عملکرد مدیران خودرو در زمینه عرضه خودروهای پاک را باید به پرواز فونیکس با بال های هیبرید تعبیرکرد. در واقع ورود مدیران خودرو با توجه به جایگاه برند ، اعتماد مشتریان ، گستردکی شبکه نمایندگی و جایگاه به عنوان قطب سوم خودروسازی به عرضه خودروهای پاک از جمله هیبرید می تواند نقش مهمی در افزایش میزان گرایش به این نوع خودرها ایفا کند.
به گزارش مثبت خودرو، طی سال های اخیر بازارخودرو ایران از یک سو با زیاد تر شدن فاصله با سطح اول خودروسازی دنیا مواجه شده است و از سوی دیگر افزایش شدید مصرف بنزین از جهات مختلف کشور را تحت فشار گذاشته است.
بنا به آخرین گزارش ها ، مصرف بنزین در 3 ماه تابستان سال جاری به ۱۲.۵ است. مصرفی که به شدت بالاتر از استانداردهای جهانی است.علاوه بر مصرف بالای سوخت، سالانه بیش از ۴۰ هزار مرگومیر در کشور به دلیل آلودگی هوا و انتشار ذرات معلق رخ میدهد؛ بخشی از این آلودگی ناشی از خودروهای فرسوده و مصرف بالای سوختهای فسیلی است. این وسایل نقلیه علاوه بر اثرات زیستمحیطی، موجب اتلاف منابع ارزی، افزایش هزینههای سوخت، فشار بر بودجه یارانهها و کاهش ایمنی جادهها میشوند.
همچنین طبق آمار صندوق بینالمللی پول، ایران ۱۶۳ میلیارد دلار یارانه انرژی میدهد که ۱۰۰ میلیارد دلار آن یارانه پنهان است. در حال حاضر ۵۲ میلیارد دلار در فرآوردههای نفتی، یارانهای است که دولت پرداخت میکند. دولت ۷۰ میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی و ۸۰ هزار میلیارد تومان به نیروگاهها و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به پالایشگاهها و اورهسازان بدهکار است.
این آمار نشان می دهد که میزان مصرف بنزین در ایران از حالت عادی گذشته و به فاجعه نزدیک شده است.
دراین شرایط فونیکس به عنوان یکی از بازوهای شناخته شده و قوی مدیران خودرو برای کاهش فاصله با تکنولوژی روزدنیا و همچنین کاهش مصرف سوخت ، آلودگی و تخریب محیط زیست و در کنار مسئولیت اجتماعی اش ، عرضه محصولات هیبرید را نیز در دستور کار خود قرار داده و با سبد محصولات خود اضافه کرده است.
این خودروها به دلیل ناآشنایی مصرف کنندگان در ابتدا چندان مورد توجه واقع نشده بود. اما با ورود فونیکس مدیران خودرو به این بخش از بازار با توجه به شناخته شدن این برند و جایگاه و اعتمادی که مشتریان به آن دارند ، رفته رفته تقاضا برای این نوع خودروهای موجود در سبد محصولات مدیران خودرو بیشتر شد.
چرا که طی سال های فعالیت مدیران خودرو توانسته است نام و نشان خود را به عنوان یکی از برندهای مطرح و قابل اتکا در ذهن مصرف کنندگان ماندگار کند.
همین مساله باعث شده است که انتخاب محصولات هیبرید از جمله فونیکس تیگو 7 پرو e پلاس و فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس با استقبال مواجه شود. در واقع فونیکس مدیران خودرو با عرضه این خودروها قدم بلندی برای افزایش سطح استفاده از خودروهای پاک برداشته است. این محصولات علاوه بر کاهش مصرف سوخت ، آلودگی و راهی برای نزدیک تر شدن به سطح اول تکنولوژی روز خودروسازی دنیا نیز به شمار می آید. مسیری که فونیکس با محصولات هیبرید آن را کوتاه تر کرده است.

نظر شما چیست؟