به گزارش مثبت خودرو، اخیراً یک وانت جدید BYD در حال آزمایش مشاهده شده است و انتظار میرود این مدل در سال ۲۰۲۶ در آمریکای جنوبی عرضه شود. ظاهر این وانت که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده، توجهها را به خود جلب میکند، زیرا وانت فعلی، BYD Shark، در حال حاضر در سطح بینالمللی […]
به گزارش مثبت خودرو، اخیراً یک وانت جدید BYD در حال آزمایش مشاهده شده است و انتظار میرود این مدل در سال ۲۰۲۶ در آمریکای جنوبی عرضه شود. ظاهر این وانت که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده، توجهها را به خود جلب میکند، زیرا وانت فعلی، BYD Shark، در حال حاضر در سطح بینالمللی رقابت میکند. به نظر میرسد مدل آینده از نظر اندازه و احتمالاً از نظر موقعیت بازار، پایینتر از Shark قرار میگیرد.
عکسهای نمونه آزمایشی، پیکربندی دو کابین و محفظه باری را نشان میدهند که از محفظه بار Shark کوچکتر به نظر میرسد.
نمای بیرونی، نشانههای طراحی قبلی BYD با نام “Dragon Face” را حفظ کرده است و نمای داخلی، تریم سادهتری را نشان میدهد که با موقعیت در مقایسه با Shark ممتازتر، مطابقت دارد.
اطلاعات فنی این وانت جدید هنوز تأیید نشده است. برخی از ناظران انتظار دارند که این خودرو ممکن است از فناوری هیبریدی پلاگین BYD استفاده کند، اگرچه هیچ اطلاعات رسمی در مورد پیشرانه یا عملکرد آن منتشر نشده است. عناصر زیر بدنه قابل مشاهده از تصاویر آزمایشی نشان میدهد که این خودرو به جای شاسی سنتی بدنه روی فریم، از ساختار یکپارچه بدنه استفاده میکند و سیستم تعلیق عقب دو جناغی نیز مشاهده شده است، ویژگیهایی که آن را از بسیاری از وانتهای معمولی متمایز میکند.
برای درک بهتر، وانت BYD Shark بر روی پلتفرم DMO (حالت دوگانه آفرود) BYD ساخته شده است. طول آن ۵۴۵۷ میلیمتر، عرض آن ۱۹۷۱ میلیمتر، ارتفاع آن ۱۹۲۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن ۳۲۶۰ میلیمتر است. این وانت از دو موتور الکتریکی به همراه یک موتور احتراق داخلی ۱.۵ لیتری برای خروجی ترکیبی بیش از ۴۳۰ اسب بخار استفاده میکند و در ۵.۷ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد.
از نظر عملکرد بازار، گزارشها نشان میدهد که صادرات Shark تا نوامبر ۲۰۲۵ به تقریباً ۳۴۶۷۲ دستگاه رسیده است. این وانت در بازارهای مختلفی از جمله مکزیک، برزیل، پاناما، کامبوج و استرالیا معرفی شده است. این وانت جدید از نظر اندازه از شارک کوچکتر است و رویکرد طراحی مقرون به صرفهتری را دنبال میکند. در صورت عرضه، خط تولید وانتهای BYD را در بازارهای بینالمللی گسترش میدهد و جایگزینی در بخش سبکتر و احتمالاً جمعوجورتر ارائه میدهد.





نظر شما چیست؟