به گزارش مثبت خودرو، یکی از نمادینترین نامهای تاریخ فراری، در قالب مدل جدید ۸۴۹ تستاروسا، بازگشته است. در میان ابرخودروهای این برند، فراری ۸۴۹ تستاروسا میان مدل پرچمدار F80 و ۲۹۶ GTB قرار میگیرد و به عنوان جانشین SF90 عرضه می شود. همانند تمام این مدلها، ۸۴۹ تستاروسا با یک پیشرانه پلاگین هیبریدی عرضه […]
به گزارش مثبت خودرو، یکی از نمادینترین نامهای تاریخ فراری، در قالب مدل جدید ۸۴۹ تستاروسا، بازگشته است.
در میان ابرخودروهای این برند، فراری ۸۴۹ تستاروسا میان مدل پرچمدار F80 و ۲۹۶ GTB قرار میگیرد و به عنوان جانشین SF90 عرضه می شود. همانند تمام این مدلها، ۸۴۹ تستاروسا با یک پیشرانه پلاگین هیبریدی عرضه میشود که فراری میگوید در مقایسه با فناوری استفاده شده در SF90، این مدل کاملاً مهندسی مجدد شده است.
انتظار میرود ۸۴۹ تستاروسا در سال ۲۰۲۶ با دو نسخه به فروش برسد: برلینتا کوپه و اسپایدر کروک. قیمتگذاری هنوز مشخص نیست، اگرچه انتظار داریم که به راحتی از قیمت ۳۷۶۰۰۰ و ۴۱۸۰۰۰ پوندی فراری که به ترتیب برای SF90 و SF90 اسپایدر تعیین شده بود، پیشی بگیرد.
قدرت و عملکرد
با استفاده از یک سیستم پلاگین هیبریدی الهام گرفته شده از SF90، خروجی 849 Testarossa در ترکیب با موتور V8 آن به 1035 اسب بخار میرسد ( 48 اسب بخار بیشتر از SF90).
موتور V8 توئین توربو 4.0 لیتری به تنهایی 818 اسب بخار قدرت و 842 نیوتن متر گشتاور تولید میکند.اگرچه موتور V8 مشابه موتور SF90 قدیمی است، فراری تلاش زیادی برای بازسازی آن و استخراج قدرت بیشتر کرده است. سرسیلندرهای جدید، بلوک موتور بازطراحی شده، ورودیهای هوای جدید و توربوشارژرهای بزرگتر و اصلاحشده – که از هایپرکار F80 گرفته شدهاند – وجود دارد.
محدودیت دور موتور تستاروسا به ۸۲۰۰ دور در دقیقه افزایش یافته است که از خط قرمز ۸۰۰۰ دور در دقیقه SF90 بیشتر است.
طراحی کابین
در داخل ۸۴۹ تستاروسا، طرح کابین خلبانی را مشاهده خواهید کرد که در نگاه اول بسیار شبیه به SF90 به نظر میرسد. با وجود صفحه نمایش اضافی برای سرنشین، کابین بسیار رانندهمحور است و تقریباً یک داشبورد کامل دارد که اهرم دنده را در مرکز خود جای داده است. همانند SF90، یک صفحه نمایش لمسی کوچک در وسط برای کنترل تهویه مطبوع و یک صفحه نمایش دیجیتال بسیار بزرگتر برای راننده وجود دارد که با Apple CarPlay و Android Auto سازگار است.
بحث اینجاست که آیا رانندگان مشهور سابق تستاروسا مانند التون جان، مایک تایسون، ام سی همر و مایکل جردن برای خرید نسخه ۲۰۲۶ صف خواهند کشید یا خیر، هنوز مشخص نیست.
نظر شما چیست؟