تارخیچه نیسان آلتیما ۲۰۲۵ تا به امروز

۵ آبان ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
آلتیما

به گزارش مثبت خودرو،نسل اول (۱۹۹۲–۱۹۹۷) اولین نسل آلتیما در سال ۱۹۹۲ معرفی شد و جانشین خودروی نیسان استانزا در بازار آمریکا بود. بر پایهٔ پلتفرم *Nissan Bluebird* ساخته شده بود. موتور ۲.۴ لیتری چهارسیلندر با حدود ۱۵۰ اسب بخار قدرت داشت. تمرکز این نسل روی راحتی، مصرف سوخت مناسب و ابعاد جمع‌وجور شهری بود. […]

به گزارش مثبت خودرو،نسل اول (۱۹۹۲–۱۹۹۷)
اولین نسل آلتیما در سال ۱۹۹۲ معرفی شد و جانشین خودروی نیسان استانزا در بازار آمریکا بود.
بر پایهٔ پلتفرم *Nissan Bluebird* ساخته شده بود.
موتور ۲.۴ لیتری چهارسیلندر با حدود ۱۵۰ اسب بخار قدرت داشت.
تمرکز این نسل روی راحتی، مصرف سوخت مناسب و ابعاد جمع‌وجور شهری بود.
* در آن زمان در کارخانهٔ نیسان در Smyrna، تنسی (آمریکا) مونتاژ می‌شد.

دوران رشد – نسل دوم (۱۹۹۸–۲۰۰۱)

طراحی مدرن‌تر و اتاق بزرگ‌تری نسبت به نسل اول پیدا کرد.
همچنان موتور ۲.۴ لیتری داشت، اما عملکرد نرم‌تر و سواری آرام‌تری ارائه می‌داد.
این نسل اولین آلتیما با امکانات رفاهی پیشرفته‌تر (مثل سانروف، سیستم صوتی Bose و کی‌لس اینتری) بود.
در بازار آمریکا به عنوان یک سدان خانوادگی اقتصادی محبوب شد.

 آلتیما

جهش – نسل سوم (۲۰۰۲–۲۰۰۶)

در این نسل آلتیما کاملاً متحول شد.
* برای اولین بار از موتور V6 ۳.۵ لیتری استفاده شد که تا ۲۴۰ تا ۲۵۰ اسب بخار قدرت داشت.
طراحی ظاهری اسپرت‌تر شد و پلتفرم جدید “Nissan FF-L” به کار رفت.
مدل ۳.۵SE در زمان خود یکی از قوی‌ترین سدان‌های متوسط بازار بود.
نسخه‌ی کوپه نیز در این نسل شکل گرفت و محبوب شد.

محبوبیت جهانی – نسل چهارم (۲۰۰۷–۲۰۱۲)

طراحی داخلی لوکس‌تر و کیفیت ساخت بالاتر.
همچنان دو گزینهٔ موتور ۲.۵ لیتری و ۳.۵ لیتری.
گیربکس CVT (انتقال متغیر پیوسته) برای نخستین بار به‌طور گسترده در آلتیما استفاده شد.
در این دوره، آلتیما برای اولین بار در خارج از آمریکا (چین و خاورمیانه) نیز مونتاژ شد.
یکی از پرفروش‌ترین خودروهای سدان در آمریکا در اواخر دهه ۲۰۰۰ بود.

 آلتیما

طراحی مدرن و فناوری‌های جدید – نسل پنجم (۲۰۱۳–۲۰۱۸)

ظاهر بدنه با الهام از نیسان ماکسیما و خطوط تیزتر طراحی شد.
سیستم‌های ایمنی جدید مانند هشدار نقطه کور و ترمز خودکار معرفی شدند.
نسخهٔ هیبریدی در برخی بازارها عرضه شد.
در این نسل، تمرکز بر راحتی رانندگی و مصرف سوخت پایین‌تر بیشتر شد.

نسل ششم (۲۰۱۹–تا امروز)
در سال ۲۰۱۸ (مدل ۲۰۱۹) معرفی شد.
زبان طراحی جدید “V-Motion” نیسان را به کار برد.
معرفی موتور ۲.۰ لیتری VC-Turbo با فناوری نسبت تراکم متغیر — یکی از پیشرفته‌ترین موتورهای بنزینی زمان خود.
برای اولین بار سیستم چهارچرخ محرک (AWD) به آلتیما اضافه شد.
نسخه‌های مختلف در آمریکا، چین، خاورمیانه و روسیه تولید شدند.

 آلتیما

مدل ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ – تکامل و ساده‌سازی

فیس‌لیفت ظاهری در سال ۲۰۲۳: طراحی جلوپنجره جدید، چراغ‌های LED باریک‌تر و نمایشگر داخلی ۱۲.۳ اینچی.
در مدل ۲۰۲۵، موتور توربوشارژ در نسخهٔ آمریکایی حذف شد و تنها موتور ۲.۵ لیتری باقی ماند.
در نسخهٔ چین (مونتاژ دانگ‌فنگ نیسان)، همچنان نسخه‌های ۲.۰ لیتری و گاهی توربو در دسترس‌اند.
سیستم‌های ایمنی Nissan Safety Shield 360 به‌صورت استاندارد در تمام تیپ‌ها قرار گرفتند.
طراحی داخلی مینیمال‌تر، متریال بهتر، و تمرکز روی تجربهٔ راننده بیشتر شده است.

جایگاه فعلی

امروز نیسان آلتیما در جایگاه یک سدان متوسط خانوادگی مدرن قرار دارد، میان نیسان سنترا و ماکسیما.
در بازارهایی مثل آمریکا و چین هنوز یکی از مهم‌ترین سدان‌های بنزینی نیسان است، هرچند در سایر کشورها تمرکز شرکت به‌سمت SUVها (مثل Rogue و X-Trail) رفته است.
آینده‌ی این خودرو احتمالاً به سمت *نسخه‌های هیبریدی یا تمام‌برقی* خواهد رفت، با توجه به استراتژی الکتریکی نیسان تا سال ۲۰۳۰

نیسان آلتیما جایگاه بالایی در بازار ایران دارد و نسل
های مختلفی از آن در کشور حضور داشته است.

جدیدترین نسل این خودرو با شرکت نامی خودرو پیشرو عرضه می شود و تا کنون طرفداران این خودرو با استقبال بالایی به سمت این سدان جذاب ژاپنی می آیند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟