به گزارش مثبت خودرو، سرانجام پس از سال ها انتظار ، نماینده بخش خصوصی بر کرسی مدیریت ایران خودرو تکیه زد. در این میان به نظر می رسد که آینده ایران خودرو با نگاهی به اولین بیانیه کنسرسیوم بخش خصوصی نوید بخش روزهای روشن است.روزهایی که قرار است سهامداران شفافیت را تجربه کنند و برای […]
به گزارش مثبت خودرو، سرانجام پس از سال ها انتظار ، نماینده بخش خصوصی بر کرسی مدیریت ایران خودرو تکیه زد. در این میان به نظر می رسد که آینده ایران خودرو با نگاهی به اولین بیانیه کنسرسیوم بخش خصوصی نوید بخش روزهای روشن است.روزهایی که قرار است سهامداران شفافیت را تجربه کنند و برای اولین بار با پاسخگویی همراه شوند.
برگزاری مجمع سهامداران ایران خودرو با توجه به حضور کنسرسیوم بخشی خصوصی مدت ها پیش از برگزاری با چالش ها و حواشی و شایعات زیادی همراه شده بود.
بخشی از این نگرانی ها صرفا اقتصادی و حرفه ای بود و بخشی دیگر به موضوعاتی از جمله ایجاد انحصار ، تعدیل نیروی انسانی ومسائلی اینچنین مرتبط می شود.
از یک منظراین نگرانی ها قابل درک و درست به شمار می آید. چرا که ایران خودرو نیز مانند دیگر خودروساز بزرگ کشور به دلیل سال های مدیریت دولتی و نگاهی که وجود داشت غیراز مواجهه با نحوه مدیریت با چالش هایی نظیر نیروی کارمازاد نیز دست به گریبان است.
در واقع گذشته از مسائلی که شاید بیشتر رنگ و بوی سیاسی و جناحی داشت ، این گونه مسائل آینده ایران خودرو با مدیریت بخش خصوصی را به نوعی با ایهام و ابهام همراه کرده بود.
اما پس از انتشار اولین بیانیه این کنسرسیوم که پس از مشخص شدن نتایج مجمع منتشر شد ، می توان نسبت به آینده این شرکت امیدوار بود.
در بخشی از این بیانیه آمده است: “در مسیر پرچالشی که پیش رو داریم و برای حل بحرانهای متعددی که نتیجه چهار دهه مدیریت غیرحرفهای است، دست تمامی خدمتگزاران حوزههای صنعتی، اقتصادی و مالی کشور را به گرمی میفشاریم. همچنین، با آغوش باز از تواناییهای نخبگان جامعه بهره خواهیم برد تا صنعت خودروی کشور، همچون گذشته، مایه افتخار و غرور ملی باشد.
در این مسیر، سرمایه انسانی گروه صنعتی ایران خودرو، قطعهسازان صنعت خودرو و شبکه نمایندگیهای ایرانخودرو در سراسر کشور، همراه و پشتیبان ما خواهند بود.
برنامههای ما در سه بازه کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت، پس از بررسی دقیق آسیبهای اقتصادی واردشده به پیکره شرکت و ریشهیابی زیانهای انباشتهای که در تاریخ کشور بیسابقه بوده است، برای اطلاع عموم مردم منتشر خواهد شد.
ما متعهد هستیم که حداکثر ظرف دو هفته پس از آغاز فعالیت تیم مدیریتی جدید، گزارش مالی کاملی از مجموع بدهیهای شرکت به بانکها، مؤسسات مالی، قطعهسازان داخلی و خارجی، و نیز تعهدات مربوط به خودروهایی که وجوه آنها دریافت شده اما هنوز تحویل داده نشدهاند، به اطلاع مردم شریف ایران برسانیم.
تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا نارضایتیهای سالهای گذشته پایان یابد و در کوتاهترین زمان ممکن، جلب رضایت مردم عزیز ایران، به مهمترین اولویت گروه صنعتی ایرانخودرو تبدیل شود.”
با توجه به این متن به نظر می رسد که بعد از این شاهد جذب و استخدام نیرو بر اساس توانایی و نیازها باشیم.دیگر شغلی با سفارش تعریف و تقدیم نخواهد شد.
در همین حال تاکید بر سرمایه و پشتیبانی زنجیره تامین نشان می دهد که این شرکت با توجه به ترکیب سهامداران و همچنین نوع واگذاری مرحله ای که شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در نظر گرفته است ، انحصاری هم شکل نخواهد گرفت.
نکته قابل توجه دیگر در این بیانیه تلاش برای شفاف سازی است. به نظر می رسد که ازاین به بعد تیم مدیریتی جدید خود را ملزم به پاسخگویی و شفاف سازی می داند. آنها درک درستی از بخش خصوصی دارند. هم می دانند که این بخش از چه پتانسیل و توانمندی های برخوردار است و هم با نحوه سرمایه گذاری و خواسته سرمایه گذاران آشنا هستند.
بنابراین بعد از سال های به نظر می رسد که خصوصی سازی در مسیر درست خود قرار گرفته است.مسیری که می تواند سمت و سوی خودروسازی ایران را به جهت دیگری هدایت کند.
نظر شما چیست؟