به گزارش مثبت خودرو، به گفته وی جیانجون، رئیس شرکت گریت وال موتور (GWM): «این شرکت اولین سوپراسپرت خود را در پایان سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد کرد. او این خودرو را اولین خودروی اسپرت چین به معنای واقعی کلمه توصیف کرد و تأیید کرد که این پروژه، همانطور که توسط Auto-home گزارش شده، چهار تا […]
به گزارش مثبت خودرو، به گفته وی جیانجون، رئیس شرکت گریت وال موتور (GWM): «این شرکت اولین سوپراسپرت خود را در پایان سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد کرد. او این خودرو را اولین خودروی اسپرت چین به معنای واقعی کلمه توصیف کرد و تأیید کرد که این پروژه، همانطور که توسط Auto-home گزارش شده، چهار تا پنج سال است که در دست توسعه است.»
این برنامه تحت نظر گروه تجاری خودروهای فوق لوکس، به رهبری وی به عنوان رئیس، در حال توسعه است.
اولین نشانه عمومی از این مدل در تیرماه ۱۴۰۴ در جریان یک جلسه عکاسی شرکت به مناسبت سی و پنجمین سالگرد تأسیس GWM ظاهر شد. خودرویی پوشیده با گلگیرهای پهن و ارتفاع کم در پسزمینه دیده میشد که گمانهزنیهایی را در مورد اهداف طراحی و عملکرد آن برانگیخت.
وو هویشیائو، مدیر ارشد فناوری GWM، بعداً فاش کرد که این شرکت در حال کار بر روی محصولی با محوریت سوپراسپرت است و فراری SF90 به عنوان معیار آن معرفی شده است. گزارشهای صنعتی حاکی از آن است که این خودرو ممکن است از یک موتور V8 توئین توربوی ۴.۰ لیتری توسعهیافته خود به همراه یک موتور الکتریکی بهره ببرد. در حالی که جزئیات نهایی هنوز تأیید نشده است، گمانهزنیهای اولیه حاکی از خروجی ترکیبی حدود ۱۰۰۰ اسب بخار، زمان ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کمتر از ۳ ثانیه و حداکثر سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است.
در صورت تحقق، این عملکرد، مدل GWM را در رقابت مستقیم با سوپراسپرتهای اروپایی تثبیتشده قرار میدهد، هرچند با هزینهای بالقوه کمتر. انتظارات بازار حاکی از قیمتگذاری در محدوده ۲ میلیون یوان (۲۸۰،۰۰۰ دلار آمریکا) است، تقریباً نصف فراری SF90 در چین.
اگر مشخصات گزارش شده تأیید شود، سوپراسپرت GWM به گروه کوچکی از سوپراسپرتهای پلاگین هیبریدی V8 میپیوندد، دستهای که قبلاً توسط مدلهایی مانند پورشه 918 اسپایدر و کونیگزگ رگرا ارائه شده و اخیراً توسط مدلهای V8 هیبریدی اعلام شده از استون مارتین، فراری و لامبورگینی گسترش یافته است.
نظر شما چیست؟