ام جی یک خودروی الکتریکی با باتری نیمه جامد را در سال 2025 روانه بازار خواهد کرد

۲۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳

به گزارش مثبت خودرو، در 14 دسامبر، ژو یو، جنرال موتورز بخش برند ام جی، در پستی در Weibo ادعا کرد که اولین ام جی جدید که در سال 2025 عرضه می شود، به صورت استاندارد دارای باتری نیمه جامد خواهد بود و گران قیمت نخواهد بود. او همچنین ادعا کرد که برند ام جی […]

به گزارش مثبت خودرو، در 14 دسامبر، ژو یو، جنرال موتورز بخش برند ام جی، در پستی در Weibo ادعا کرد که اولین ام جی جدید که در سال 2025 عرضه می شود، به صورت استاندارد دارای باتری نیمه جامد خواهد بود و گران قیمت نخواهد بود. او همچنین ادعا کرد که برند ام جی سیستم قدرت پلاگین هیبریدی DMH را در سال 2025 راه اندازی خواهد کرد.

به گفته ژو، ام جی که در سال 2025 در چین عرضه می شود، از دو مدل کاملاً جدید و دو مدل فیس لیفت تشکیل شده است.
به نظر می رسد اعلامیه ژو عقب گرد قابل توجهی نسبت به اطلاعات قبلی ام جی باشد. پیش از این، یو جینگ مین، معاون اجرایی مدیر کل SAIC Passenger Vehicle، در یک مصاحبه رسانه‌ای فاش کرد که باتری کاملاً جامد خود ساخته SAIC ابتدا روی یک خودروی ام جی نصب خواهد شد. در ماه سپتامبر، زمانی که این نظرات مطرح شد، تصور می شد این خودرو در سه ماهه دوم سال 2025 به بازار عرضه شود.

ام جی

دو احتمال وجود دارد. اولاً، آنچه یو جینگ مین گفت می تواند درست باشد، اما تاریخ آن در سال 2025 نیست، بلکه شاید سال 2026 یا 2027 باشد. از طرف دیگر، SAIC ممکن است عقب نشینی کرده باشد، و آنچه قبلاً وعده داده شده بود یک باتری حالت جامد باشد، اکنون در واقع فقط یک باتری نیمه جامد است.

این احتمال وجود دارد که باتری حالت نیمه جامد ام جی ارتباط نزدیکی با باتری مورد استفاده در 6IML داشته باشد. بر اساس اطلاعات شناخته شده در مورد خودروهای ام جی آینده، محتمل ترین گیرنده باتری Cyber ​​GTS خواهد بود. بدیهی است که این یکی از مدل‌های کاملاً جدید ام جی است که در سال 2025 عرضه می‌شود و با توجه به هزینه باتری، علیرغم ادعای ژو مبنی بر گران نبودن آن، روی مدل گران‌تری عرضه خواهد شد.

باتری L6 123.7 کیلووات ساعت است و چگالی انرژی آن بیش از 300 وات ساعت بر کیلوگرم است که با استفاده از چرخه CLT برد بیش از 1002 کیلومتر را ارائه می دهد. این دستگاه از شارژ فوق سریع شبه 900 ولتی پشتیبانی می کند و دارای قدرت شارژ فوق سریع 400 کیلو وات است که به این معنی است که می تواند بیش از 400 کیلومتر برد را تنها در 12 دقیقه اضافه کند.
اینکه دومین مدل کاملا جدید چه خواهد بود، مشخص نیست. در حال حاضر تعدادی مدل جدیدتر ام جی در خارج از کشور موجود است که هنوز به بازار چین معرفی نشده اند. اینها عبارتند از نسل دوم سوپرمینی MG3 ، نسل دوم SUV جمع و جور MG ZS و نسل دوم MG HS SUV.

جالب اینجاست که اگرچه ام جی پیشرانه DMH را در چین ارائه نمی کند، اما قبلاً در جاهای دیگر با MG HS معرفی شده است. این امکان را فراهم می کند که دومین مدل جدیدی که در سال 2025 توسط ام جی در بازار چین معرفی می شود، نسل دوم MG HS باشد.

ام جی

برای بازار بریتانیا، این خودرو از سیستم انتقال قدرت GS61H 1.5T پلاگین هیبریدی استفاده می کند. قدرت ترکیبی این سیستم 220 کیلووات و گشتاور ترکیبی 350 نیوتن متر است. ظرفیت باتری 24.7 کیلووات ساعت است و MG HS پلاگین هیبریدی می تواند با استفاده از اندازه گیری WLTP برد EV را تا 75 مایل (120 کیلومتر) ارائه دهد.

پیشرانه DMH ام جی اساساً همان چیزی است که توسط برند SAIC Roewe در سدان D7 و D5X SUV ارائه شده است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟