شد

۱۵ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
فولکس واگن ID.3

به گزارش مثبت خودرو، فولکس واگن نسخه به روز شده ID.3 را با تغییرات اندک بیرونی و داخلی و مجهز به باتری لیتیوم آهن فسفات (LFP) در چین عرضه کرد. ID.3 2025 دارای محدوده قیمتی 119900 تا 136900 یوان (16500 – 18800 دلار) است. فولکس واگن ID.3 همیشه به باتری سه تایی NMC مجهز بوده […]

به گزارش مثبت خودرو، فولکس واگن نسخه به روز شده ID.3 را با تغییرات اندک بیرونی و داخلی و مجهز به باتری لیتیوم آهن فسفات (LFP) در چین عرضه کرد. ID.3 2025 دارای محدوده قیمتی 119900 تا 136900 یوان (16500 – 18800 دلار) است.

فولکس واگن ID.3 همیشه به باتری سه تایی NMC مجهز بوده است، اما این اولین باری است که فولکس واگن نسخه ای با LFP را در بازار عرضه می کند.

باتری LFP عرضه شده توسط شرکت CATL دارای ظرفیت 53.6 کیلووات ساعت است و برد 451 کیلومتری را در شرایط استاندارد فراهم می کند. این خودرو می تواند در حدود 48 دقیقه شارژ خود را از 30 به 80 درصد افزایش دهد .

فولکس واگن ID.3

موتور مشابه نسخه قبلی است: موتوری با قدرت 125 کیلووات ساعت و 310 نیوتون متر گشتاور که به محور عقب منتقل می شود.

نمای بیرونی تغغیر چندانی نداشته است . چرخ ها طراحی مشابه نسخه قبلی دارند و گزینه های 18 و 20 اینچی را ارائه می دهند. ستون A اکنون تا حدی سیاه رنگ شده است. علاوه بر این فولکس واگن دو رنگ بدنه جدید بژ و آبی روشن را اضافه کرده است.

فولکس واگن ID.3

تصویر سمت راست: کابین جدید

تصویر سمت چپ : کابین قبلی

تغییرات داخلی جالب تر است. صفحه کنترل مرکزی از 10 اینچ به 12.9 اینچ افزایش یافت، در حالی که کلاستر پشت آمپر در اندازه 5.3 اینچ باقی مانده است . همچنین، صفحه‌نمایش مرکزی حاشیه‌های کوچک‌تری دارد و دکمه های فیزیکی زیر مانیتور نسخه قبلی حذف شده است.

کنسول مرکزی با یک پد شارژ بی سیم و دو جا لیوانی تجهیز شده است. به طور کلی، فضای داخلی ظاهر ممتازتری دارد.

فولکس واگن همچنین نسخه ی با باتری NMC ID.3 را با همان قیمت اولیه ارائه می دهد. باتری کمی کوچکتر است (52.8 کیلووات ساعت)، تقریباً همان برد (450 کیلومتر) را ارائه می دهد و شارژ سریع تری دارد (30-80٪ در 42 دقیقه). مدت زمان شارژ خانگی 8.5 ساعت طول می کشد، در مقایسه با 9.5 ساعت برای نسخه LFP قیمت عادلانه ای در نظر گرفته است – 119900 یوان (16500 دلار).

سایک فولکس واگن خودروی ID.3 را تولید می کند که پرفروش ترین خودروی برقی فولکس واگن در چین است. در ژانویه، این شرکت 2623 دستگاه فروخت که نسبت به مدت مشابه سال قبل 65.5 درصد کاهش داشت. در سال 2024، این شرکت 93816 واحد ID.3 را در چین فروخت.

بازارچین بزرگترین بازار فولکس واگن است. با این حال، غول آلمانی در سال‌های اخیر در آنجا با مشکل مواجه بوده است، زیرا خودروهای الکتریکی آن حتی توسط وفادارترین مشتریانش به دلیل عدم اتصال، UX دیجیتال و سیستم همیار راننده هوشمند تا حد زیادی نادیده گرفته می‌شوند. به عنوان مثال، سدان ID.7 در ماه ژانویه تنها 9 دستگاه فروخت.

فولکس واگن ID.3

فولکس واگن با معرفی استراتژی “در چین، برای چین” مقابله می کند. در ماه آگوست، فولکس‌واگن سهامی از استارت‌آپ EV Xpeng را به مبلغ 700 میلیون دلار خریداری کرد و دو خودروی برقی را بر اساس پلت فرم الکتریکی خود در چین معرفی خواهد کرد. علاوه بر این، مدل های الکتریکی جدید آئودی را بر اساس معماری IM SAIC عرضه خواهد کرد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟