بررسی بایک بیجینگ U5 پلاس

بایک بیجینگ U5 پلاس

مشخصات فنی بایک بیجینگ U5 پلاس

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور 1.5 لیتری
تنفس موتور طبیعی
انتقال نیرو جلو
حداکثر قدرت 112 اسب بخار
حداکثر گشتاور 142 نیوتن متر
جعبه دنده CVT
شتاب ۰ - ۱۰۰ 0 ثانیه
مصرف سوخت داخل شهر 0 در ۱۰۰ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 6 در ۱۰۰ کیلومتر
کلاس اتاق سدان
ابعاد بدنه 4660 * 1820 * 1480 میلی متر
فاصله محور ها 2670 میلی متر
اندازه تایر 205/50R17
حجم صندوق 430 لیتر
حجم باک 48 لیتر
وزن خودرو 1255 کیلوگرم
آلایندگی 6

بایک بیجینگ U5 پلاس

به گزارش مثبت خودرو،شرکت دیار خودرو نماینده واردات محصولات بایک به بازار کشور برای اولین بار در ششمین نمایشگاه خودروی تهران از این محصول، بایک بیجینگ U5 پلاس رونمایی کرد.

 

 شرکت خودروسازی بایک (BAIC) چین تاکنون نتوانسته جایگاه قابل‌توجهی در بازار ایران به دست آورد. این شرکت کار خود را در اوایل دهه ۱۳۹۰ با عرضه محصولات ناموفق آغاز کرد و در ادامه، با حضوری پررنگ در نمایشگاه خودرو تهران تلاش کرد اعتبار خود را بهبود بخشد.

با این حال، عدم تحقق وعده‌های مربوط به واردات یا مونتاژ خودروهای بایک، باعث شد این برند نتواند به موفقیت موردنظر در بازار ایران دست یابد.

بایک بیجینگ U5 پلاس

مشخصات فنی 

مدل بایک بیجینگ U5 پلاس که در واقع نسخه تغییر نام‌یافته و فیس‌لیفت‌شده سنوا D50 است، احتمالاً از سوی شرکت دیار خودرو وارد بازار ایران خواهد شد. این خودرو یک سدان اقتصادی محسوب می‌شود که در صورت عرضه با قیمت معقول، می‌تواند تنوع تازه‌ای به بازار خودروهای چینی در ایران ببخشد. با توجه به ماهیت اقتصادی این خودرو، سطح فنی و امکانات آن چندان پیچیده یا پیشرفته نیست.

انتظار می‌رود بایک بیجینگ U5 پلاس با دو گزینه پیشرانه متفاوت در ایران عرضه شود. گزینه اول، یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت 112 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن‌متر است که با گیربکس اتوماتیک CVT همراه شده است.

این ترکیب توان فنی محدودی ارائه می‌دهد و احتمالاً نمی‌تواند رضایت مشتریان ایرانی را جلب کند. گزینه دوم، نسخه‌ای از همان موتور اما با توربوشارژر است که به همراه گیربکس اتوماتیک معمولی (AT) عرضه می‌شود. این نسخه هرچند عملکرد خیره‌کننده‌ای ندارد، اما در حد رقابت با برخی از سدان‌های اقتصادی موجود در بازار ایران است.
هنوز مشخص نیست که دیار خودرو کدام‌یک از این پیشرانه‌ها را برای عرضه انتخاب خواهد کرد. بهترین رویکرد می‌تواند عرضه هر دو نسخه با قیمت‌گذاری متفاوت باشد تا مشتریان بتوانند بر اساس نیاز و بودجه خود، گزینه مناسب را انتخاب کنند.

بایک بیجینگ U5 پلاس

امکانات 

بایک بیجینگ U5 پلاس از نظر امکانات رفاهی و ایمنی در سطح قابل قبولی قرار دارد، اما برخی از تجهیزات پیشرفته در این خودرو دیده نمی‌شود. این خودرو به کروز کنترل مجهز است، اما کروز کنترل هوشمند در آن وجود ندارد. از ویژگی‌های ایمنی می‌توان به وجود سیستم‌های کنترل کشش و کنترل پایداری اشاره کرد.

با این حال، سیستم‌هایی مانند کنترل ایستایی در سربالایی و کنترل سرعت در سرازیری در این خودرو موجود نیستند. همچنین این خودرو فاقد قابلیت اتوپارک، سنسور جلو و عقب و رادارهایی نظیر رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین و رادارهای تصادف جلو و عقب است.

سیستم ترمز خودرو از نوع ضدقفل است و به سیستم توزیع نیروی ترمز مجهز شده، اما امکاناتی مانند ترمز کمکی، ترمز اضطراری و ترمز پارک برقی در این خودرو ارائه نشده‌اند. امکاناتی همچون چراغ‌های روشنایی در روز و سیستم اتولایت در این خودرو وجود دارند.

 

فرمان خودرو دارای دکمه‌های کنترلی است، اما فاقد گرم‌کن است. سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر مناسب و قابلیت ناوبری ارائه شده، اما نمایشگر هدآپ در این خودرو وجود ندارد.

از دیگر امکانات خودرو می‌توان به وجود دوربین عقب اشاره کرد، اما دوربین ۳۶۰ درجه در این مدل تعبیه نشده است. خودرو دارای کیسه هوا و سیستم ورود و استارت بدون کلید است که از ویژگی‌های مثبت آن محسوب می‌شود. سیستم تهویه مطبوع این خودرو از نوع اتوماتیک است. صندلی راننده به صورت برقی تنظیم می‌شود، اما صندلی سرنشین جلو این قابلیت را ندارد. همچنین صندلی‌های خودرو فاقد گرم‌کن و سردکن هستند.

آینه‌های بغل خودرو به صورت برقی تنظیم می‌شوند، اما فاقد گرم‌کن هستند. در بخش امکانات رفاهی، این خودرو دارای سانروف است، اما قابلیت پانوراما در آن ارائه نشده است. مجموعه این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که بایک بیجینگ U5 پلاس در عین برخورداری از امکانات پایه، فاقد برخی تجهیزات پیشرفته است که در خودروهای مدرن‌تر دیده می‌شود.

بایک بیجینگ U5 پلاس

طراحی ظاهری

این خودرو یک سدان کوچک با طراحی مدرن است که از الگوهای رایج در بازار خودروسازی چین بهره می‌برد. طراحی این خودرو با المان‌هایی همراه است که در بسیاری از خودروهای چینی این دوره به چشم می‌خورد. جلوپنجره مشبک سه‌بعدی، خطوط برجسته‌ای که از چراغ‌های جلو شروع شده و تا چراغ‌های عقب امتداد می‌یابد، و چراغ‌های عقب یکپارچه که به یکی از ترندهای طراحی خودروهای چینی تبدیل شده‌اند.

 

همگی نمایی هماهنگ و شیک به خودرو بخشیده‌اند. با این حال، این شباهت‌های ظاهری باعث می‌شود که در نگاه اول نتوان به‌راحتی تشخیص داد که آیا با یک مدل جدید مانند بایک بیجینگ U5 پلاس روبه‌رو هستید یا با خودرویی مشابه نظیر آریزو 6.

بایک بیجینگ U5 پلاس

کابین بایک بیجینگ U5 پلاس

نمای داخلی بایک بیجینگ U5 پلاس با توجه به جایگاه اقتصادی خود، طراحی جذاب و قابل‌توجهی دارد. داشبورد خودرو به صورت متقارن و مینیمالیستی طراحی شده است که هم‌راستایی و هماهنگی آن با کنسول میانی و رودری‌ها قابل تحسین است. ترکیب دو تریم مشکی پیانویی براق و نقره‌ای شبه آلومینیوم، به همراه روکش دو رنگ تریم داخلی، حس جذابی را به فضا می‌بخشد.

علاوه بر این، سیستم نورپردازی انتزاعی که در طراحی داخلی به کار رفته، جلوه‌ای نیمه‌لوکس به داخل خودرو اضافه کرده است که با وجود اقتصادی بودن، حس راحتی و لوکسی را به سرنشینان منتقل می‌کند.

 

 

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟