به گزارش مثبت خودرو، خودرو های فرانسوی معمولاً بیشتر بر کیفیت ساخت، ایمنی و دوام تمرکز دارند و کمتر به ارائه آپشنهای متعدد میپردازند. شرکتهایی مانند رنو و پژو ترجیح میدهند منابع خود را به سیستمهای ایمنی مانند ایربگ و تستهای تصادف و همچنین مصرف بهینه سوخت اختصاص دهند. طراحی این خودروها به سمت سادگی […]
به گزارش مثبت خودرو، خودرو های فرانسوی معمولاً بیشتر بر کیفیت ساخت، ایمنی و دوام تمرکز دارند و کمتر به ارائه آپشنهای متعدد میپردازند. شرکتهایی مانند رنو و پژو ترجیح میدهند منابع خود را به سیستمهای ایمنی مانند ایربگ و تستهای تصادف و همچنین مصرف بهینه سوخت اختصاص دهند. طراحی این خودروها به سمت سادگی و کارآمدی گرایش دارد و به همین دلیل امکانات اضافی که کمتر استفاده میشوند، حذف میشوند.
این خودروها اغلب برای بازارهای میانرده طراحی میشوند، جایی که قیمت مناسب و هزینه نگهداری پایین برای مشتریان اهمیت بیشتری دارد. افزودن آپشنهای زیاد ممکن است قیمت نهایی را افزایش دهد و با استراتژی این شرکتها همخوانی نداشته باشد. در بازارهایی مانند اروپا و کشورهای در حال توسعه که تقاضا برای امکانات لوکس کمتر است، خودروهای فرانسوی بسیار محبوب هستند. در این بازارها مصرف کم سوخت و سیستمهای پایهای ایمنی معمولاً اولویت بیشتری نسبت به آپشنهای لوکس دارند.
رقابت با خودروسازان آسیایی و آلمانی نیز باعث شده تا این شرکتها روی کاهش هزینهها تمرکز کنند. حذف امکانات اضافی یکی از راههای مؤثر برای پایین نگهداشتن قیمت است. با این حال، خودروسازان فرانسوی در برخی فناوریهای خاص مانند سیستم تعلیق هیدرولیک در سیتروئن یا طراحی ایرودینامیک پیشگام بودهاند.
در مدلهای لوکستر مانند رنو کولئوس یا پژو 508، آپشنهای بیشتری دیده میشود، اما در مدلهای اقتصادی مانند پژو 206 یا رنو ساندرو این رویکرد سادهسازی کاملاً مشهود است.
dq3o21