به گزارش مثبت خودرو، جگوار در تلاش برای ساخت یک ماشین اسپرت نیست، بلکه در تلاش برای ساخت یک GT لوکس، با قابلیت پیمایش طولانی و عملکرد بالا است. آینده جگوار از اینجا شروع میشود. یکی از مهمترین خودروهای جدید سال آینده، GT چهار درب با قدرت 1000 اسب بخار و قیمت 120000 پوند، در […]
به گزارش مثبت خودرو، جگوار در تلاش برای ساخت یک ماشین اسپرت نیست، بلکه در تلاش برای ساخت یک GT لوکس، با قابلیت پیمایش طولانی و عملکرد بالا است.
آینده جگوار از اینجا شروع میشود.
یکی از مهمترین خودروهای جدید سال آینده، GT چهار درب با قدرت 1000 اسب بخار و قیمت 120000 پوند، در حال آزمایش برای تولید است که در دست تست قرار دارد.
مت بکر مدیر مهندسی برند جگوار تقریباً چهار سال پیش پس از بیش از ۲۶ سال کار بر روی مدلهای سبک وزن برای لوتوس به جگوار پیوست.
خودرو فعلا در زیر استتار قرار دارد ، اما طراحی آن قابل مشاهده است، یک کاپوت تقریباً طویل که تا دوردستها امتداد یافته و ظاهر پایینافتاده که از کانسپت Type 00 به ارث برده، این پوشش کمکی به پنهان کردن مقیاس عظیم GT چهار درب نمیکند. اما با محض ورود به کابین، آنقدر که به نظر میرسد، احساس اسپرت بودن به شما دست نمیدهد. شما در موقعیتی بسیار منظمتر و مسلطتر مینشینید.
مسلماً، وقتی حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشید حس اسپرت را در کنار لوکس بودن تجربه می کنید.
بکر نشان داد که جگوار GT چقدر سریع از سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت در ساعت به سمت بالا میدود و درست قبل از پیچ به راحتی به سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت میرسد.
با این حال، جگوار با وجود قدرت چهار رقمیِ اش در حال ساخت یک ماشین اسپرت نیست. بکر گفت: «ما در «جگوارنس» مهندسی کردهایم. این ماشین سعی نمیکند یک پورشه تایکان باشد؛ این یک GT است، بنابراین ما میخواهیم عملکردی راحت، ایزوله و بیدردسر داشته باشد.»
بخش دوم آزمایش به مسیری پر پیچ و خمتر و چالشبرانگیزتر برای هندلینگ اختصاص داشت، جایی که بزرگترین شگفتی این بود که جگوار چقدر خوب از اوج سرعت خود فرود آمد و سیستم تعلیق بادی خود را به روشی آرام و کنترلشده رها کرد. نظر بکر این بود: «همانطور که یک جگوار باید باشد». این برند به شدت تلاش میکند تا این خودرو را به عنوان یک جگوار «درست و حسابی» معرفی کند و او گفت که از اینکه نامش به آن گره خورده خوشحال است.
عرضه احتمالاً در اواخر سال ۲۰۲۶ خواهد بود.




نظر شما چیست؟