به گزارش مثبت خودرو، نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۲۵ به یک آزمون استرس زا در لحظه برای خودروسازان مشترک در چین تبدیل شده است و نشان میدهد که چگونه آنها به فشارهای بازار که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۳ به طور گسترده شناخته شد، پاسخ میدهند. تحلیلگران ذکر شده در این گزارش میگویند […]
به گزارش مثبت خودرو، نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۲۵ به یک آزمون استرس زا در لحظه برای خودروسازان مشترک در چین تبدیل شده است و نشان میدهد که چگونه آنها به فشارهای بازار که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۳ به طور گسترده شناخته شد، پاسخ میدهند. تحلیلگران ذکر شده در این گزارش میگویند که رویداد قبلی لحظهای را نشان داد که برندهای جهانی به سرعت برقرسانی و توسعه خودروهای هوشمند چین پی بردند. در مقابل، گوانگژو ۲۰۲۵ نشان میدهد که چگونه این شرکتها اکنون در حال تطبیق با چشمانداز رقابتی جدید هستند.
اگرچه تعداد غرفهداران کاهش یافت و بسیاری از مدلهای جدید قبل از افتتاح نمایشگاه
اعلام شدند، اما این رویداد همچنان ۱۰۸۵ وسیله نقلیه، از جمله ۶۲۹ مدل با انرژی جدید، را به خود جذب کرد که تقریباً ۵۸ درصد از کل نمایشگاهها را تشکیل میدهد. غیبت قابل توجه، تسلط رو به رشد الکتریکیسازی را برجسته کرد: غرفه لوکس پس از انصراف چندین برند فوق لوکس لغو شد. فروش خودروهای وارداتی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ به حدود ۳۶۰،۰۰۰ دستگاه کاهش یافت که نسبت به سال گذشته حدود ۳۲ درصد کاهش داشته است و برندهای سطح بالا شدیدترین کاهش را تجربه کردند.
بسیاری از برندهای مشترک با چین برای ارتقاء سریع محصولات به اکوسیستم فناوری چین روی آوردهاند. تویوتا و نیسان طراحی کابین مبتنی بر HarmonyOS را به عنوان ویژگیهای اصلی جدیدترین مدلهای خود تبلیغ کردند. تویوتا BZ7 را به عنوان یک پرچمدار برقی مجهز به HarmonyOS قرار داد، در حالی که نیسان Teana را اولین مدل سوختی HarmonyOS در جهان نامید. بیوک از برنامههای خود برای یک پلتفرم جدید ولتاژ بالای ۹۰۰ ولت، فناوری باتری ۶C و یک سیستم رانندگی چندوجهی ساخته شده با Momenta خبر داد.
ادغام تأمینکنندگان چینی به برندهای خارجی کمک میکند تا با تکرار آهسته و فشارهای هزینهای مقابله کنند، اگرچه با توجه به تأمین بیشتر فناوری از خارج، سؤالاتی در مورد تمایز بلندمدت نیز مطرح میشود. با گسترش اکوسیستم خودروسازی هواوی و برجسته شدن جایگاه «فناوری خالص چینی» توسط برندهای چینی، سرمایهگذاریهای مشترک خارجی با چالش حفظ ارزش برند قابل تشخیص مواجه هستند.
نمایشگاه خودرو گوانگژو نشان میدهد که چین دیگر فقط یک پایگاه فروش قابل توجه برای سرمایهگذاریهای مشترک خارجی نیست، بلکه بستری برای اثبات این موضوع است که تکرار سریع و بومیسازی اکنون ضروری است. تحلیلگران میگویند اینکه آیا این برندها میتوانند ارزش متمایز خود را بازسازی کنند و در عین حال بیشتر به فناوری محلی تکیه کنند، جایگاه آنها را در چرخه رقابتی بعدی چین شکل خواهد داد.






نظر شما چیست؟