به گزارش مثبت خودرو، نیسان سیلفی یک سدان خانوادگی نسبتاً جمعوجور در کلاس C است که اولین نسل آن در سال ۲۰۰۰ بهعنوان جایگزینی برای مدل پولسار وارد خط تولید نیسان شد. اکنون، نسل چهارم این خودرو که در سال ۲۰۱۹ عرضه شده بود، نسخه ی مکس ادیشن این خودرو توسط شرکت نامی خودرو پیشرو و نسخه ی ای پاور آن توسط شرکت آمیتیس خودرو یکی از زیر مجموعه های ایران روور به بازار ایران راه پیدا میکند. این خودرو در چین و با همکاری نیسان ژاپن توسط شرکت دانگ فنگ موتور تولید شده و به بازارهای مختلف عرضه میشود.
طراحی
نیسان سیلفی با طراحی بدنهای کشیده و حجمپردازیهای ظریف در بخشهای جلو، جانبی و عقب، نمایی عضلانی و چشمنواز دارد که بیشتر به خودروهای اسپرت و جوانپسند شباهت دارد تا یک خودروی صرفاً خانوادگی. چراغهای کشیده با گوشههای زاویهدار و انحناهای ملایم، چهرهای تهاجمی و جذاب به این خودرو بخشیدهاند.
در نسخه فیسلیفت، جلوپنجره V شکل کرومی نیسان با طراحی جدیدی جایگزین شده که شباهت بیشتری به محصولات چینی دارد. این تغییر ممکن است از دید برخی مشتریان ایرانی چندان جذاب نباشد و ترجیح دهند نسخه قبلی با جلوپنجره کرومی به بازار عرضه شود. با این حال، نیسان سیلفی همچنان یکی از زیباترین خودروهای این کلاس محسوب میشود.
مشخصات فنی نیسان سیلفی
حداکثر قدرت موتور این خودروی ژاپنی معادل ۱۳۶ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است که به صورت لحظهای و در همان ابتدای حرکت به طور کامل سر چرخهای جلو ظاهر میشود. انتقال لحظهای بیشینه گشتاور به چرخها، شتاب فوقالعاده هیجانانگیزتری نسبت به خودروهای بنزینی هم قدرت برای نیسان سیلفی هیبرید به وجود میآورد که نتیجه آن شتاب صفر تا ۱۰۰ حدود ۹ ثانیه است.
سیستم انتقال قدرت این ماشین یک گیربکس تک سرعته E-CVT می باشد که توان را به چرخ های جلو منتقل می کند.
علاوه بر موتور برقی، یک موتور بنزینی ۱.۲ لیتری سه سیلندر نیز وظیفه شارژ باتریهای لیتیوم یونی ۳۸ کیلوواتساعتی را برعهده دارد. این خودرو فاقد گیربکسهای متداول است و از یک گیربکس تکسرعته با ضریب ثابت استفاده میکند که هزینههای نگهداری را در طولانیمدت کاهش میدهد.
کابین
فضای داخلی نیسان سیلفی جادار و کاربردی است. صندلیها با طراحی ارگونومیک، راحتی بالایی را برای سرنشینان فراهم میکنند و برای سفرهای طولانی نیز مناسب هستند. این صندلیها با حفظ بدن سرنشین در پیچها، ایمنی مناسبی ارائه میدهند.
طراحی داشبورد با خطوط اسپرت و استفاده از نمایشگر دیجیتال در کنار کلیدهای کنترلی فیزیکی، ترکیبی زیبا و کاربردی را ایجاد کرده است. مواد بهکاررفته در کابین عمدتاً از پلاستیک خشک با کیفیت قابلقبول هستند، اما استفاده از پنلهای نرم در بخشهایی از داشبورد و دربها، حس بهتری را به سرنشینان منتقل میکند.
با فاصله محوری حدود ۲.۷ متر و فضای صندوق عقب 540 لیتری، نیسان سیلفی فضایی مناسب برای خانوادهها ارائه میدهد و به راحتی میتوان پنج چمدان مسافرتی را در صندوق آن جا داد.
نیسان سیلفی یک گزینه جذاب در بین خودروهای همرده خود است که با طراحی مدرن، قوای محرکه هیبریدی و کابین جادار، انتخابی ایدهآل برای خانوادهها و مشتریان جوان به شمار میآید. این خودرو با ویژگیهای منحصربهفرد خود میتواند تجربهای متفاوت و دلپذیر را برای رانندگان و سرنشینان رقم بزند.
امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی:
همانطور که گفته شد نیسان سیلفی در دو نسخه متفاوت به بازار ایران وارد می شوند، نسخه ی مکس ادیشن و نسخه ای پاور که تنها از لحاظ امکانات و تجهیزات ایمنی با هم تفاوت هایی دارند.
امکانات نیسان سیلفی مکس ادیشن شامل:
سیستم ترمز ضد قفل (ABS )به همراه سیستم کنترل توزیع نیروی ترمز به صورت الکترونیکی (EBD)، سیستم کنترل کمکی حرکت در سربالایی ،کروز کنترل تطبیقی هوشمند ، AUTO HOLD ،سیستم هشدار خروج از خطوط، سیستم حرکت بین خطوط، هشدار مانع در نقاط کور، سیستم هوشمند Pedal-E، سیستم کمکی راننده ProPILOT، نمایش فشار هوا و هشدار کم بودن باد تایر، کیسه هوای جلو، جانبی و پرده ای راننده و سرنشین جلو، سیستم هشدار صوتی به عابر پیاده ،سیستم هوشمند هشدار برخورد از جلو ،ترمز کمکی فشار مضاعف، سیستم هشدار ترمز اضطراری، دوربین ثبت وقایع، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، صندلی برقی راننده، شارژر Wireless، سیستم صوتی با نمایشگر ۱۲/۳ اینچی لمسی، Normal – Sport – Eco رانندگی حالت، دوربین دنده عقب، استارت دکمه ای، سانروف برقی می باشد.
تنها فرق نسخه مکس ادیشن و ای پاور در رادار های سیستم هوشمند هشدار برخورد از جلو، سیستم هشدار خروج از خطوط و سیستم کنترل حرکت بین خطوط می باشد که نسخه ای پاور فاقد این رادار ها می باشد.
نظر شما چیست؟