بررسی کی ام سی EJ7 + مشخصات فنی و تصاویر

کی ام سی EJ7

مشخصات فنی کی ام سی EJ7 + مشخصات فنی و تصاویر

ظرفیت باتری 50 کیلووات ساعت
تعداد موتور 1 عدد
توان موتور 190 اسب بخار
برد مفید 402 کیلومتر
انتقال نیرو جلو
حداکثر گشتاور 340 نیوتن متر
جعبه دنده تک سرعته
شتاب ۰ - ۱۰۰ 7.6 ثانیه
کلاس اتاق سدان
ابعاد بدنه 4770 * 1820 * 1510 میلی متر
فاصله محور ها 2760 میلی متر
اندازه تایر 0
حجم صندوق 540 لیتر
وزن خودرو 1650 کیلوگرم

مثبت خودرو: خودروی برقی کی ام سی EJ7 که توسط شرکت کرمان موتور عرضه می‌شود، به دلیل ویژگی‌هایی همچون قیمت مناسب، مشخصات فنی عالی، امکانات رفاهی متعدد و طراحی ظاهری جذاب، مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته است. کرمان موتور، شرکتی خودروسازی و واردکننده ایرانی است که در اسفندماه ۱۳۷۳ در شهر بم تأسیس شد و به عنوان بزرگ‌ترین زیرمجموعه گروه صنایع خودروسازی کرمان شناخته می‌شود. یکی از مدل‌های جدید این شرکت، خودروی سدان برقی کی ام سی EJ7 است که نسخه‌ای از جک جی 7 می‌باشد.
این خودرو ابتدا تحت نام SEHOL A5 EV معرفی شد و بعدها با نام‌های مختلفی چون JAC iC5 و SEHOL E50A در بازارهای جهانی عرضه گردید. در ایران، این خودرو با نام KMC EJ7 می رسد. در این مدل، سپر و جلوپنجره به دلیل الکتریکی بودن تغییر یافته‌اند و خبری از جلوپنجره‌های معمول خودروهای بنزینی نیست. طراحی کلی بدنه مشابه جک J7 بوده و خطوط روی درها و سقف خودرو به‌طور خاص به طراحی‌های محصولات کیا، به‌ویژه کیا اپتیما شباهت دارد.

کی ام سی EJ7

**مشخصات فنی کی ام سی EJ7

خودروی برقی کی ام سی EJ7 از یک موتور الکتریکی در محور جلو بهره می‌برد که توان آن ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور آن ۳۴۰ نیوتن متر است. این خودرو با یک بار شارژ کامل قادر است مسافتی معادل ۴۰۲ کیلومتر را طی کند و در ۶.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. کی‌ام‌سی جی 7 مجهز به باتری LFP با ظرفیت ۵۰ کیلووات ساعت است و توان موتور آن ۱۴۲ کیلووات می‌باشد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۴۲ کیلومتر در ساعت است. زمان لازم برای شارژ سریع باتری تنها ۴۸ دقیقه بوده و شارژ عادی از طریق سیستم AC حدود ۸.۵ ساعت زمان می‌برد. سیستم تعلیق جلو خودرو از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق عقب آن از نوع مولتی لینک است. ابعاد این خودرو شامل طول ۴۷۷۰ میلی‌متر، عرض ۱۸۲۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۵۱۰ میلی‌متر می‌باشد. فاصله دو محور خودرو نیز ۲۷۶۰ میلی‌متر است. حجم صندوق عقب خودرو بین ۵۴۰ تا ۱۶۵۰ لیتر متغیر است و ظرفیت سرنشینان آن ۵ نفر می‌باشد.
– زمان شارژ سریع: ۴۸ دقیقه
– زمان شارژ عادی AC: ۸.۵ ساعت
– سیستم تعلیق جلو: مک فرسون
– سیستم تعلیق عقب: مولتی لینک
– فاصله دو محور: ۲۷۶۰ میلی‌متر
– ابعاد خودرو: طول ۴۷۷۰ میلی‌متر، عرض ۱۸۲۰ میلی‌متر، ارتفاع ۱۵۱۰ میلی‌متر
– حجم صندوق عقب: ۱۶۵۰-۵۴۰ لیتر
– ظرفیت سرنشین: ۵ نفر
– نوع شاسی: غیر مستقل
– فرمان برقی

کی ام سی EJ7
امکانات کی ام سی EJ7

خودروی برقی کی ام سی EJ7، تولید شرکت کرمان موتور، با توجه به ویژگی‌هایی چون قیمت مناسب، مشخصات فنی قوی، امکانات رفاهی و طراحی ظاهری جذاب، مورد توجه خریداران قرار گرفته است. این خودرو با طراحی داخلی دو رنگ و آفتاب‌گیر ردیف جلو عرضه می‌شود. سیستم صوتی آن مجهز به بلوتوث، رادیو و درگاه USB است و همچنین درگاه USB برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است. این خودرو با چهار بلندگو و فرمان چرمی که قابلیت تنظیم ارتفاع در دو جهت دارد، راحتی بیشتری برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند. همچنین، مجهز به کروز کنترل، پشت آمپر دیجیتال و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک لمسی است. دریچه تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب نیز در نظر گرفته شده و صندلی‌های جلو به صورت دستی در چهار جهت و صندلی راننده در شش جهت تنظیم می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به دو کیسه هوا، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب و سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی اشاره کرد.

کی ام سی EJ7
کابین

در کابین کی ام سی EJ7 برقی تغییرات بسیار زیادی به نسبت نسخه بنزینی می‌بینیم، به طوری که می‌توان گفت یک ظاهر کاملاً متفاوت را احساس می‌کنیم. فضای داخل کابین EJ7 ساده، شیک و از طرفی مدرن و به‌روز طراحی شده که وجود نوارهای نقره‌ای و کروم کاری‌هایی به رنگ مشکی پیانویی را می‌توان در سرتاسر کابین مشاهده کرد که تا قدری حس لوکس بودن را در ذهن ما تداعی می‌کند.
جک KMC J7 برقی برای ۴ سرنشین، فضای کافی فراهم می‌کند و حس یک خودروی اسپرت میان‌رده دارد. با این وجود فضای سر مخصوصا برای سرنشینان عقب حتی در مدل‌های ساده که فاقد سقف پانورامیک هستند نیز محدود احساس می‌شود. صندوق عقب، ۵۴۰ لیتر است و کمی جادارتر از سدان‌های ایران خودرو نشان می‌دهد

کی ام سی EJ7
طراحی ظاهری

در نمای اصلی کی ام سی EJ7 ، چراغ‌های باریک و کشیده هم‌سطح با بدنه خودرو قرار دارند که طراحی مدرن و شیک آن را به نمایش می‌گذارند. این خودرو عملاً فاقد جلوپنجره است که این تغییر نشان‌دهنده تلاش سازنده برای بهبود آیرودینامیک خودرو است. همچنین، حجم‌دهی کاپوت جلو و سپرها در مدل الکتریکی بسیار ملایم‌تر از نسخه بنزینی J7 طراحی شده است. در این خودرو، استفاده از مواد پلاستیکی ارزان‌قیمت در بدنه به حداقل رسیده که باعث می‌شود ظاهر آن از نظر کیفیت، به سطح بالاتری برسد.
یکی از نکات منفی در نمای اصلی J7 الکتریکی، برش بزرگ و ناخوشایند بین چراغ‌های جلو است که به‌طور واضح برای درگاه شارژ خودرو ایجاد شده و کاملاً در دید قرار دارد. برخلاف این طراحی، بسیاری از خودروهای برقی و حتی مدل‌های چینی، ورودی برق را نزدیک گلگیرها در نمای جانبی قرار می‌دهند.
در نمای پشت، پیوستگی چراغ‌های عقب و حجم‌دهی بدنه به‌طور قابل توجهی خودرو را به کلاس جهانی نزدیک می‌کند. خطوطی که از نمای جانبی در راستای دستگیره‌ها ادامه دارند، تا لبه کاپوت عقب امتداد یافته و فضای مناسبی برای قرارگیری چراغ‌های عقب ایجاد می‌کنند. طراحی سپر عقب نیز با اجتناب از استفاده از قطعات پلاستیکی ارزان‌قیمت، به‌خوبی انجام شده و ظاهر خودرو را بهبود بخشیده است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟