خیز بلند خودروساز چینی برای رقابت در بازار ایران با تانک ۵۰۰

۲۰ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۵۶
تانک ۵۰۰

به گزارش مثبت خودرو، خودروساز چینی «وی» (WEY) پیش از عرضه رسمی شاسی‌بلند تانک ۵۰۰ به بازار ایران، تغییرات مهمی را در این محصول اعمال کرده است. این تغییرات که در قالب به‌روزرسانی‌های فنی و تکنولوژیکی ارائه شده‌اند، نشان‌دهنده رویکرد این برند در تقویت موقعیت خود در بازار جهانی شاسی‌بلندهای آفرودی است. در نسخه‌های جدید […]

به گزارش مثبت خودرو، خودروساز چینی «وی» (WEY) پیش از عرضه رسمی شاسی‌بلند تانک ۵۰۰ به بازار ایران، تغییرات مهمی را در این محصول اعمال کرده است. این تغییرات که در قالب به‌روزرسانی‌های فنی و تکنولوژیکی ارائه شده‌اند، نشان‌دهنده رویکرد این برند در تقویت موقعیت خود در بازار جهانی شاسی‌بلندهای آفرودی است.

در نسخه‌های جدید تانک ۵۰۰، سه مدل اصلی معرفی شده‌اند که هر یک ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. مدل نخست، نسخه V6 هیبریدی است که از یک پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 با توربوشارژر بهره می‌برد. این موتور توان تولید ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و با یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک جفت شده است. این ترکیب موجب می‌شود تانک ۵۰۰ علاوه بر قدرت بالا، عملکرد نرمی در رانندگی داشته باشد.

مدل دوم، نسخه Hi4-T است که از نوع پلاگین هیبریدی محسوب می‌شود. در این مدل، یک موتور ۲.۰ لیتری بنزینی با یک موتور برقی ترکیب شده است. توان خروجی این نسخه به ۴۰۲ اسب بخار و گشتاور آن به ۷۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد. از دیگر ویژگی‌های مهم این نسخه، امکان پیمایش ۱۱۰ کیلومتر به صورت تمام برقی است که برای استفاده شهری و روزمره بسیار مناسب ارزیابی می‌شود.

اما چشمگیرترین نسخه جدید، مدل Hi4-Z است که ترکیب فناوری‌های پیشرفته و قدرت فوق‌العاده را در خود جای داده است. این مدل بر پایه پلتفرم ۸۰۰ ولتی توسعه یافته و از یک موتور ۲.۰ لیتری به همراه دو موتور برقی استفاده می‌کند. خروجی کلی این ترکیب به ۸۵۱ اسب بخار قدرت و ۱۱۹۵ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. برد تمام برقی این خودرو نیز تا ۲۰۱ کیلومتر اعلام شده که آن را در رده خودروهای هیبریدی با کارایی بسیار بالا قرار می‌دهد.

از دیگر نکات قابل توجه در مورد نسخه‌های جدید تانک ۵۰۰، تجهیز آن به سیستم لیدار است. این سیستم پیشرفته که معمولاً در خودروهای سطح بالای برندهای لوکس دیده می‌شود، امکان رانندگی نیمه‌خودران را فراهم می‌کند و ایمنی و آسایش سرنشینان را به شکل محسوسی افزایش می‌دهد.

قیمت پایه این خودرو در بازار چین حدود ۳۳۵ هزار یوان (معادل ۴۶,۵۰۰ دلار آمریکا) است. با این حال، به دلیل افزوده شدن امکانات پیشرفته‌تر در نسخه‌های جدید، انتظار می‌رود قیمت این مدل‌ها بالاتر از نسخه اولیه باشد.

آمار فروش ماه آوریل در چین نیز نشان می‌دهد که تنها در این ماه، ۳,۳۵۰ دستگاه تانک ۵۰۰ به فروش رسیده است. این عدد بیانگر استقبال مطلوب بازار داخلی چین از این شاسی‌بلند است و احتمال می‌رود با ورود آن به بازارهای صادراتی از جمله ایران، توجه قابل‌توجهی را نیز در سطح بین‌المللی به خود جلب کند.

با توجه به روند رشد تقاضا برای خودروهای آفرودی و شاسی‌بلندهای لوکس در بازار ایران، ورود نسخه‌های به‌روزرسانی‌شده تانک ۵۰۰ می‌تواند عرصه رقابت را در این بخش داغ‌تر کند و چالش‌های جدیدی برای خودروسازان داخلی و واردکنندگان دیگر برندها به همراه داشته باشد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟