به گزارش مثبت خودرو، کوروت E-Ray جدید، قدرت هیبریدی مدرن را با یک موتور V8 قدیمی ترکیب میکند. این هشتمین نسل از کوروت است و در نگاه اول، نمادینترین خودروی اسپرت آمریکا در مقایسه با اجدادش، به شکلی وارد دهه ۲۰۲۰ شده است که تقریباً غیرقابل تشخیص است. اول از همه، برندسازی مطرح است. این […]
به گزارش مثبت خودرو، کوروت E-Ray جدید، قدرت هیبریدی مدرن را با یک موتور V8 قدیمی ترکیب میکند.
این هشتمین نسل از کوروت است و در نگاه اول، نمادینترین خودروی اسپرت آمریکا در مقایسه با اجدادش، به شکلی وارد دهه ۲۰۲۰ شده است که تقریباً غیرقابل تشخیص است.
اول از همه، برندسازی مطرح است. این خودرو دیگر نشان شورولت را به خود نمیگیرد؛ شرکت مادر، جنرال موتورز، نام کوروت را به اندازه کافی قوی میداند تا یک برند مستقل باشد.
E-RAY یک خودروی هیبریدی نیست که برای مصرف سوخت کم طراحی شده باشد، بلکه خودرویی است که برای سریعتر کردن طراحی شده است. در واقع، E-Ray عنوان سریعترین مدل در محدوده فعلی را در اختیار دارد .
E-Ray از همان موتور 6.2 لیتری LT2 V8 مشابه استینگری استفاده میکند که حتی به تنهایی 475 اسب بخار قدرت و 613 نیوتن متر گشتاور ارائه میدهد. با این حال، E-Ray همچنین یک موتور الکتریکی در جلو دارد که 160 اسب بخار قدرت و 165 نیوتن متر گشتاور دیگر به آن اضافه میکند. در نتیجه، E-Ray سریع است. واقعاً سریع. شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت آن تنها در 2.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۹۰ کیلومتر در ساعت است.
سپس به گیربکس دوکلاچه میرسیم که یکی از بهترینها در نوع خود است. از نظر پاسخگویی هنگام فشردن و نرمی هنگام حرکت در سرعتهای پایین، حس پیچیدگی گیربکس فراری ۲۹۶ را دارد که روانترین سیستم دوکلاچهای است که ما تجربه کردهایم.
همه اینها به این معنی است که حتی با قیمت ۱۵۳,۴۴۰ پوند، کوروت E-Ray بسیار وسوسهانگیز به نظر میرسد. آیا به اندازه یک فراری ۲۹۶ GTB مهندسی بینقص، سریع یا تیز به نظر میرسد؟ با این حال، این به اندازه کافی منصفانه است، زیرا کوروت تقریباً نصف آن قیمت دارد.
نظر شما چیست؟