BYD سیستم جدید کمک رانندگی “God’s Eye” را منتشر کرد

۲۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹

به گزارش مثبت خودرو، BYD مراسم راه اندازی جدیدترین سیستم کمک رانندگی “God’s Eye” خود را برگزار کرد. به گفته نمایندگان این شرکت، این به‌روزرسانی به هر خودروی BYD اجازه می‌دهد تا به فناوری رانندگی هوشمند پیشرفته، از جمله یک هاچ بک BYD Seagull با برچسب قیمتی 69800 یوان (9550 دلار) مجهز شود. God’s Eye […]

به گزارش مثبت خودرو، BYD مراسم راه اندازی جدیدترین سیستم کمک رانندگی “God’s Eye” خود را برگزار کرد. به گفته نمایندگان این شرکت، این به‌روزرسانی به هر خودروی BYD اجازه می‌دهد تا به فناوری رانندگی هوشمند پیشرفته، از جمله یک هاچ بک BYD Seagull با برچسب قیمتی 69800 یوان (9550 دلار) مجهز شود. God’s Eye ADAS در سه نوع با حداکثر سه حسگر LiDAR در دسترس خواهد بود.

پیش از این، وسایل نقلیه BYD در چین به دلیل سیستم رانندگی هوشمندشان مورد انتقاد قرار می گرفتند زیرا آنها از برخی استارتاپ های پیشرفته عقب مانده بودند. در 10 فوریه، BYD جدیدترین سیستم رانندگی هوشمند “God’s Eye” را منتشر کرد که در سه نوع اصلی موجود است.

وانگ چوانفو، رئیس BYD تاکید کرد که BYD دارای بزرگترین پایگاه داده ابر خودرو در چین است. وی ادعا کرد که BYD در حال حاضر 110000 مهندس دارد و 5000 نفر از آنها مهندسان تحقیق و توسعه هوشمند هستند. در سال 2024، مسافت پیموده شده آموزش ADAS BYD 72 میلیون کیلومتر در روز بود. این عوامل به BYD کمک کرد تا سیستم نسل بعدی “God’s Eye” را توسعه دهد. رئیس BYD تاکید کرد که در 2 تا 3 سال آینده، رانندگی هوشمند به پیکربندی ضروری برای خرید خودرو تبدیل خواهد شد.

God's Eye

اطلاعات بیشتر در مورد سیستم کمک رانندگی “God’s Eye” BYD

مقامات BYD فاش کردند که سیستم ADAS “God’s Eye” دارای سه طبقه بندی هوشمند رانندگی است. سیستم سطح ورودی “God’s Eye C” نامیده می شود. این دوربین متکی به یک مجموعه سه دوربینی است که پشت شیشه جلو قرار دارد. به عنوان سیستم سطح پایه ADAS، “God’s Eye C” توسط خودروهای تحت برند BYD پذیرفته خواهد شد. این سیستم ادراک توسط سیستم DiPilot 100 با حداکثر قدرت محاسباتی 100 TOPS تغذیه خواهد شد.

سایر عناصر سخت افزاری “God’s Eye C” شامل 12 دوربین، رادارهای موج 5 میلی متری و 12 رادار اولتراسونیک است. این 12 دوربین شامل 3 دوربین دید جلو، 5 دوربین پانوراما و 4 دوربین دید فراگیر است. رادارهای موج پنج میلی متری درک زاویه غیر مرده 360 درجه را ارائه می دهند، رادار جلویی دارای فاصله تشخیص 300 متر است. دقت 12 سنسور رادار اولتراسونیک 1 سانتی متر و دقت پارک 2 سانتی متر است.

دومین سیستم ADAS این برند “God’s Eye B” نام دارد. این یک سنسور LiDAR برای افزایش درک سیستم کمک رانندگی اتومبیل ها ارائه می دهد. این موتور خودروهای دنزا و برخی خودروهای پرچمدار تحت برند BYD را تامین می کند. این ترکیب توسط یک سیستم DiPilot 300 با قدرت محاسباتی 300 TOPS تغذیه می شود.

God's Eye

سیستم خلبان خودکار سطح بالای BYD “God’s Eye A” نام دارد. از سه LiDAR با سیستم DiPilot 600 با قدرت محاسباتی 600 TOPS استفاده می کند. این سیستم به وسایل نقلیه تحت برند لوکس یانگ وانگ BYD نیرو می دهد.

وانگ چوانفو اعلام کرد که تمامی مدل‌های BYD به سیستم رانندگی هوشمند «God’s Eye» مجهز خواهند شد، از جمله مدل‌های BYD Seagull، BYD Qin Plus DM-i و BYD Seal 05 DM-i با برچسب قیمت زیر 100000 یوان (13690 دلار). هر خودروی BYD با سیستم جدید کمک رانندگی دارای معماری ژوانجی با “یک مغز، دو سر، سه شبکه و چهار زنجیر” خواهد بود. این بدان معناست که هر خودرو دارای یک پردازنده مرکزی، هوش مصنوعی ابری، هوش مصنوعی سمت خودرو، اینترنت وسایل نقلیه، شبکه 5G، شبکه ماهواره ای، زنجیره حسگرها، زنجیره کنترل، زنجیره داده و زنجیره مکانیکی است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟