به گزارش مثبت خودرو، بهتر است که نیسان سیلفی مکس ادیشن را یک خودروی برقی بدانیم تا یک خودروی بنزینی! علیرغم اینکه این سدان کامپکت ژاپنی مجهز به دو نوع قوای محرکه است، اما آنچه که به چرخ ها منتقل می شود از قوای محرکه برقی آن نشات می گیرد. چرا که پیشرانه سه سیلندر […]
به گزارش مثبت خودرو، بهتر است که نیسان سیلفی مکس ادیشن را یک خودروی برقی بدانیم تا یک خودروی بنزینی! علیرغم اینکه این سدان کامپکت ژاپنی مجهز به دو نوع قوای محرکه است، اما آنچه که به چرخ ها منتقل می شود از قوای محرکه برقی آن نشات می گیرد. چرا که پیشرانه سه سیلندر 1.2 لیتری به کار رفته در نیسان سیلفی e-power شبیه به یک ژنراتور عمل کرده و نیروی آن صرف شارژ باتری ها می شود. این مزیت باعث شده تا نیسان سیلفی مکس ادیشن در یک سیکل داخلی خود را شارژ کند و نیازی به شارژرهای AC و DC نداشته باشد. این مهم سبب می شود تا نیسان سیلفی e-power به یکی از ارزشمندترین خودروهای برقی بازار ایران بدیل شود. این را هم باید افزود که مصرف سوخت پیشرانه بنزینی به کار رفته در نیسان سیلفی e-power چندان بالا نیست و میزان مصرف آن به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش تنها 4.5 لیتر اعلام شده است.
در مورد توان تولیدی قوای محرکه برقی نیسان سیلفی e-power باید گفت که این الکتروموتور توانایی تولید 136 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را دارد. جعبه دنده به کار رفته در محصول جدید نامی خودرو از نوع E-CVT است و نیروی الکتروموتور را به چرخ های جلو می رساند.
طراحی ظاهری نیسان سیلفی مکس ادیشن چگونه است؟
با نگاهی اجمالی به نمای ظاهری نیسان سیلفیمکس ادیشن می توان دریافت که اصول طراحی آن در عین مدرن بودن، به دور از اصول طراحی خودروهای برقی است. در نمای جلوی این سدان ژاپنی، به لطف وجود پیشرانه سه سیلندر بنزینی در زیر کاپوت و برای خنک شدن آن، خبری از جلوپنجره یکپارچه و بسته نیست! در این نما، یک جلوپنجره مشبک V شکل تعبیه و با قطعات کرومی تزئین شده است. در طرفین آن نیز چراغ های کشیده قرار گرفته و امتداد آن ها تا روی گلگیرها نیز می رسد. در دو طرف کاپوت نیز خطوط برامده کار شده و روی آن حجم دهی مناسبی را مشاهده می کنیم. مجموع این موارد، سبب شده تا طراحی نمای جلو در عین نمایش چهره ای تهاجمی، معقول و دلنشین باشد. طراحی نمای جانبی و نمای عقب هم بدون هر گونه آلایش است. طراح به جای استفاده از خطوط بسیار، سعی کرده تا با حجم پردازی های متعدد، برای نیسان سیلفی e-power ظاهری ماندگارتر از رقبای کره ای و چینی اش خلق کند. طراحی کابین نیسان سیلفی e-power نیز به نوبه خود جذاب است. همانند جلوپنجره، در اینجا هم طراح سعی کرده تا الگوی V را پیاده سازی کند. در عین اینکه با یک خودرو برقی طرفیم، اما خبری از اداهای آنچنانی و کلاستر دیجیتال نیست. کلاستر به کار رفته در این سدان ژاپنی از نوع آنالوگ بوده و در میان آن نیز یک صفحه نمایش دیجیتال قرار گرفته است؛ مالتی مدیا خودرو نیز به سبک خودروهای ب ام و و در قسمت میانی داشبورد نصب شده.
تجهیزات ایمنی و رفاهی سدان جدید نامی خودرو چیست؟
به لطف بهره وری نیسان سیلفی مکس ادیشن از قوای محرکه برقی و سقف قیمت بالاتر این نوع خودروها برای واردات به کشور، دست نامی خودرو برای واردات نسخه دارای تجهیزات ایمنی و رفاهی بازتر بوده و این سدان ژاپنی را در نسخه کامل تری وارد کشور کرده است. از جمله تجهیزات نیسان سیلفی e-power می توان به مواردی از قبیل شش کیسه ی ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار صوتی به عابر پیاده، سیستم هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی، اتوهلد، سیستم هشدار خروج از خطوط، سیستم حرکت بین خطوط، رادار نقاط کور، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، صندلی برقی راننده، شارژر وایرلس، دوربین پارک عقب، استارت دکمه ای و سانروف برقی اشاره کرد.
نظر شما چیست؟