40 هزار کیلومتر رانندگی با تاکسی برقی

۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
تاکسی برقی

به گزارش مثبت خودرو، علی آذرسینا راننده تاکسی فرودگاه امام خمینی (ره) و نوازنده ساز سنتی کمانچه است. بیش از 10 سال است که به شغل راننده تاکسی مشغول است و با پیمایش 40 هزار کیلومتر در کمتر از 4 ماه فعالیت، از عملکرد تاکسی برقی خود کاملا رضایت دارد. آذرسینا در سال‌های گذشته با […]

به گزارش مثبت خودرو، علی آذرسینا راننده تاکسی فرودگاه امام خمینی (ره) و نوازنده ساز سنتی کمانچه است. بیش از 10 سال است که به شغل راننده تاکسی مشغول است و با پیمایش 40 هزار کیلومتر در کمتر از 4 ماه فعالیت، از عملکرد تاکسی برقی خود کاملا رضایت دارد.
آذرسینا در سال‌های گذشته با خودروهای پژو 405 و سمند تاکسی مشغول به کار بوده و از اسقاط خودروی سمند 10 ساله خود و خرید تاکسی برقی رضایت کامل دارد.
وی، اولین راننده تاکسی برقی فرودگاه امام (ره) بوده است و امروز حدود 30 تاکسی برقی کرمان موتور در حال فعالیت در آن فرودگاه هستند.
آذرسینا که شغل اولش در حال حاضر، تاکسیرانی است، تجربه 140 هزار کیلومتر رانندگی با اتوبوس‌های برون شهری را نیز دارد و معتقد است با تمام نقص‌هایی که در زیرساخت استفاده از خودروی برقی وجود دارد، تاکسی برقی یکی از بهترین گزینه‌هایی بود که می‌توانست انتخاب کند.
وی، خودرو کی ام سی EJ7 (تاکسی برقی کرمان موتور) را یک ماشین خوب و باکیفیت دانست و در خصوص برخی اخبار منفی درباره این خودرو متذکر شد: بخشی از رانندگان حق دارند، اما کیفیت خودرو جی۷ برقی بسیار بالا می باشد و این موضوع در عملکرد این خودرو وارداتی کاملا مشخص است.
آذرسینا در ادامه با اشاره به تاریخچه کرمان موتور برای واردات محصولات دوو و هیوندای تاکید کرد: عملکرد خوب و سابقه درخشان کرمان موتور در ارائه محصولات با کیفیت و خدمات مناسب از مهمترین دلایل انتخاب کی ام سی جی ۷ برقی خود بوده است.
وی از دارندگان نسل اول خودروی جک S5 نیز بوده و از خاطره سفر با این خودرو به گرجستان و عملکرد رضایت بخش این خودرو در آن سفر نیز گفت‌.
به گفته آذرسینا، زمانی که اعلام شد کرمان موتور قرار است خودروهای برقی از شرکت JAC را وارد و برای تاکسیرانی عرضه کند، من استقبال کردم و جز اولین نفراتی بودم که برای خرید تاکسی برقی ثبت نام کردم.
وارداتی بودن محصول جی۷ برقی و سابقه کرمان موتور در ارئه خدمات پس از فروش از دلایل دیگر من برای انتخاب این خودرو بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر اخیر خود به چالوس، گفت: از مرزن آباد که ماشین را حدود 80 درصد شارژ کردم و به سمت تهران آمدم، با رانندگی درست، حدود 10 تا 15 درصد شارژ باتری خود را مصرف کردم. ناگفته نماند تعداد زیادی از رانندگان تاکسی، سابقه رانندگی با خودرو اتوماتیک را نداشتند و همین عدم تجربه موجب بروز برخی مشکلات در استفاده از تاکسی برقی شده است.
آذرسینا ادامه داد: راننده تاکسی باید به صورتی رانندگی کند که کمترین مصرف هم از لحاظ سوخت و هم از لحاظ قطعات را داشته باشد. در خودروهای برقی هم باید به همین گونه باشد، شما می‌توانید با همین خودرو و با رانندگی درست بیشترین بازدهی و درآمد را در کنار کمترین هزینه‌ داشته باشید.
وی درباره خدمات کرمان موتور با ذکر یک مثال گفت: بسیاری از رانندگان تاکسی‌ با حدود 400 میلیون تومان برای خرید خودرو سمند ثبت نام کردند که بعد از شش ماه به دلایل مختلف نتوانستند خودروی خود را تحویل بگیرند! اما کرمان موتور با وام 900 میلیون تومانی، تاکسی برقی جی۷ را پنج روزه تحویل ما داد.
آذرسینا، کم بودن دامنه حرکتی خودروهای برقی و کمبود ایستگاه شارژ را از اصلی‌ترین مشکلات تاکسی‌های برقی دانست و معتقد است چنانچه جایگاه شارژ خودروهای برقی افزایش یابد، شاید بخش زیادی از چالش های فعلی در این بخش برطرف شود.
وی افزود: خودرو برقی برای استفاده شخصی شرایط مطلوبی دارد، اما برای من که راننده تاکسی هستم و با ماشین کار می‌کنم و منبع درآمد من کار با تاکسی است، افزایش تعداد ایستگاه شارژ خودرو برقی بر عملکرد و درآمدم اثر مستقیم و مطلوب دارد.
آذرسینا اضافه کرد: از مشکلات احتمالی که برای استفاده از خودرو برقی در ابتدای مسیر عرضه وجود داشت، مطلع بودم؛ در واقع قابل پیش‌بینی هم بود. همچون زمانی که خودروهای گازسوز به بازار آمد، تعداد جایگاه‌های CNG بسیار کم و فقط در بعضی از شهرها بود، اما امروز حتی در مسیر‌های جاده‌ای نیز جایگاه گاز طبیعی وجود دارد.
به گفته وی، برای خودروهای برقی نیز همین مسیر در پیش است و در سال‌های آینده با افزایش جایگاه‌های شارژ خودرو، استفاده از تاکسی برقی و خودروهای برقیربیشتر و راحت تر خواهد شد.
آذرسینا در خصوص نظر مسافران نسبت به تاکسی برقی کرمان موتور گفت: تعداد زیادی از مسافران، عملکرد و کیفیت این خودرو را قابل توجه و رضایت بخش دانستند و برخی نیز از سفر با خودروی برقی استقبال کردند.
این راننده تاکسی فرودگاه امام خمینی (ره) معتقد است با حدود 40 هزار کیلومتر سابقه رانندگی با کی ام سی جی۷ برقی، این خودرو در تمام زمینه‌ها از تاکسی‌های بنزینی بهتر است. بطوریکه فقط یک مایع خنک کننده تعویض کرده ام.
آذرسینا در پایان خاطرنشان کرد: نبود هزینه‌های اضافی برای تعویض و تعمیر قطعات نظیر تسمه تایم، روغن موتور و خرابی‌های روزمره تاکسی‌های فرسوده از مزیت‌های تاکسی برقی است.
اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟