به گزارش مثبت خودرو، جدیدترین خودروی برقی جیپ برای رانندگی آفرودهای سخت «دارای رتبهبندی تریل» است و میتوانید برای تجربه یک رانندگی بینظیر، درب ها را جدا کنید. این خودرو به طور خاص برای ارائه سطح قابلیت آفرود که برند جیپ به آن مشهور است، ساخته شده و حتی همان گواهینامه «Trail Rated» را مانند […]
به گزارش مثبت خودرو، جدیدترین خودروی برقی جیپ برای رانندگی آفرودهای سخت «دارای رتبهبندی تریل» است و میتوانید برای تجربه یک رانندگی بینظیر، درب ها را جدا کنید.
این خودرو به طور خاص برای ارائه سطح قابلیت آفرود که برند جیپ به آن مشهور است، ساخته شده و حتی همان گواهینامه «Trail Rated» را مانند رانگلر افسانهای دریافت کرده است. جیپ این گواهینامه را فقط به خودرویی اعطا میکند که مجموعهای از آزمایشهای طاقتفرسا را پشت سر گذاشته باشد تا ثابت کند میتواند از پس هر نوع زمینی که مشتریان وسوسه میشوند، برآید.
جیپ ریکان جدید چقدر سریع است؟
در زیر این خودرو، پلتفرم STLA Large قرار دارد که توسط جیپ واگنیر S نیز استفاده میشود. قدرت از یک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی تامین میشود که دارای محافظ فولادی در زیر بدنه است و برد تخمینی تا ۴۵۰ کیلومتر را ارائه میدهد، که با برد ۶۵۰ کیلومتری جیپ کامپس الکتریک جدید فاصله زیادی دارد.
این تا حدودی به این دلیل است که Recon به صورت استاندارد از دو موتور بهره میبرد. این موتورها با هم کار میکنند تا سیستم چهار چرخ محرک، ۶۴۱ اسب بخار قدرت، ۸۴۰ نیوتن متر گشتاور و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۳.۷ ثانیه فراهم کنند، به این معنی که این جیپ تقریباً به سرعت جدیدترین بیامو M5 است.
سیستم کنترل سرعت انتخابی Recon میتواند سرعت تعیینشده را در شیبها و سرازیریهای چالشبرانگیز حفظ کند، بهعلاوه حالتهای رانندگی خاصی برای برف و شن و همچنین حالتهای اتوماتیک و اسپرت وجود دارد.
با این حال، نسخه Moab که بهطور انحصاری در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد، دارای حالت ویژه Rock است که واکنش دریچه گاز را تنظیم میکند و ویژگی نگهداشتن خودرو در سربالایی را فعال میکند که به راننده اجازه میدهد بدون حرکت خودرو، پای خود را از روی ترمز به روی پدال گاز حرکت دهد.
جیپ Recon جدید چه شکلی است؟
این خودروی جعبهای شکل چهار چرخ محرک، ظاهری مدرنتر و دلنشینتر از رانگلر دارد، اما همچنان تمام عناصر طراحی خاص این برند، از جمله جلوپنجره مستطیلی نورانی ، گلگیرهای مربعی برجسته، روکشهای محافظ و سپرهای ضخیم با قلابهای یدککشی را در صورت بروز شرایط سخت، در خود جای داده است. همچنین یک لاستیک زاپاس کامل روی درب عقب وجود دارد.
همانطور که میبینید، هر چهار درب Recon قابل جدا شدن هستند، همانطور که شیشه لچکی عقب و شیشه جلو نیز قابل جدا شدن هستند، تا تجربه رانندگی «باد، گل و لای و شن در مو» را برای شما به ارمغان بیاورند. ظاهراً جدا کردن آنها فقط چند دقیقه طول میکشد و به هیچ ابزاری نیاز ندارد. سانروف دو جداره به صورت استاندارد ارائه میشود، اما سقف برقی بازشو به عنوان یک آپشن اضافی در دسترس خواهد بود.
فضای کابین جیپ ریکان چه شکلی است؟
فضای داخلی Recon به گونهای طراحی شده است که «کاربردی و آیندهنگر» باشد و از مواد بادوام و در عین حال پایدار در سراسر آن استفاده شده، تقریباً در همه جا از راهحلهای ذخیرهسازی استفاده شده و فناوریهای زیادی به کار رفته است که از جمله آنها میتوان به نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی برای راننده و صفحه لمسی ۱۴.۵ اینچی اشاره کرد.
هیچ کنترل فیزیکی برای سیستم تهویه مطبوع وجود ندارد – همه این کارها از طریق صفحه لمسی انجام میشود – اما دکمههای مناسبی برای فعال کردن برخی از عملکردهای آفرود و موارد دیگر وجود دارد. پنل قرمز روشن روی کنسول وسط جایی است که میتوانید کلیدهای بزرگ حالتهای رانندگی و قفل دیفرانسیل را پیدا کنید.
جیپ Recon اوایل سال آینده در تولوکا، مکزیک وارد تولید خواهد شد و کمی بعد از آن، قبل از ورود به اروپا در اواخر سال، در آمریکای شمالی نیز عرضه خواهد شد. پیشبینی میکنیم قیمتها از ۷۰ هزار پوند شروع شوند، با توجه به اینکه قیمت فعلی جیپ رانگلر بنزینی از تقریباً ۶۴ هزار پوند شروع میشود.






نظر شما چیست؟