ماروتی سوزوکی اعلام کرد:

رشد تولید 405درصدی سوزوکی جیمنی

۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
سوزوکی جیمنی

به گزارش مثبت خودرو، ماروتی سوزوکی در گزارشی ازافزایش  فروش سوزوکی جیمنی با 405 درصد رشد و کسب رتبه اول فروش خود نسبت به مدت مشابه خبر داد و از تقاضای بالا برای این خودرو نام برد. ماروتی سوزوکی یکی ازشرکت های خودروسازهندی است، که به‌عنوان شرکت تابعه ای از سوزوکی  فعالیت می‌کند و بزرگترین خودروساز […]

به گزارش مثبت خودرو، ماروتی سوزوکی در گزارشی ازافزایش  فروش سوزوکی جیمنی با 405 درصد رشد و کسب رتبه اول فروش خود نسبت به مدت مشابه خبر داد و از تقاضای بالا برای این خودرو نام برد.

ماروتی سوزوکی یکی ازشرکت های خودروسازهندی است، که به‌عنوان شرکت تابعه ای از سوزوکی  فعالیت می‌کند و بزرگترین خودروساز در منطقه آسیای جنوبی  به‌شمار می‌آید.

شرکت ماروتی سوزوکی در سال ۱۹۸۱ از مشارکت انتفاعی دولت هند و شرکت خودروسازی سوزوکی تأسیس شد. نخستین خودرو تولیدشده ماروتی 800 نام داشت، که برپایه سوزوکی آلتو در سال ۱۹۸۲ ساخته شد. این شرکت با نظارت کامل سوزوکی ژاپن فعالیت میکند این نظارت به آن دلیل است که سوزوکی 54 درصد از سهام ماروتی سوزوکی را در اختیار دارد این شرکت در ماه فوریه ۲۰۱۲، خودروی ۱۰ میلیونم خود را به تولید رساند و اکنون اصلی ترین بازوی تولید سوزوکی در دنیا به شمار میرود و فروش خودروهای سوزوکی در غرب آسیا، استرالیا، افریقا و بخش از اروپا بر عهده ماروتی سوزوکی است و باید از محصولات تولیدی این کارخانه به فروش برسد برای همین منظور سوزوکی بر روند تولید تست های ایمنی و کیفی محصولات خود در هند نظارت دقیق و کاملی راداد.

اما در سال 2007 دولت هند سهام خودرا به بخش خصوصی واگذار کرد و با ابن تغییر سوزوکی توانست 42 درصد از سهم فروش بازار خودرو در هند را از آن خود کند

ماروتی سوزوکی در گزارشی از کاهش و افزایش فروش برخی از محصولات خود نام برد که در این میان سوزوکی جیمنی با 405 درصد رشد رتبه اول را نسبت به سال گذشته به دست آورده است و پس از آن سوزوکی سوئیفت ، Suzuki WagonR، سوزوکی ویتارا و سیاز به ترتیب با رشد 38،35، 6 و5 درصد بیشترین رشد را نسبت به دیگر محصولات خود اعلام کرد ماروتی سوزوکی 12 مدل از خودروهای سوزوکی را به تولید میرساند که در ماه جولای 6 خودرو با فروش چشمگیری روبرو بودند و در مقابل شش محصول دیگر افت 2 تا 7 درصدی را تجربه کردند .

ماروتی سوزوکی در حال حاضر اصلی ترین بازوی صادراتی سوزوکی به کشور های مختلف دنیا است این خودروساز در گزارش جدید خود سوزوکی جیمنی را در سال 2023و 2024 پر تقاضا ترین خودرو خود دانست او معتقد است به دلیل طراحی خوب و فضای کابین مناسب در کنار حس خوب گذر در جاده های سخت است که سوزوکی جیمنی تقاضای بسیاری را پیدا کرده است هر چند نباید از کیفیت متریال ها و پیشرانه خوب ياپنی این خودرو به سادگی گذر کرد .

سوزوکی جیمنی در حال حاضر در دو تیپ سه درب و پنج درب توسط راسا موتور خاورمیانه وارد ایران می شود و این شرکت مسئولیت فروش و خدمات پس از فروش این خودرو را برعهده دارد.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟