مثبت خودرو: ام وی ام x22 پرو دنده ای یکی از محصولات شاخه ام وی ام از شرکت مدیران خودرو است. این خودرو به صورت اتوماتیک و دندهای در بازار عرضه میشود که در این کزارش قصد داریم نسخه اتوماتیک آن را بررسی کنیم.
مشخصات فنی ام وی ام x22 پرو
ام وی ام X22 پرو ابتدا با یک موتور سه سیلندر توربوی ۱ لیتری و گیربکس CVT مجهز به ۹ ضریب دنده معرفی شد. این ترکیب، اگرچه برای کاهش مصرف سوخت و رانندگی شهری بهینه شده است، اما به دلیل توان خروجی و گشتاور نهچندان قوی، تجربه رانندگی هیجانانگیزی ارائه نمیدهد. بهویژه، استفاده از گیربکس CVT باعث شده است تا شتابگیری خودرو برای علاقهمندان به رانندگی پویا چندان رضایتبخش نباشد.
هدف اصلی این طراحی، فراهم کردن گزینهای اقتصادی و مناسب برای تردد روزمره در شهر است، جایی که مصرف سوخت پایین و هزینههای کمتر اولویت دارند. این خودرو، بهویژه برای افرادی که به دنبال یک کراساوور کوچک با عملکردی مقرونبهصرفه هستند، انتخابی مناسب به شمار میرود.
طراحی ظاهری
نمای بیرونی ام وی ام X22 پرو تنها در بخش جلویی دستخوش تغییرات شده و طراحی آن به سبک یک فیسلیفت بهروز شده است. این تغییرات، با الهامگیری از خودروی هیوندای کونا، همراه با اصلاحاتی از سوی برند چری، جلوهای متفاوت به خودرو بخشیده است تا شباهت بیش از حد به مدلهای دیگر کاهش یابد.
در طراحی جدید، چراغهای باریک LED که در لبه کاپوت قرار دارند، تنها به عنوان سیستم روشنایی در روز عمل میکنند. سیستم روشنایی اصلی به بخشهای پایینتر و در گوشههای سپر منتقل شده است، که این تغییر از زبان طراحی خودروهایی همچون جیپ چروکی، سیتروئن C4 کاکتوس و نیسان جوک پیروی میکند. این تغییرات ظاهری، جلوهای مدرن و منحصربهفرد به X22 پرو بخشیده است.
کابین
نمای داخلی ام وی ام X22 پرو یکی از نقاط برجسته و بهروزرسانیهای مهم این مدل به شمار میرود. طراحی داشبورد کاملاً متحول شده و با زاویه گرفتن بخش مرکزی به سمت راننده، یک طراحی رانندهمحور ایجاد کرده است. نمایشگر سیستم مولتیمدیا نیز به اندازه ۹ اینچ افزایش یافته و با حذف تعداد بیشتری از کلیدهای فیزیکی، شباهت بیشتری به خودروهای لوکستر برند چری پیدا کرده است.
دریچههای سیستم تهویه مطبوع با طراحی مدرنتر، هماهنگی بیشتری با ساختار کلی داشبورد دارند و جلوهای منسجمتر به کابین بخشیدهاند. فرمان خودرو به سبک دیکات (D-Cut) طراحی شده که حس اسپرت بیشتری القا میکند. در بخش پشت فرمان، نشانگرهای آنالوگ جای خود را به دو نمایشگر دوار مشابه خانواده ام وی ام X33 دادهاند که بهلحاظ بصری جذابیت بیشتری داشته و با انتظارات مدرن مشتریان همخوانی بیشتری دارد. این تغییرات باعث شدهاند فضای داخلی X22 پرو، ترکیبی از طراحی مدرن و ارگونومی مناسب را به نمایش بگذارد.
امکانات ام وی ام x22 پرو
ام وی ام X22 پرو از امکانات متعددی بهره میبرد که برخی از آنها شامل کروز کنترل، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل کشش و کنترل پایداری است. این خودرو از سنسور عقب و دوربین عقب برخوردار بوده اما به سنسور جلو، رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، رادار تصادف جلو و عقب مجهز نیست.
در بخش ترمزها، سیستم ترمز ضدقفل، توزیع نیروی ترمز و ترمز پارک برقی در این خودرو موجود است، اما از ترمز کمکی و ترمز اضطراری بیبهره است. چراغ روز و دکمههای کنترلی روی فرمان وجود دارند، اما امکاناتی مانند اتولایت و گرمکن فرمان در این مدل تعبیه نشده است.
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی، ناوبری و دوربین عقب از دیگر امکانات خودرو هستند، در حالی که نمایشگر هدآپ و دوربین ۳۶۰ درجه در این مدل موجود نیست. ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، و گرمکن آینههای بغل از دیگر ویژگیهای این خودرو هستند.
در بخش صندلیها، گرمکن صندلیهای جلو فراهم شده است، اما امکاناتی همچون صندلی برقی راننده و سرنشین جلو یا سردکن صندلیها در دسترس نیست. آینههای بغل برقی با قابلیت گرمکن از دیگر تجهیزات موجود در ام وی ام X22 پرو هستند.
نظر شما چیست؟