بی وای دی چین پس ازعبور از نیسان و تسلا در میزان فروش خودرو،حالا نه تنها برای تثبیت جایگاه خود تلاش می کند بلکه سرعتی که این خودروساز پیدا کرده است را می توان به مثابه استارت بی وای دی چین برای عبور از فورد آمریکایی تلقی کرد.
به گزارش پایگاه خبری مثبت خودرو، آنگونه که از آمارها و گزارش های جدید برمی آید این است که بی وای دی همچنان روند روبهرشد خود را ادامه میدهد . این خودروسازبزرگ چین در ماه سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور و مهر ۱۴۰۳)، رکورد جدیدی در فروش خودروهای برقی ثبت کردوموفق شد ۴۱۹٬۴۲۶ دستگاه خودرو برقی بهفروش برساند .با این تیراژ این شرکت توانست برای چهارمین ماه متوالی رکورد فروش بهبود ببخشد. همچنین با این میزان فروش موفق شد افزایش ۴۵٫۹۱ درصدی فروش نسبتبه مدت مشابه سال گذشته و زایش ۱۲٫۴۲ درصدی نسبتبه ماه آگوست (مرداد و شهریور) را ثبت کند.
با این حال این تولدی کننده سرزمین اژدها به این آمار بسنده نکرده و همچنان در صدد ثبت رکوردهای جدید و افزایش سهم خود از بازار جهانی است. بی وای دی در ماه سپتامبر، موفق به فروش ۲۵۲٬۶۴۷ دستگاه خودرو پلاگین هیبریدی (PHEV) شد که هفتمین رکورد متوالی از ماه مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) تاکنون محسوب میشود و نشاندهندهی افزایش ۸۶٫۱۷ درصدی نسبتبه سال گذشته و افزایش ۱۳٫۶۱ درصدی نسبتبه ماه گذشته است.
این تیراژ،میزان فروش این شرکت را در مجموع به ۱٬۱۳۴٬۸۹۲ رسانده است. در واقع این اولین فروش بیشاز یک میلیون بیوایدی در یک فصل است و افزایش ۳۷٫۷۳ درصدی نسبتبه سال گذشته و افزایش ۱۵٫۰۲ درصدی نسبتبه سه ماههی دوم ۲۰۲۴ را نشان میدهد.
شرکت خودروسازی بیوایدی با توجه به برتری نسبت به تسلا برای اولینبار به عنوان یک شرکت خودروهای الکتریکی، اکنون به دنبال ارتقای جایگاه خود است.
حجم فروش فوقالعادهی پرفروشترین برند خودروی چین به این معنی است که بیوایدی در سال جاری توانسته است فورد موتور را از نظر محمولههای سالانه شکست دهد و این نقطه عطفی است که موقعیت آن را به عنوان ۱۰ خودروساز برتر جهان تثبیت میکند.
بیوایدی سه ماهه دسامبر را با فروش رکورد نیم میلیون خودرو در اکتبر آغاز کرد. این عدد چشمگیر تقریباً با فروش فورد در سال گذشته برابری میکند . دراین میان بیشتر تمام تحلیلگرانی که بیوایدی را پوشش میدهند انتظار دارند این حرکت ادامه یابد. این خودروساز آمریکایی که تنها به صورت سه ماهه فروش جهانی خود را گزارش میکند، در سه دوره گذشته به طور میانگین حدود ۱.۱ میلیون خودرو در هر سه ماهه داشته است.
مایکل دان، مشاور صنعت خودرو، با اشاره به هدف سالانه گزارش شده بیوایدی گفت رسیدن به چهار میلیون نقطه عطف خیره کننده است. تقاضا در چین تا حدی توسط یارانههای دولتی افزایش مییابد که مردم را تشویق میکند تا با خودروهای برقی قدیمی یا خودروهای موتور احتراقی خود معامله کنند، در حالی که خط قوی هیبریدی بیوایدی برای مصرفکنندگانی که کاملاً آماده تغییر به یک خودروی الکتریکی کاملاً الکتریکی نیستند، خوب است.
دان، یکی از مدیران سابق جنرال موتورز، افزایش فروش بیوایدی را سرعت بی سابقه توصیف کرد. این شرکت در سه ماهه سوم موفق شد ۴۰ هزار دستگاه از فورد بیشتر بفروشد و حدود ۱.۱۳ میلیون خودرو عمدتاً سواری و همچنین چند هزار کامیون و اتوبوس تحویل دهد.
طبق گزارش بلومبرگ، خودروسازان قدیمی مانند فورد با گسترش خودروسازان چینی در همه جا از آسیای جنوب شرقی گرفته تا اروپا و آمریکای لاتین، چشمانداز رقابتی را سختتر میبینند.
نظر شما چیست؟