بررسی تویوتا آیگو ایکس ۲۰۲۵ جدید

۲ مهر ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۹
تویوتا

به گزارش مثبت خودرو، پیشرانه هیبریدی تویوتا آیگو ایکس آن را بسیار از آنچه انتظار دارید، برای رانندگی بهتر می‌کند. مدل قبلی آیگو ایکس فقط با یک موتور بنزینی سه سیلندر ۱.۰ لیتری همراه با گیربکس دستی پنج سرعته یا CVT موجود بود. این مدل جدید آن موتور قدیمی را از دور خارج کرده و […]

به گزارش مثبت خودرو، پیشرانه هیبریدی تویوتا آیگو ایکس آن را بسیار از آنچه انتظار دارید، برای رانندگی بهتر می‌کند.

تویوتا
مدل قبلی آیگو ایکس فقط با یک موتور بنزینی سه سیلندر ۱.۰ لیتری همراه با گیربکس دستی پنج سرعته یا CVT موجود بود. این مدل جدید آن موتور قدیمی را از دور خارج کرده و آن را با یک پیشرانه هیبریدی که قبلاً در یاریس و یاریس کراس یافت می‌شد، جایگزین می‌کند. خود موتور بنزینی ۵۰ درصد افزایش یافته و به ۱.۵ لیتر رسیده است و به یک موتور الکتریکی کوچک و یک پک باتری متصل شده است که یک گیربکس CVT چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آورد.

تویوتا

خوشبختانه، با وزن ۱۰۹۰ کیلوگرم، وزن خالص خودرو افزایش چشمگیری نداشته است. وزن آن حدود ۱۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر از نسل قبلی است، اما در مقایسه با اکثر خودروهای جدید، هنوز هم وزن کمی محسوب می‌شود.
قدرت ترکیبی این خودرو ۱۱۵ اسب بخار است که موتور الکتریکی قادر به تولید ۷۹ اسب بخار از این مجموع قدرت است. گشتاور نیز با ۱۴۱ نیوتن متر به طور قابل توجهی نسبت به مدل موجود افزایش یافته است.
با این حال، رقمی که واقعاً توجه ها را جلب کرد، زمان صفر تا صد کیلومتر بر ساعت خودروی جدید بود که معمولاً در خودروهای شهری مانند این مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

تویوتا
آیگو ایکس ۲۰۲۵ تنها ۵.۷ ثانیه زمان لازم دارد تا سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟