به گزارش مثبت خودرو، دو مسیر مختلف وجود دارد که خودروسازان میتوانند برای برقی کردن خط تولید مدلهای خود طی کنند. بسته به بازههای زمانی و هزینه، برخی از شرکتها توانستهاند پلتفرمهای خودروی برقی سفارشی با فناوری مقیاسپذیر ایجاد کنند که میتواند برای برآورده کردن نیازهای مختلف تنظیم شود، این مسیری است که رنو با […]
به گزارش مثبت خودرو، دو مسیر مختلف وجود دارد که خودروسازان میتوانند برای برقی کردن خط تولید مدلهای خود طی کنند. بسته به بازههای زمانی و هزینه، برخی از شرکتها توانستهاند پلتفرمهای خودروی برقی سفارشی با فناوری مقیاسپذیر ایجاد کنند که میتواند برای برآورده کردن نیازهای مختلف تنظیم شود، این مسیری است که رنو با R4 انتخاب کرده است.
همانطور که کپچر با کولئوس مقایسه میشود، رنو ۴ نیز با ۵ مقایسه میشود، با طراحی الهام گرفته از مدلهای قدیمی که به سبک بدنه بزرگتری مانند یک SUV طراحی می شود و فضای بیشتری نسبت به سوپرمینی ارائه میدهد، اما فناوری تقریباً یکسانی را نیز در خود جای داده است.
گزینه دوم، برقی کردن یک پلتفرم موتور احتراقی راه دیگر آن است. در حالی که فورد فناوری اختصاصی EV را در خط تولید خود ارائه میدهد، این مسیر را با فورد پوما Gen-E جدید طی کرده است .
در هر دو مورد، این SUV های کوچک با هدف ارائه برد مفید و کاربرد روزمره مناسب در پکیجی با قیمتی قابل مقایسه با جایگزینهای بنزینی عرضه میشوند. اما کدام یک بهترین تجربه کلی را ارائه میدهد؟
از آنجایی که رنو ۵ از طراحی مدلهای قبلی این شرکت الهام گرفته است، این شرکت فرانسوی واقعاً نمیتوانست کار دیگری با این مدل SUV انجام دهد. مدل ۴ در کل از مدل هاچبک ۵ کشیده تر است و همچنین فاصله بین دو محور بیشتری دارد، بنابراین برای یک خانواده مناسبتر است. قدرت از باتری بزرگتر ۵۲ کیلووات ساعتی موجود در سوپرمینی تامین میشود، در حالی که قیمتها رقابتی هستند: قیمت آنها از ۲۷۰۰۰ پوند برای مدل Evolution شروع میشود، در حالی که مدل Techno ۲۹۰۰۰ پوند قیمت دارد و مدل Iconic ۳۱۰۰۰ پوند است.
در حالی که پومای بنزینی چند انتخاب موتور و آپشن تریم ارائه میدهد، خط تولید Gen-E ساده نگه داشته شده است.
مشخصات فورد برقی شامل یک باتری ۵۳ کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی ۱۶۶ اسب بخاری است که نیرو را به چرخهای جلو میفرستد. فقط دو آپشن تریم وجود دارد، مدل Select و مدل Premium با مشخصات بالاتر با ۲۰۰۰ پوند بیشترعرضه میشود.
رو در رو در جاده
فورد پوما یکی از بهترین شاسیبلندهای کوچک بنزینی از نظر هندلینگ است و Gen-E به خوبی از آن خودرو الهام گرفته است. در واقع، وزن باتری به این معنی است که سواری آن کمی نرمتر است. هرچند به راحتی رنو ۴ نیست.از نظر شتاب، چیز زیادی در آن وجود ندارد، اما پوما در ابتدا قویتر به نظر میرسد.
ارزش خرید:
هر دو خودرو برای خودروهای برقی ارزش خرید بالایی دارند و شایان ذکر است که پومای برقی قیمت کمتری نسبت به برخی از نسخههای گرانقیمت مدل بنزینی دارد.
عملکرد:
رنو ۴ طول کمتری نسبت به پوما دارد اما فاصله بین دو محور بیشتری دارد، به این معنی است که کابین پهنتر و سقف بلندتر را به سرنشینان عقب ارائه می دهد. Gen-E به لطف Gigabox خود که بزرگتر از Megabox پومای بنزینی است، حجم کلی بیشتری دارد. به طرز شگفتآوری، فورد همچنین دارای فضای ذخیرهسازی زیر کاپوت است – که رنو ندارد.
ایمنی:
هر دو خودرو در اینجا رتبهبندی ایمنی چهار ستاره Euro NCAP را کسب کردهاند و امتیاز پوما از نسخه بنزینی به آن منتقل شده است.
گارانتی:
پوشش گارانتی برای پوما یک طرح معمول سه ساله/۶۰۰۰۰ مایل ارائه میشود، اگرچه میتوان آن را با هزینه اضافی تمدید کرد. برای رنو ۴، چهار سال و ۱۰۰۰۰۰ مایل پوشش گارانتی وجود دارد.
این دو خودرو احتمالا از بهترین SUV های برقی کوچک موجود در بازار هستند و انتخاب برنده کار سختی است. با این حال، رنو ۴ به لطف فضای سرنشین بیشتر و برد کمی بیشتر، نسبت به فورد برتری دارد.
بهتر بود که فناوری شارژ سریعتر DC را هم داشته باشیم، اما در کل رنو ۴ یک SUV برقی کوچک عالی است.
طرفداران پومای بنزینی از نسخه الکتریکی ناامید نخواهند شد. وزن اضافی باتری تأثیر زیادی بر هندلینگ نداشته و در واقع راحتی را کمی افزایش داده است. صندلیهای عقب هنوز کمی کوچک هستند، اما اگر مرتباً با دو نفر سفر میکنید، این موضوع مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
نظر شما چیست؟