عملکرد هوندا سیویک تایپ R در پیست نوربرگ رینگ

۲۵ آبان ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۱
هوندا

به گزارش مثبت خودرو، هوندا سیویک تایپ R از پر هیجان ترین و پرطرفدارترین خودروهای اسپرت حال حاضر بازار کشور های مختلف محسوب می شود. شرکت آذریوردسال عرضه کننده محصولات هوندا در ایران واردات این محصول جذاب را به عهده دارد و تا کنون تعدادی از آن را تحویل مشتریان خود داده است. این شرکت […]

به گزارش مثبت خودرو، هوندا سیویک تایپ R از پر هیجان ترین و پرطرفدارترین خودروهای اسپرت حال حاضر بازار کشور های مختلف محسوب می شود.
شرکت آذریوردسال عرضه کننده محصولات هوندا در ایران واردات این محصول جذاب را به عهده دارد و تا کنون تعدادی از آن را تحویل مشتریان خود داده است.
این شرکت با خوش قولی و تحویل به موقع موفق به کسب رضایت مشتریان خود شده است.

اما بحث امروز ما در مورد عملکرد فوق العاده هوندا سیویک تایپ R در پیست نوربرگ رینگ معروف به جهنم سبز است که بسیاری از خودروهای اسپرت و سوپراسپرت از برند های مختلف در آن تست می شوند و با یک دیگر رقابت می کنند.

هوندا

عملکرد هوندا سیویک تایپ R در پیست نوربرگرینگ
هوندا سیویک تایپ R در نسل جدید خود توانسته یکی از مهم‌ترین رکوردهای پیست نوربرگرینگ آلمان را دوباره به نام خود ثبت کند. این پیست که با طول ۲۰.۸ کیلومتر و بیش از ۱۷۰ پیچ یکی از چالش‌برانگیزترین مسیرهای دنیا محسوب می‌شود، عملاً محل سنجش واقعی مهندسی یک خودرو است. تایپ R در سال ۲۰۲۳ با زمان ۷:۴۴.۸۸۱ دقیقه موفق شد عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی محرک جلو (FWD) را دوباره به دست بیاورد.
پیشرانه و مشخصات فنی
در قلب تایپ R یک موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر قرار دارد که ۳۲۹ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیرو از طریق جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته انجام می‌شود؛ گیربکسی که به خاطر دقت بالا، کورس کوتاه و حس مکانیکی‌اش میان طرفداران رانندگی اسپرت محبوب است.
سیستم تعلیق عقب چندبازویی (Multi-link) به‌طور کامل بازطراحی شده تا چسبندگی تایرها در پیچ‌ها افزایش پیدا کند. در جلو هم سیستم Dual-Axis Strut مخصوص هوندا استفاده شده که هدف اصلی‌اش مهار گشتاور پیچشی (Torque Steer) است؛ مشکلی که معمولاً خودروهای محرک جلو در قدرت‌های بالا با آن روبه‌رو می‌شوند.

هوندا
ترمزهای بزرگ‌تر و مقاوم‌تر، همراه با کانال‌کشی بهتر برای خنک‌کاری، باعث شده تایپ R در چندین دور متوالیِ پیست دچار افت قدرت ترمزگیری نشود.
آیرودینامیک و چسبندگی
آیرودینامیک تایپ R یکی از کلیدی‌ترین عواملی است که رکوردش را در نوربرگرینگ ممکن کرد. بال عقب بزرگ با زاویه تنظیم‌شده، دیفیوزر موثرتر و زیرسپر ‌های اصلاح‌شده باعث افزایش Downforce شده‌اند؛ یعنی پایداری بیشتر در سرعت‌های بالای 200 کیلومتر بر ساعت.
در تست رکورد، از لاستیک‌های Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect استفاده شد. این تایرها با ساختار نیمه‌مسابقه‌ای خود، چسبندگی جانبی فوق‌العاده‌ای تولید می‌کنند و به تایپ R کمک کردند در بخش‌های سریعی مثل Flugplatz و Kesselchen سرعت‌های بالاتری نسبت به نسل قبلی حفظ کند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟