بررسی اکستریم VX

اکستریم VX+مشخصات و تصاویر

مشخصات فنی اکستریم VX

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 2 لیتری
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو چهار چرخ محرک
حداکثر قدرت 261 اسب بخار
حداکثر گشتاور 400 نیوتن متر
جعبه دنده 8 سرعته خودکار
شتاب ۰ - ۱۰۰ 8.5 ثانیه
مصرف سوخت داخل شهر 6 در ۱۰۰ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی در ۱۰۰ کیلومتر
کلاس اتاق کراس اوور
ابعاد بدنه 4970 X 1940 X 1792 میلی متر
فاصله محور ها 2900 میلی متر
اندازه تایر
حجم صندوق لیتر
حجم باک 65 لیتر
وزن خودرو کیلوگرم
آلایندگی

به گزارش خودروپلاس، اکستریم، خوردوی چینی که در دنیای خودروسازی با تنوع شناخته می‌شود. برند جوان و لوکس اکستریم یا اکسید، این روزها در حال توسعه کسب و کار خود است. خودروهای اکسید نسخه‌های متفاوت و مجهزتری از محصولات چری هستند که در این بین اکسید یا اکستریم VX نقش نسخه خاص و لوکس تیگو 8 پرومکس را ایفا می‌کند.

اکسید VX در چین با موتورهای ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری و همین طور به صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک عرضه می‌شود. اما مدیران خودرو، اکستریم VX را با پیشرانه ۲ لیتری به قدرت ۲۶۱ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن.متر و سیستم انتقال نیروی دو دیفرانسیل به ایران آورده است.

می‌توان حدود قیمت 3.5 میلیارد تومان را برای اکستریم VX پیش‌بینی کرد.

اکستریم VX+ مشخصات

کابین اکستریم VX

وقتی که سوار این خودروی لوکس می‌شوید متوجه فضای زیاد این خودرو برای سرنشینان می‌شوید، این خودرو ظرفیت هفت نفره دارد و صندلی‌های چرم مشکی با طراحی مدرن، تعبیه شده است.

همچنین سقف پانورامیک با سایه‌بان برقی و داشبوردی با پوشش جیر توجه کارشناسان را جلب می‌کند.

وقتی نگاه دقیق‌تری به داخل این خودروی لوکس چینی می‌اندازیم، صفحه نمایش تریپلکس که از سمت راننده آغاز می‌شود، در بخش میانی عریض و طویل شده و سپس تا سمت دیگر خودرو ادامه می‌یابد، خودنمایی می‌کند. همچنین برای رفاه سرنشینان سیستم رایحه افشانی شخصی سازی شده نیز قرار داده شده است.

طراحان پس از مدرنیته کردن این خودرو با درپوش چوبی کشویی کنسول وسط، کاپ هولدر کنسول وسط و نورپردازی ظریف، برای فرمان این خودرو نیز دسته دنده برقی نیز قرار داده‌اند.

اکستریم VX+ فرمان

طر احی اکستریم VX

اکستریم VX با داشتن 1890 سانتی متر ارتفاع، 1970 سانتی متر عرض و نزدیک 5 متر طول، فضای خوب و جاداری را برای سرنشینان خود فراهم کرده است.

وزن این خودرو نزدیک دو تن است که این وزن را موتور توربو شارژر، جبران می‌کند.

اکسید یا اکستریم VX پس از عرضه نسل دوم چری تیگو 8 مورد فیس‌لیفت قرار گرفت. بنابراین طراحی بخش جلوی این خودرو تا حد زیادی تغییر کرد و الگوهای جدیدی برای ظاهر این خودرو به کار گرفته شدند. از جمله این الگوها می‌توان به تغییر جلوپنجره خودرو اشاره کرد. نوارهای افقی در نسخه قبلی، جایگزین نوارهای عمودی در نسخه جدید شده‌اند.

همچنین طراحی سپر و کاسه چراغ خودرو مطابق با زبان طراحی تیگو 8 پرو تغییر کرده است. حروف اکسید نیز به صورت بزرگ روی درب کاپوت خودرو درج شده‌ است که البته در ایران برند اکستریم جایگزین آن خواهد شد.

نمای جانبی اکستریم VX تا حد زیادی به تیگو 8 پرو شباهت دارد. کروم‌کاری‌های متعدد در این نما احساس یک خودرو لوکس را به بیننده القا می‌کنند. همچنین یک فرورفتگی در بخش پایینی درب‌های خودرو قابل مشاهده است. رینگ‌های 19 اینچی خودرو نیز تناسب قابل قبولی با ابعاد خودرو دارند.

اکستریم VX+ مشخصات

مشخصات XTRIM VX

چری اکسید VX یک خودرو شاسی بلند است که می‌تواند حداکثر 261 اسب بخار قدرت تولید کند و با موتور دو لیتری توربو سواری لذت بخشی را برای راننده‌اش فراهم کند.

در این خودرو از گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته، به جای جعبه دنده دوکلاچه ۷ سرعته معمول در خودروهای چینی، استفاده شده است.

 همچنین در شناسنامه این خودرو از واژه آفرود استفاده شده است اما نباید از این خودرو انتظار آفرودسواری مثل ماشین‌های شاسی بلند واقعی و ژاپنی را داشت.

اکستریم VX+کنسول وسط این خودرو

امکانات XTRIM VX

خودروهای چینی به خودروهای پر آپشن معروف هستند، اکستریم VX نیز از این قائله مستثنی نیست، دوربین‌ 540 درجه، سقف پانورامیک، سیستم فرمان صوتی، شارژر بی‌ سیم (وایرلس)، تنظیم برقی صندلی‌ های عقب، تهویه دوکاناله اتوماتیک، دریچه تهویه ردیف عقب، سیستم کنترل کشش و سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل تطبیق‌ پذیر، رانندگی نیمه‌ خودران، رادار خطی و رادار نقطه کور و سیستم صوتی Lion melody تنها بخشی از این خودرویی است که اغلب کارشناسان دم از لوکس بودن آن می‌زنند.

ماساژورهای صندلی و گرم کن و سرد کن صندلی و حتی فرمان نیز موارد قابل توجهی است که در این خودرو عرضه می‌شود.

خریداران هنگام خرید این خودرو باید در کنار مشخصات فنی و امکانات خوب این ماشین به قیمت نسبتا بالای این خودرو و اصالت چینی‌‎اش نیز نیم نگاهی داشته باشند. با این حال خودروهای چینی نیز در سال‌های اخیر به خوبی توانسته‌اند بازار ایران را تحت تاثیر قرار دهند.

5 از 4 رای

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • علی | 16 خرداد 1403 - 15:01

    دوربین ۵۴۰ درجه ینی چی، مگه از ۳۶۰ درجه زاویه بیشتر میشه دور یه جسم

    • عباس مغاری | 16 خرداد 1403 - 19:30

      بله زوایای بالا و پایین هم هست