به گزارش مثبت خودرو، تعدادی از رسانههای خودرویی کشور با ایکس 55 پرو به کویر خطرناک ریگ جن رفتند تا در شرایط واقعی قدرت این خودرو را به چالش بکشند. خودرو ایکس 55 پرو یکی از محبوبترین خودروهای چینی در بازار ایران است. این خودرو به فروش بیش از 40 هزار نسخه در ایران رسیده […]
به گزارش مثبت خودرو، تعدادی از رسانههای خودرویی کشور با ایکس 55 پرو به کویر خطرناک ریگ جن رفتند تا در شرایط واقعی قدرت این خودرو را به چالش بکشند.
خودرو ایکس 55 پرو یکی از محبوبترین خودروهای چینی در بازار ایران است. این خودرو به فروش بیش از 40 هزار نسخه در ایران رسیده که آن را در زمره پرفروشترین خودروهای مونتاژی در ایران قرار میدهد. این خودرو در عین حال یکی از کم استهلاکترین و بادوامترین کراساوورهای بازار کشور است و از نظر قدرت پیشرانه و هندلینگ، از دیگر کراساوورهای چینی بازار در رتبه بهتری قرار میگیرد. سال گذشته سازمان جهانی آمارسنجی J.D. Power خودرو ایکس 55 پرو را به عنوان بهترین کراساوور کامپک چینی سال معرفی کرد این عنوان هم نشان از کیفیت بالای این خودرو دارد.
رسانههای خودرویی کشور در روز 25 آبان ماه با سه خودروی ایکس 55 پرو به مسافرتی چالشی به قلب کویر سمنان رفتند. این سفر با سه خودرو ایکس 55 پرو انجام شد و رسانهها مسافتی بیش از 60 کیلومتر را در مسیر کویری و خاکی کویر سمنان طی کردند.
این مسیر دارای چالشهای بسیاری بود که خودرو ایکس 55 پرو به خوبی توانست از پس آنها بر بیاید، مسیر خاکی دارای پستی و بلندیهای بسیاری است و در برخی نقاط زمینهای گلی و ماسهای نیز وجود دارد که خودرو ایکس 55 پرو با وجود آنکه یک خودرو آفرودی نیست ولی بدون مشکل به مقصد سفر رسید.
آیا ایکس 55 پرو یک خودرو آفرودی است؟
طبیعتا نمیتوان خودرو ایکس 55 پرو را یک خودرو آفرودی در نظر گرفت، این خودرو یک مدل کراساوور شهری است که برای استفاده درون شهری و جادهای کاربرد دارد. اما در این سفر میزان دوام و تابآوری خودرو در جادههای کویری، جاده خاکی و گلی، مسیر نیمه شنی و حتی مسیرهای رودخانهای با عمق آب متوسط مورد بررسی قرار گرفت که حقیقتا ایکس 55 پرو به خوبی در تمامی چالشها نمره قبولی گرفت.
البته جاده کویری و مسیری که برای این خودرو در نظر گرفته شده بود، مسیری نسبتا هموار و مناسب با کلاس خودرو بود، طبیعتا برای کویر نوردی و رفتن به مسیرهای پرچالش و دشوار شنی باید از خودروهای تخصصی آفرود و رانندگان باتجربه کمک گرفت و با هیچ خودرو کراساوور شهری نمیتوان به مسیرهای آفرودی رفت، هدف از این سفر آن نبود که ایکس 55 پرو به عنوان یک خودرو آفرودی معرفی شود، اما نشان داده شد که ایکس 55 پرو فراتر از یک خودرو شهری میتواند بازدهی و کیفیتی بالاتر از سطح کلاس خود ارائه دهد.
نظر شما چیست؟