به گزارش مثبت خودرو، حدود یک ماه پیش شرکت لامبورگینی از هایپر کار جدید خود به نام فنومنو رونمایی کرد و اولین تصاویر آن را در حالی که خودرو زیر یک پوشش قرار دارد منتشر کرد، اکنون این برند به صورت رسمی تصاویر آن را نشر داده و مشخصات فنی آن در دسترس است. لامبورگینی […]
به گزارش مثبت خودرو، حدود یک ماه پیش شرکت لامبورگینی از هایپر کار جدید خود به نام فنومنو رونمایی کرد و اولین تصاویر آن را در حالی که خودرو زیر یک پوشش قرار دارد منتشر کرد، اکنون این برند به صورت رسمی تصاویر آن را نشر داده و مشخصات فنی آن در دسترس است.
لامبورگینی فنومنو که به صورت محدود تولید میشود، از موتور V12 هیبریدی خود قدرت باورنکردنی 1064 اسب بخار را به ارمغان میآورد.
لامبورگینی از هایپرکار کمتیراژ بعدی خود، فنومنو، رونمایی کرد. این خودرو که تنها ۲۹ دستگاه از آن تولید خواهد شد، به جمع بزرگان این برند میپیوندد که شامل خودروهای نمادینی مانند رونتون، سنتناریو و سیان نیز میشود. هنوز قیمتی اعلام نشده است، اما انتظار میرود که قیمتی هفت رقمی داشته باشد.
رونمایی از لامبورگینی فنومنو جدید در محیط جذاب رویداد هفته خودروی مونتری در کالیفرنیا، ایالات متحده، انجام شد. همانطور که اغلب در مورد این مدلهای تولید محدود اتفاق میافتد، وعده داده شده است که این خودرو بر اساس آخرین پیشرانه هیبریدی V12 از رووئلتو ساخته شده است.
خبر اصلی در مورد افزایش قدرت ۶۴ اسب بخاری نسبت به Revuelto است، در حالی که Fenomeno با قدرت ۱۰۶۴ اسب بخار، قدرتمندترین لامبورگینی تاکنون است. این قدرت از همان موتور ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی که توسط سه موتور الکتریکی پشتیبانی میشود، تولید میشود و قدرت اضافی آن از یک باتری لیتیوم یونی جدید که مختص این محصول جدید است، تأمین میشود.
یکی از این موتورها، تولید برند بریتانیایی YASA است و بر روی گیربکس هشت سرعته دو کلاچه نصب شده است. دو موتور دیگر چرخهای جلو را به حرکت در میآورند و آن را به یک خودروی چهار چرخ محرک تبدیل میکنند.
لامبورگینی زمان ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۲.۴ ثانیه، زمان ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۶.۷ ثانیه و حداکثر سرعت بیش از 350 کیلومتر در ساعت را ارائه می دهد.
طراحی و سفارشیسازی جسورانه
با این حال، مانند بسیاری از مدلهای معدود لامبورگینی، فنومنو فرصتی برای طراحان این شرکت است تا زبان طراحی لامبورگینی را به نهایت برسانند.
بزرگترین تغییر نسبت به Revuelto که بر روی پلتفرم آن ساخته شده، نمای جانبی آن است که 67 میلی متر کشده تر است. برآمدگیهای عقب به سبک باترِس در Revuelto حذف شدهاند و در عوض، Fenomeno دارای قسمت عقبی نرمتری است و ورودی های هوا برای خنک کاری موتور در آن تعبیه شده است .
کابین فنومنو به شدت از روولتو الهام گرفته شده است، با داشبورد و رابطهای دیجیتالی مشابه. اما چند ویژگی منحصر به فرد وجود دارد، مانند صندلیهای با پشتی فیبر کربنی و رودری های فیبر کربن – که همه آنها را میتوان دقیقاً مطابق سلیقه مشتری، چه لوکس و چه الهام گرفته از موتوراسپرت، تنظیم کرد.
نظر شما چیست؟