فولکس واگن گلف GTI جدید برقی خواهد بود

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۴۶
فولکس واگن

به گزارش مثبت خودرو، فولکس واگن با گلف GTI EV جدید در حال توسعه است، این برند، هاچ‌بک جذاب خود را به دوران الکتریکی می‌برد… اولین فولکس واگن گلف GTI تمام برقی در حال توسعه است – و توماس شافر، مدیرعامل فولکس واگن، قول می‌دهد که “این یک ماشین هیولا خواهد بود”. فولکس واگن تا […]

به گزارش مثبت خودرو، فولکس واگن با گلف GTI EV جدید در حال توسعه است، این برند، هاچ‌بک جذاب خود را به دوران الکتریکی می‌برد…

اولین فولکس واگن گلف GTI تمام برقی در حال توسعه است – و توماس شافر، مدیرعامل فولکس واگن، قول می‌دهد که “این یک ماشین هیولا خواهد بود”.

فولکس واگن

فولکس واگن تا پایان دهه جاری به روز رسانی گلف فعلی را ادامه خواهد داد، و در آن زمان یک نسخه کاملاً برقی، بر اساس پلتفرم جدید SSP گروه فولکس واگن، وارد بازار خواهد شد.

شافر گفت: «در پایان این دهه، ما یک گلف برقی [GTI] خواهیم آورد و آن یک ماشین هیولا خواهد بود. من از این پیشرفت بسیار خوشحالم.اگر ما یک GTI بیاوریم، باید یک GTI [واقعی] باشد.»

خبر اصلی این است که GTI با وجود اینکه نزدیک‌ترین برادر الکتریکی آن – ID.3 GTX – دارای یک موتور ۳۲۲ اسب بخاری دیفرانسیل عقب است، گلف GTI برقی دیفرانسیل جلو خواهد بود.قدرت این خودرو حدود ۸۰ اسب بخار بیشتر از GTI بنزینی ۲.۰ لیتری توربوشارژ امروزی است.

فولکس واگن

شافر نیز گفت:«ما یک گروه کامل از GTI را عرضه خواهیم کرد، که با ID.2 GTI شروع می‌شود این اولین مدل الکتریکی است. وقتی این سفر را شروع کردیم، به تیم‌های توسعه گفتیم که «باید به GTI آینده افتخار کنیم» و تیم این کار را انجام می‌دهد.»

رئیس برند قبلاً GTI جدید را که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه شود، تست کرده است. «ما چند نمونه اولیه را با این سیستم جدید تست کرده ایم و فوق‌العاده است. »

شافر در مورد اینکه آیا GTI تعویض دنده‌های شبیه‌سازی شده و یا صدای آهنگ، هیوندای Ioniq 5 N را تقلید می‌کند یا خیر، اظهار نظری نکرد. همچنین دارای حالت دریفت است که بیشتر شبیه به گلف R الکتریکی می باشد. او سیستم تعلیق GTI را بررسی کرد که مطمئناً ترکیبی از سواری راحت و چرخش مطمئن در پیچ را ارائه می‌دهد. او قول داد که می‌تواند گلف برقی را هیجان‌انگیز کند.

نخستین گلف GTI از یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱۰۸ اسب بخاری استفاده می‌کرد. این با اولین گلف GTI تمام الکتریکی با قدرت بیش از ۳۰۰ اسب بخار که حدود ۵۴ سال بعد از راه رسید، تفاوت زیادی خواهد داشت .

اما امیدواریم که DNA اصلی آن کاملاً دست نخورده باقی مانده باشد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟