نسل بعدی فولکس واگن T-Roc تغییرات زیادی را شاهد خواهد بود !

۲۸ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۵
فولکس واگن

به گزارش مثبت خودرو، فولکس واگن در آستانه رونمایی از نسل دوم تی راک، نسخه جدید این کراس اوور کامپکت بسیار محبوب قرار دارد. تصویری که به تازگی در رسانه‌های اجتماعی فولکس واگن منتشر شده است، نشان می‌دهد که مدل جدید، بخش زیادی از زبان طراحی مدل قبلی را حفظ خواهد کرد و در کنار […]

به گزارش مثبت خودرو، فولکس واگن در آستانه رونمایی از نسل دوم تی راک، نسخه جدید این کراس اوور کامپکت بسیار محبوب قرار دارد.

تصویری که به تازگی در رسانه‌های اجتماعی فولکس واگن منتشر شده است، نشان می‌دهد که مدل جدید، بخش زیادی از زبان طراحی مدل قبلی را حفظ خواهد کرد و در کنار آن مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید و پیشرانه‌های کارآمدتر نیز در نمایشگاه خودروی مونیخ در اواسط شهریور ماه رونمایی خواهد شد.

فولکس واگن

با این حال، نمای جانبی تی راک جدید بسیار شبیه به نسل فعلی خواهد بود. حتی با وجود پوشش استتاری، مشخص است که مدل جدید همان خط سقف و ستون C پهن نسل فعلی را خواهد داشت.

این تصاویر، جلو پنجره بزرگ را نشان می‌دهند که شباهت آشکاری به جدیدترین مدل‌های فولکس واگن تیگوان، تایرون، گلف و پاسات دارد، اگرچه می توان گفت شباهت‌هایی با MG3 و MG HS SUV جدید نیز وجود دارد.

مجموعه‌ای باریک از چراغ‌های جلو LED که توسط یک نوار نازک به هم متصل شده‌اند، درست مانند سایر مدل‌های فولکس واگن که قبلاً به آنها اشاره شد است .

توماس شفر، مدیرعامل فولکس واگن در مورد تغییرات نسل جدید تی راک گفت: ما قطعاً چند چیز را در جلو، عقب و داخل خودرو تغییر دادیم. خودرو بسیار بهتر از برخی از مدل‌های قبلی است، بنابراین نیازی به بازسازی کامل خودرو نبود.”

شفر اضافه کرد که نمایندگی‌ها قبلاً تی راک جدید و موارد بسیار دیگری را دیده‌اند: «ما تمام خودروها را از الان تا سال ۲۰۲۸ به آنها نشان دادیم و آنها شگفت‌زده شدند. بازخورد فوق‌العاده بود.»

با این حال، طراحی تنها تغییر این خودرو نخواهد بود. مدیرعامل این برند تأیید کرد، تی راک جدید دارای پیشرانه‌های هیبریدی جدیدی خواهد بود که به گزینه‌های هیبریدی خفیف و پلاگین هیبریدی موجود در سایر محصولات این برند می‌پیوندند.

فولکس واگن

فناوری هیبریدی جدید فولکس واگن

جزئیات فنی مربوط به پیشرانه تمام هیبریدی جدید فولکس واگن هنوز مخفی است، اما شفر توضیحات کوچکی داد که چرا این شرکت تازه این فناوری را معرفی می‌کند، در حالی که قصد دارد در کمتر از یک دهه آینده فقط به خودروهای برقی روی بیاورد.

وی گفت: «ما به هر حال باید این کار را انجام می‌دادیم، زیرا آمریکای جنوبی به آن نیاز دارد. آنها به یک پیشرانه HEV نیاز دارند و این خودرو برای آمریکای جنوبی و سایر کشور ها ساخته می شود و در خط چین تولید خواهد شد.»

او ادامه داد: «ما اکنون در حال آزمایش هستیم زیرا مناطق خاصی مانند آمریکای شمالی به سمت خودروهای (HEV) در حرکت هستند. جالب اینجاست که اگرچه خودروهای هیبریدی به طور خاص در ایالات متحده به یک موضوع مهم تبدیل شده است، اما فناوری‌ای بود که همه می‌گفتند دیگر ضروری نیست.»

موتور پایه احتمالاً یک موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۴۸ اسب بخار خواهد بود. هنوز مشخص نیست که آیا نسخه قدرتمندی از تی راک جدید وجود خواهد داشت یا خیر. اما اگر وجود داشته باشد، از موتور بنزینی چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژ ۳۲۸ اسب بخاری موجود در گلف R جدید بهره خواهد برد و سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس هفت سرعته دو کلاچه DSG را نیز دریافت خواهد کرد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟