به گزارش مثبت خودرو، کانسپت هیپستر، چشمانداز مقرونبهصرفه داچیا از آیندهای تمام برقی است. همه در مورد چگونگی ساخت ماشین برقی مقرون به صرفه صحبت میکنند. بنابراین این برند رومانیاییِ، برای ارائه داچیا هیپستر، چشمانداز خود از یک خودروی برقی ۱۳۰۰۰ پوندی، وارد عمل شده است. این مکعب بزرگ تنها سه متر طول دارد اما […]
به گزارش مثبت خودرو، کانسپت هیپستر، چشمانداز مقرونبهصرفه داچیا از آیندهای تمام برقی است.
همه در مورد چگونگی ساخت ماشین برقی مقرون به صرفه صحبت میکنند. بنابراین این برند رومانیاییِ، برای ارائه داچیا هیپستر، چشمانداز خود از یک خودروی برقی ۱۳۰۰۰ پوندی، وارد عمل شده است.
این مکعب بزرگ تنها سه متر طول دارد اما چهار صندلی را در فضای داخلی خود جای داده است. رانندگی با آن تقریباً هم سطح با رانندگی شاسیبلند بیگستر است تا به سرنشینان دید اطمینانبخشی به بیرون بدهد.
برد مسافتی داچیا هیپستر چقدر است؟
جالبترین نکته این است که هیپستر تنها ۸۰۰ کیلوگرم وزن دارد که ۲۰ درصد کمتر از خودروی برقی اسپرینگ ۳.۷ متری داچیا است. بخشی از این کاهش وزن به دلیل باتری با ظرفیت مناسب است. ابعاد خودرو برای کاهش جرم، هزینه مواد و کاهش انتشار کربن خودرو است.
فرانک ماروت، رئیس فروش و بازاریابی، در مصاحبهای ا گفت: «ما قصد داریم بررسی کنیم که آیا این کانسپت به تولید میرسد یا به نوع دیگری از خودرو تبدیل میشود. ما نیازهای مشتری برای برد، سرعت شارژ، اندازه خودرو، وزن و ویژگیهای ایمنی را بررسی خواهیم کرد. هدف از این کانسپت پرسیدن سوالات اساسی است که با پیشنهادات فعلی به طور کامل پاسخ داده نمیشوند.»
قطعات رنگآمیزی شده به حداقل رسیدهاند و محافظ بدنه از جنس «استارکل» اختراع شده داچیا، یک ماده مقاوم شامل پلاستیک بازیافتی، ساخته شده است. و انتظار میرود صندلیهای توری الهام گرفته از خودروهای تولیدی آینده باشند، با نشیمنگاههایی که دارای قطعات ننو مانند هستند و نیازی به فوم در زیر آنها نیست – که باز هم باعث کاهش وزن میشود. هیپستر یک نمایشگر دیجیتال کوچک برای راننده دارد، اما به سبک معمول داچیا، تلفن هوشمند شما ناوبری و موسیقی را – که توسط یک بلندگوی قابل حمل تقویت میشود – ارائه میدهد.
هیپستر ثابت میکند که چیزهای عالی میتوانند در بستههای کوچک ارائه شوند: شبیه یک ماشین معمولی نیست و عملکرد آن معیارهای استفاده از سوپرمینیهای معمولی را برآورده میکند. چالش این خواهد بود که مشخص شود آیا بازاری برای چنین خودروی برقی کوچکی وجود دارد یا خیر، با توجه به اینکه مشتریان از رانندگی با رنج روور و بیامو X5 راضی هستند. احتمالاً این خودرو باید رشد کند تا به تولید برسد، که این امر به موقعیت داچیا اسپرینگ ضربه میزند.
هیپستر عالی است اما بسیاری از سوالات را بیپاسخ میگذارد. بنابراین کار سخت برای داچیا – و بقیه صنعت خودروسازی اروپا – در زمینه خودروهای برقی مقرون به صرفه از اینجا شروع میشود.
نظر شما چیست؟