به گزارش مثبت خودرو، کوی دونگشو، دبیرکل انجمن خودروهای سواری چین، اعلام کرد که سهم بازار جهانی چین از فروش خودرو در اکتبر 2025 به 38 درصد رسیده است. چین همچنان در حال تثبیت موقعیت خود است، زیرا برندهای بینالمللی خودرو با کاهش کلی مواجه شدهاند. به گفته کوی دونگشو، فروش جهانی خودرو در اکتبر […]
به گزارش مثبت خودرو، کوی دونگشو، دبیرکل انجمن خودروهای سواری چین، اعلام کرد که سهم بازار جهانی چین از فروش خودرو در اکتبر 2025 به 38 درصد رسیده است. چین همچنان در حال تثبیت موقعیت خود است، زیرا برندهای بینالمللی خودرو با کاهش کلی مواجه شدهاند.
به گفته کوی دونگشو، فروش جهانی خودرو در اکتبر 2025 با افزایش 4 درصدی نسبت به سال گذشته به 8.64 میلیون دستگاه رسید. افزایش ماهانه 1 درصد است. همانطور که گفته شد، سهم بازار چین 38 درصد (+1 درصد نسبت به سال گذشته) است. این بدان معناست که حجم فروش حدود 3.3 میلیون دستگاه خودرو است.
برای روشن شدن موضوع، ۱۳.۸۸ میلیون دستگاه در ایالات متحده، ۴.۵۶ میلیون دستگاه در هند، ۳.۸۶ میلیون دستگاه در ژاپن و ۲.۶۱ میلیون دستگاه در آلمان فروخته شده است.
کوی دونگشو اظهار داشت که به نظر میرسد بازار چین نه تنها بزرگترین، بلکه پویاترین و سریعترین رشد را نیز دارد. در عین حال، بازار روسیه کاهش قابل توجهی را تجربه کرد و رشد مکزیک کند شد. با این حال، بازارهای آمریکای جنوبی عملکرد نسبتاً خوبی داشتند.
دبیرکل توضیح داد که امسال، سه خودروساز چینی در بین ۱۰ خودروساز برتر جهان شاهد افزایش قابل توجهی در سهم بازار بودهاند. BYD رتبه ششم، جیلی رتبه هشتم و چری رتبه دهم را به خود اختصاص دادهاند. در عین حال، توسعه الکتریکیسازی منجر به کاهش تدریجی سهم بازار برخی از خودروسازان بینالمللی شده است. در نتیجه، برندهای بینالمللی کاهش سهم کلی بازار خود را تجربه کردند.
پیش از این، انجمن تولیدکنندگان خودرو چین (CAAM) اعلام کرده بود که فروش خودرو در چین در ماه اکتبر به ۳.۳۲۲ میلیون دستگاه رسیده است. خودروهای انرژی نو (BEV+PHEV+EREV) با 20 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به رکورد 1.715 میلیون دستگاه رسیدند. این خودروها 51.6 درصد از کل فروش خودروهای نو را تشکیل میدهند.


نظر شما چیست؟