کیا EV4 GT جدید آماده عرضه به بازار است

۶ آبان ۱۴۰۴ - ۱۰:۳۷
کیا

به گزارش مثبت خودرو، این مدل الکتریکی پرفورمنس دارای فناوری دو موتوره چهار چرخ محرک خواهد بود که حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد. این اولین نگاه رسمی به کیا EV4 GT جدید است – یک هاچ‌بک چهار چرخ محرک که قرار است سال آینده عرضه شود و قدرت قابل توجهی […]

به گزارش مثبت خودرو، این مدل الکتریکی پرفورمنس دارای فناوری دو موتوره چهار چرخ محرک خواهد بود که حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد.

این اولین نگاه رسمی به کیا EV4 GT جدید است – یک هاچ‌بک چهار چرخ محرک که قرار است سال آینده عرضه شود و قدرت قابل توجهی داشته باشد و آن را به رقیبی برای فولکس واگن گلف R قدرتمند تبدیل کند.

با توجه به اینکه هنوز زمان زیادی تا رونمایی از این هاچ‌بک برقی باقی مانده است، کیا آن را در یک «GT Wrap» پوشانده است تا برخی از جزئیات طراحی آن را از ما پنهان کند. اما نمی‌توان کالیپرهای ترمز سبز نئونی یا رینگ‌های 20 اینچی منحصر به فرد، به علاوه سپرهای جلو و عقب جدید را پنهان کرد.

کیا

مدل استاندارد EV4 از یک موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخاری برای به حرکت درآوردن چرخ‌های جلو استفاده می‌کند. با نصب یک موتور الکتریکی اضافی روی محور عقب، EV4 GT نه تنها به سیستم چهار چرخ محرک مجهز می‌شود، بلکه انتظار داریم بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. برای مقایسه، جدیدترین مدل گلف R دارای ۳۲۸ اسب بخار قدرت است، در حالی که آئودی(RS 3) ۳۹۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

با توجه به اینکه یک کیا EV4 مدل بالا نزدیک به ۴۵۰۰۰ پوند قیمت دارد
فرض می‌کنیم EV4 GT بیش از ۵۰۰۰۰ پوند قیمت داشته باشد.

علاوه بر قدرت، EV4 GT چه به‌روزرسانی‌های دیگری خواهد داشت؟

کیا

ما گمان می‌کنیم که EV4 GT سیستم تعویض دنده مجازی (VGS) را از EV6 GT و EV9 GT جدید به ارث خواهد برد. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که صدا و حس یک خودروی بنزینی با موتور V6 و گیربکس هشت سرعته را تقلید کند. این امر باید به ارائه تجربه رانندگی جذاب‌تری نسبت به هاچ‌بک‌های برقی داغ مانند فولکس واگن ID.3 GTX و MG4 XPower کمک کند.

اما علاوه بر تغییرات و ترفندهای نرم‌افزاری، اطلاع داده شده است که برخی تغییرات مکانیکی برای EV4 GT وجود خواهد داشت. امیدواریم این تغییرات شامل دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی که EV9 GT از آن بهره می‌برد، به علاوه دمپرهای تطبیقی ​​آن باشد. همچنین به نظر می‌رسد که احتمالاً شاهد ترمزهای بزرگ‌تر و فرمان تنظیم‌شده‌ی جدید باشیم.

دیوید هیلبرت، مدیر بازاریابی کیا در اروپا، در مصاحبه‌ای گفت: EV4 GT «درباره‌ی نشان دادن توانایی‌های ما در ارائه‌ی یک وسیله‌ی نقلیه‌ی عالی است که بتوانید هر روز از آن استفاده کنید، اما در عین حال از آن نوع عامل سرگرم‌کننده نیز برخوردار باشد.»

چه چیزی خودروهای کیا GT و خودروهای هیوندای N را از هم متمایز می‌کند؟

کیا

در سال‌های آینده، هیوندای هاچ‌بک برقی خود، Ioniq 3 N، را عرضه خواهد کرد که بر اساس همان زیرساخت EV4 GT ساخته خواهد شد.
هیلبرت در این خصوص ادامه داد: «وقتی کیا استینگر GT یا حتی قبل از آن، ProCeed GT را عرضه کردیم، همه چیز در مورد سرعت در خط مستقیم نبود. در واقع، به یاد دارم که پیتر شرایر – که در آن زمان طراح ما بود – گفت که همه چیز در مورد هیجان سفر است.

می‌دانید، این به معنای سریع‌ترین بودن در رسیدن به مقصد نیست، بلکه به معنای داشتن یک تجربه رانندگی عالی است. بنابراین فلسفه GT ما بیشتر در مورد این نوع لذت رانندگی، داشتن اوقات خوش است.

«این فقط مربوط به آدرنالین یا سرعت در خط مستقیم نیست. من حدس می‌زنم N بیشتر روی رانندگی‌های شدید و مسابقه‌ای تمرکز دارد، در حالی که مدل ما بیشتر در مورد رانندگی روزمره است، اما با کمی، هیجان.»

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟