هوندا سیویک تایپ R در مقابل آئودی RS 3

۶ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۴
هوندا

به گزارش مثبت خودرو، هوندا سیویک تایپ R با نسخه نهایی (Ultimate Edition)، آیا در برابر رقیب خود، آئودی RS 3، سربلند بیرون خواهد آمد؟ هوندا به مناسبت نزدیک شدن به پایان عمر سیویک تایپ R افسانه ای، نسخه نهایی (Ultimate Edition) را عرضه کرده است. این به ما اجازه می دهد تا پشت فرمان […]

به گزارش مثبت خودرو، هوندا سیویک تایپ R با نسخه نهایی (Ultimate Edition)، آیا در برابر رقیب خود، آئودی RS 3، سربلند بیرون خواهد آمد؟

هوندا به مناسبت نزدیک شدن به پایان عمر سیویک تایپ R افسانه ای، نسخه نهایی (Ultimate Edition) را عرضه کرده است. این به ما اجازه می دهد تا پشت فرمان یکی از بهترین خودروهای عملکردی دهه بنشینیم.

با این حال، آئودی نیز چیزهایی در مورد هاچ‌بک‌های سریع می‌داند و RS 3 را اصلاح کرده تا آن را حتی قوی‌تر کند. به‌روزرسانی‌های اخیر به آن امکان داده است که تنها در هفت دقیقه و ۳۳.۱۲۳ ثانیه نوربرگ‌رینگ نوردشلیف را طی کند. این بهبود پنج ثانیه‌ای در مدل فیس‌لیفت، آن را به سریع‌ترین هاچ‌بک تولیدی تبدیل می‌کند که در پیست آلمان به رقابت می‌پردازد. اما آیا این تغییرات برای اینکه RS 3 تاج بهترین هاچ‌بک را از سیویک بگیرد، کافی است؟

هوندا

مشخصات فنی هوندا سیویک تایپ R:

هوندا به عنوان آخرین مدل سیویک تایپ R، نسخه Ultimate Edition را عرضه کرد. این نسخه علاوه بر بسته کربنی که شامل بال عقب فیبر کربنی و قطعات داخلی است، دارای نوارهای بیرونی قرمز نیز می‌باشد.

فقط ۴۰ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد که ۱۰ دستگاه آن برای بریتانیا در نظر گرفته شده است – که همه آنها فروخته شده‌اند. قیمت این خودرو ۵۷۹۰۵ پوند است که ۶۰۰۰ پوند بیشتر از مدل استاندارد است.

هوندا سیویک تایپ R از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم استفاده می کند. این موتور توان تولید ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.
سیستم انتقال قدرت آن یک گیربکس ۶ سرعته دنده دستی است که قدرت را به محور جلو می رساند و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر آن را به ۵.۴ ثانیه کاهش می دهد.

هوندا

مشخصات فنی آئودی RS 3:

آئودی از زمان عرضه مدل نسل اول در سال ۲۰۱۱، به تدریج فرمول RS 3 را اصلاح کرده است. اما یک چیز ثابت باقی مانده است: یک موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربوشارژ زیر کاپوت.

با وجود مقررات سختگیرانه‌تر در مورد انتشار گازهای گلخانه‌ای، این خودرو همچنان قدرتمند است و ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. قیمت مدل پایه از ۶۲۵۲۵ پوند شروع می‌شود. مدل فول آپشن ورسپرونگ، بدون آپشن‌ها ۷۱۳۳۰ پوند قیمت دارد.

هوندا

در جاده
هر دو خودرو تقریباً در هر جاده‌ای سرعت فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهند. اگر مسیر لغزنده شود، سیستم چهار چرخ محرک کواترو RS 3 به همراه گیربکس اتوماتیک دو کلاچه آن، به آن برتری می‌دهد. اما ما با کمال میل حاضریم این بخش کوچک از سرعت را فدای گیربکس دستی شش سرعته فوق‌العاده سیویک کنیم. هیچ چیز نمی‌تواند رضایت از تعویض دنده با دور موتور مناسب در یک جاده پر پیچ و خم را از بین ببرد. در حالی که هر دو خودرو بسیار عالی هستند، سیویک رأی ما را به خود اختصاص می‌دهد.

هوندا

نکات برجسته فنی
در اینجا دو برداشت کاملاً متفاوت از فرمول بهترین هاچ‌بک وجود دارد. در حالی که هر دو توربو دارند، سیویک از یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری استفاده می‌کند که چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آورد. آئودی دارای سیستم چهار چرخ محرک است تا 394 اسب بخار قابل توجه تولید شده توسط واحد پنج سیلندر 2.5 لیتری خود را به جاده منتقل کند. اما با وجود قدرت بیشتر، RS 3 211 کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به هوندا دارد.

هوندا

عملکرد
از دیدگاه یک ماشین خانوادگی، هوندا گزینه‌ی بهتری است. سیویک استاندارد از نظر فضای زانو جزو جادارترین هاچ‌بک‌های موجود در بازار است و این موضوع در مورد Type R نیز صدق می‌کند. فضای پا بسیار بیشتر از RS 3 است، اگرچه آئودی فضای سر کمی بیشتری دارد.
ایمنی
هر دوی این خودروها توسط Euro NCAP در مدل هاچ‌بک معمولی‌تر خود آزمایش شده‌اند و هر دو پنج ستاره دریافت کرده‌اند.

مالکیت
گارانتی سه ساله و کمک‌های جاده‌ای به صورت استاندارد در این خودروها ارائه می‌شوند، اما رانندگان هوندا می‌توانند گارانتی و پوشش خرابی را به عنوان بخشی از طرح سرویس ۱۱۹۸ پوندی را به پنج سال افزایش دهند (طرح سرویس پنج ساله به تنهایی ۷۹۹ پوند هزینه دارد). در نظرسنجی رضایت مشتری، مالکان، آئودی را در رتبه نوزدهم از بین ۳۱ تولیدکننده قرار دادند. با این حال، هوندا عملکرد بهتری داشت و رتبه دهم را کسب کرد.

برنده: هوندا سیویک تایپ R

سیویک تایپ R مدتی است که عنوان بهترین هاچ‌بک را دریافت نموده است. حتی در مقایسه با بهترین آئودی RS 3 که تاکنون تولید شده است، هیجان رانندگی تایپ R برجسته است.

این واقعیت که همه این هیجانات با قیمتی چند هزار دلاری کمتر حتی از یک RS 3 مدل پایه ارائه می‌شوند، به این معنی است که آخرین هوندا سیویک تایپ R به عنوان یک قهرمان شکست‌ناپذیر از دور رقابت خارج می‌شود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟